Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Donia

Publicerad 2010-02-09 17:41:19 i Boktema 2010,


Här kommer lite bonusboktema! Första gången vi hade med Melissa Marrs serie om de fyra älvhoven i Huntsdale så tolkande jag Donia, vinterflickan. Hon blir ju i första boken den nya vinterdrottningen och idag ville jag tolka henne igen men i hennes nya roll som inkarnation av årstiden vinter.

Jag valde att använda mina jumbopenna från NYX i vitt som underlag för sminket. Den är målad runt hela ögat och tonad med pensel. Ovanpå den lade jag sedan Kaleidoscope Illusion i ljusgrått från Pure Luxe över inre halvan av ögonlocket upp till brynet. På andra halvan använde jag Wind från Makeupcosmetics, en mild ljusblå färg som jag tyckte kändes som en vinterhimmel. Därefter tog jag svart kajal som jag drog en linje med längs fransarna uppe och nere. Den suddades med en pensel så den bara blev en grå skuggning. Ovanpå den lades glittereyeliner i silver och så limmades de galna lösögonfransarna fast. Slutligen målades bryna och strass klistrades fast för att representera iskristaller.

Jag är faktiskt ganska nöjd med min vintertolkning. Jag tycker det är svårt med vita eller nästanvita sminkningar. Donia är alla fall en av mina favoritkaraktärer i böckerna. Jag gillar henne och tolkar henne gärna fler gånger i framtiden. Nu ser vi fram emot del fyra av den här bokserien. Den ska komma ut i vår. Och självklart kommer vi göra ett boktema även med nästa del. ;D


Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-09 18:26:48

oj detta va så fint så jag kan faktiskt inte skriva ngt som gör det rättvist tror jag...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-09 18:30:37

oh vad isigt och coolt!

Postat av: Johanna
Publicerad 2010-02-09 18:48:04

så läckert!!! =)

Postat av: CC
Publicerad 2010-02-09 18:57:51

Love it! Jag älskar sådana här kalla vintriga makeuper.. fransarna är läckra som fan, vill haaa

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-09 19:10:08

Strålande vackert och väldigt vintrigt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-09 19:30:57

Riktigt häftig tolkning även denna, även om jag föredrar Bananach. Fast det är nog för att jag föredrar mörka sminkningar egentligen, för denna är med jättefin! Otroligt coola fransar och väldigt passande med de fina strasstenarna till. Donia hade vart nöjd... Antagligen Keenan med, men det känns ju mindre viktigt...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-09 20:24:03

Riktigt häftigt måste jag säga! färgerna och fransarna är tokfina!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-02-09 20:50:54

Sådär dagg-fräscht! Underbart!

Postat av: bella
Publicerad 2010-02-09 22:02:03

Har du lösfransar både över och under ögat? Jättefina fransar! Skulle gärna köpa ett par om du minns vart dom kommer ifrån?

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-09 22:24:35

väldigt frostig sminkning, cool är verkligen det rätta ordet ^_^

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-02-09 22:33:56

SÅ fint! Och jag brukar ha svårt för ljusa mejker men den här fick du verkligen till! Älskar helheten!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-10 07:10:53

Linda! Vad roligt att du tycker det!



Sanna! Tack!



Johanna! Tackar!



CC! Ja, fransarna är lite söta! Köpte dem på någon utförsäljningsrea. Har inte kommit på att använda dem förrän nu.



Kerstin! Tack!



Emma! Jag föredrar också Banananch "privat" men det var kul att göra den här. Speciellt som vitt är så svårt.



Stephy! Tack! Jag gillar också!



Ninni! Tack!



Bella! Ja, jag har både uppe och nere. De köptes på en utförsäljning för ett- ett och ett halvt år sedan. Minns inte exakt. De är namnlösa.



Doolallymakeup! Tack!



Adrasteiah! Ja, jag är ganska nöjd med tanke på hur svårt det är med ljusa sminkningar. Tycker det ofta blir ointressant och platt. Det här är alla fall mitt bästa försök hittills.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-02-10 12:44:43

Så otroligt snyggt och vackert. Lösögonfransarna är ju döcoola.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-02-11 09:37:01

Vilka fina fransar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-11 21:20:24

Pamsan! Tack!



Kajalen! Ja, de är rätt snygga tycker jag med!

Postat av: Gabriella
Publicerad 2010-02-13 14:10:10

den finaste sminkning jag sett =)

Postat av: Molly
Publicerad 2010-02-13 20:16:33

Jag blev ett fan av böckerna när jag precis hade läst dem första två på svenska! Riktigit, riktigt snygg smink. Passar henne väldigt mycket!!:)

/Molly


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela