Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vinterflickan

Publicerad 2009-05-15 14:54:59 i Boktema 2009,


På en grund av Face Eye Fix ligger den här makeupen som inspirerats av Vinterflickan Donia i boken Mer än ögat ser, eller Wicked lovely på originalspråk, av Melissa Marr. Donia är den olyckliga flickan som tjusats av Keenan, sommarkungen, men inte lyckades bli sommardrottning. Nu är hon i vinterns grepp, kyld ända in i märgen och märkligt isolerad från alla andra i älvhoven, både vinterdrottningens och sommakungens. Hon är dock ingen mesig flicka, nej, hon har karaktär nog att stå up mot Vinterdrottningen och att fatta egna beslut. Jag är väldigt förtjust i hennes karaktär i boken.

Hur som helst, basen är alltså Face Eye Fix. Sen ligger en ögonskugga från MUS i globlinjen. Den heter Fairytale och är mjukt gråblå. Ovanpå den har jag sedan lagt White från Tigi Bedhead. Den ligger på hela ögonlocket, över det blå och upp på brynbenet. Under ögat har jag en silvrig penna från IsaDora. Därefter målade jag en eyeliner längs övre fransraden med en vattenfast, svart eyeliner med filtspets. Slutligen lite silverglitter som kommer från en penna från Barry M och lösögonfransar med silverglitter köpta på ebay. Jag gillar verklgen fransarna! De är så vackra! Dessutom har de god passform för att vara så billiga. Inte så stela och plastiga i kantbandet.

Här så ser ni mina läppar. Det är en massa pigment blandade med läppglans i lilarosa. Jag ville efterlikna Donias blåfrusna läppar nämligen. Jag valde Angel från Makeupcosmetics(lilarosaskimmer), Daydreamer från MAD Minerals(ljustblåguldig) och så slutligen lite Shimmer i vitt, också från Makeupcosmetics. Läppglanset är från IsaDora. Kanske inte så tjusigt som det kunde ha blivit,  det blå tog överhanden lite, men ganska bra likhet med min bild av hur Donia ser ut.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-15 15:05:59

Åh gud vad fin du är! Du far fångat vinterflickan på pricken, underbart! Ögonmakeupen är grym, och läpparna är såå rätt, övertygad om att Donia ser ut ungefär så här. Dessutom har du de glittriga fransarna... Jag tog mina vanliga korsade, fick lösögonfransångest när jag skulle fästa dem glittriga.

Postat av: Purity
Publicerad 2009-05-15 15:33:31

OH så snyggt! Älskar formen på ögonskuggan, lösfransarna är verkligen pricken över i:et. Läpparna blev superläckra!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-05-15 15:34:27

Supersnyggt och riktigt tjusigt!

Postat av: Fia
Publicerad 2009-05-15 15:57:46

I love! Vilka otroliga frallor!

Jag tror att Donia skulle ha blivit smickrad och stolt. Det är banne mig dags att läsa om böckerna. Tack för all inspiration. :D

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-05-15 18:24:28

ÅÅÅÅH va fin du är!! sminket passar dig verkligen super!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-05-15 19:08:07

OMG... Urtjusigt, sedan så försvann superlativen

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-05-15 20:14:52

Åh vad jag frös till när jag såg färgen på läpparna men det räckte att jag tittade ut genom fönstret och såg solen så blev jag varm igen. Härligt vintrig tolkning, tur att det är sommar så man kan återvända till värmen efter en tripp till vinterlandet.

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-05-15 22:12:56

Åh vad fint, gillar verkligen den blågrå skuggan till det vita/silvriga.

Fransarna var ju helt underbara!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-15 22:13:46

Svart eyeliner på ljus skugga blir så snyggt. Jag gillar din makeup idag och måste säga att jag gillar läpparna! Lite duochromet så där. ;D

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-05-15 23:22:11

Me like! Läpparna ser verkligen kalla ut! Som om man hade frusit fast i dem om man pussat dig... brrr. ;)

Postat av: CC
Publicerad 2009-05-16 12:37:40

Härligt med silver! Fransarna var urläckra! vill haaa...

Tycker du lyckades väldigt bra med munnen, den ser verkligen kall ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-16 18:00:48

Emma! Tack! Ingenting mot dig dock. Jäklar vad tjusig du är!



Purity! Tack! Vad glad jag blir!



Marie! Tack!



Fia! Tack! Åh, vad roligt om du tror det, att Donia gillat det alltså! Hon är min favorit i böckerna!



Stephy! Tack! Jag är ju rätt kylig! ;D



Ardeth! Tack!



Sminkjante! Tack! Vad bra om läpparna var så lyckade!



Johanna! Tusen tack!



Alex! Tack!



C-I! Perfekt, med andra ord! Läpparna var rätt svåra att få till.



CC! Tack! Ja, frasarna är himla fina!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-05-18 22:36:04

Tänker på drottningen i Narnia..som hon såg ut i serien som gick på tv när jag va liten..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-19 06:17:51

Linda! Det låter som en bra association!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela