Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kelly

Publicerad 2010-08-11 09:36:09 i Naglar i blått,


Vill ni se Zoya Kelly? Det var den manikyr jag hade när jag kom hem till Stockholm igår och det är ett av Zoyas nya lack för hösten. Kollektionen heter Wonderful och är alltså den kollektion med krämlack som kom i höst. Jag har köpt två lack, Kelly och Shawn, från den kollektionen och fick längta länge efter dem. Inte för att det var något fel på säljaren, tvärtom, utan för att posten strulade till det med aviseringen. Samma dag som påminnelseavin kom, det vill säga den första avin för mig eftersom det blev strul, så skulle säljaren skickat ut ersättningslacken. Nu slutade det dock lyckligt för oss båda, säljaren och mig, och jag har mina lack.

Kelly är ett lack jag skulle beskriva som skifferfärgat. En nyans mitt emellan grått och blått. Det är ganska mörkt men inte så att det drar åt nästansvart. Oerhört lättlackat, två lager, som ni kan se där jag slarvade, och snabb torktid. Ett ypperligt lack alltså. Kelly är vad jag hade önskat att OPI Suzi skies in the Pyrenees skulle ha varit. OPI-lacket är nästan för mörkt och är alltså lättare att ta för svart.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-11 09:46:31

Vilken härlig färg. Förstår att du är förtjust i det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 10:20:33

Sminkjante! Ja, det är fint!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-11 10:58:08

Det här var ju fantastiskt fint! Gillar den grå touchen. Jag tänker på färgen som mörkt duvblå!?

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-11 11:34:01

Snygg färg, men tycker att Zoyas lack är så tunna, man behöver flera lager för att det ska täcka ordentligt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-11 11:43:33

Väldigt snyggt! Hade tänkt hoppa detta, men kanske ändrar jag mig. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 12:29:47

Makeupoholic! Ja, det kan man säkert också kalla den. Fin är den alla fall!



Aila! Det beror nog på vilket lack. Det här var opakt och bra.



Nailtastic! Ja, jag tycker du ska ha det. Det är fint!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-11 15:36:06

Jättefint :) Lite sådär åskigt blå.. Gillar!

Postat av: bella
Publicerad 2010-08-11 15:51:29

Otroligt snygg färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 20:02:16

Honi! Ja! Precis! Åskmolnsblå!



Bella! Visst är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela