Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Goth jul!

Publicerad 2009-12-24 12:46:29 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Julaftonens sista inlägg kommer här. Nu ska jag iväg och äta jullunch! Jag vet inte om rubriken är så lyckad, rätt lam faktiskt, men det här är alla fall en liten makeup som jag tycker har med en del av min gamla gothstil men ändå känns julgranskuleblingig. Svart strass både klistrat i ansiktet och pepprat över lösögonfransarna, som för övrigt kommer från Elise. Allt som allt använde jag min trio från Brite Bird uppkallad efter mig. Det jag använde från den var den svarta. En eyedust från Barry M, nr 84, highlighter från Brite Bird, Cream Cat, glitter i rött från Grimas och i svart från HOT. JA, och så lösögonfransar med svarta strasstenar från Elise.

Grunden är Dignity från Face. Sedan lade jag den svarta skuggan på ögonlockets yttre hälft samt under ögat. Den röda lade jag på ögonlockets inre hälft samt på brynbenet. Den tonades in i highlightern men jag lät skarven vara ganska tydlig ändå, för det gillar jag!

Rött glitter ovanpå den röda skuggan och svart glitter ovanpå den svarta. Inte så klurigt att komma på. Svart inliner, kajalpenna från Make Up Store till det, och så mascara och brynskugga. Medan jag fixade foundation och klistrade strasset i ögonvrån så klibbade limmet på fransarna till sig. Sen var det bara att limma dit dem och det var klart. En gnistrande liten festmakeup i gothisk anda!

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-12-24 13:32:01

Mycket tjusigt!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-12-24 14:28:53

Fruktansvärt snyggt! God jul!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-12-24 15:44:36

Snyggt, och klar gothvarning också. God Jul!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2009-12-24 20:55:00

En helt fantastisk och klockren julmakeup om du frågar mig. God Jul! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-24 22:49:50

det är visst det lyckad rubrik! Vad kul att se att du har legat i med bloggen, det har inte jag, och får väl se om jag orkar ta itu med den imorgon, har fotat iaf... Din goth-sjulsminkning är i alla fal jättefin!! Och god jul igen:)

Postat av: Caroline
Publicerad 2009-12-25 00:12:44

Haha jag tyckte rubriken var jättefyndig! satt och fnissade för mig själv här. Läcker make! God Jul på dig!

Postat av: jennifer
Publicerad 2009-12-25 01:21:20

sjukt snyggt! :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-12-25 10:13:20

GRYMT!

God Jul!

<3

Postat av: Pamsan
Publicerad 2009-12-25 10:40:14

Wow! Det här var läckert. Jag gillar rubriken! Klockren. Nu vet jag att jag måste köpa glitter innan nyår. :D

Postat av: CC
Publicerad 2009-12-25 12:36:13

Åh vad härligt glammigt! I love it :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-25 12:44:55

Kajsa! Tack! Jag gillade den!



Marie! Tack! God Jul!



Ardeth! Ja, man måste få släppa fram sin inre goth med jämna mellanrum!



Tina! Kanske inte helt traditionell men helt och hållet jag! Tack! Och God Jul!



Emma! Visst är jag ihärdig! Jag är väldigt nöjd med min goth-jul sminkning. Och väldigt nöjd med min jul så här långt! Ser fram emot att få se dina fina fotd här framöver, men känn ingen stress. Jag vet att jag brukar tjata, men du ska ju få vara ledig också.



Caroline! Vad bra! Jag kände mig lite fånig som satte den rubriken, trodde ingen skulle fatta. Men jag har bättre läsare än så, det vet jag ju!



Jennifer! Tack! Jag tyckte också om den!



Sanna! Visst! Jag är helnöjd själv! Och God Jul tillbaka!



Pamsan! Tack! Vad roligt att höra att både smink och rubrik funkade. Jag gillade också sminket. Kändes väldigt jag.



CC! Tack! Ja, det blev ganska lyckat tycker jag själv med!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-12-25 14:55:25

Riktigt fint sminkis!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-12-25 22:34:31

WOW! Sminkan is back, big time! Grymt superasläckert!! Och rubriken var riktigt fyndig! Den här gillade jag riktigt mycket!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-26 09:47:32

Stephy! Tack!



Marina! Vad kul! Jag är också nöjd!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-26 13:13:21

Härligt glammigt o juligt, toksnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-26 22:15:41

Kerstin! Tackar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela