Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Neutral i juletid

Publicerad 2010-12-25 09:07:00 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Lite förskjutning på inläggen är det här. Igår blev det inget, men idag ska ni få se en makeup som jag tycker passade perfekt på julafton. Ja, julafton är ett överdådets helgdag men det behöver inte betyda att sminket måste vara tungt och i guld eller rött. Förra året var det en superdramatisk look på julafton för min del, men i år blev det en neutral sminkning. Det är så neutralt att sminket knappt syns. Jag har använtmin stiftskugga från GOSH! som bas och så min palett med matta Hot Pots från Coastal Scents samt Mocha Pearl från NYX. 

Jag började alltså med stiftskuggebasen. Ovanpå den lades en ljus, matt skuggan från frans till bryn och sen sveptes Mocha Pearl över ögonlocket och upp lite på brynbenet mot tinningen. Därefter lite eyeliner i brunt runt ögat och brun kajal som inliner. Lite Mocha Pearl även under ögat och så lösögonfransar på det. Det är ett par från Red Cherry. De är trevliga eftersom de är så pass lagom. Inte så stora att de blir extravaganta men inte så mesiga att de inte syns. Bra modell enligt mig. Ja, det var allt. Hoppas ni gillade även denna "osynliga" variant.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-12-25 12:02:14

Du är supperfin i din neutrala sminkning! fast mitt julsmink gick i guld och rött;)

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-12-25 13:24:32

Vilken elegant sminkning! Fast jag drog på massor av 24 Carat från MUS! :) Guldglitter i hela ansiktet eftersom jag hade glömt bort hur stor skillnad det är mellan olika pigment och märken. GOD JUL!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-12-25 13:31:06

Jättefin och elegant makeup! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-25 15:46:13

Emma! Jag ser fram emot att se din sminkning! Jag minns hur snygg du var 2008 i guld och rött!



Linda! Guld är alltid fint! Ska nog ha lite guld jag med endera dagen!



Josephine! Tack!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-12-25 22:31:01

Väldigt vackert! Jag hade smink i rött och silver på julafton. :)

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2010-12-27 16:51:42

Riktigt fint:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-27 20:33:00

Maja! Låter himla fint!



Nail Polish Junkie! Tack!

Postat av: Lisa
Publicerad 2010-12-29 12:51:09

Gud vilka fina julnaglar


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela