Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Suzi Skies in the Pyrenees

Publicerad 2009-09-10 18:21:05 i Naglar i svart, grått, silver,


OPI Suzi Skies in the Pyrenees är ett mörkt gråblått lack, nästan svart, från OPI:s höstkollektion 09. Det är en lite "smutsig" färg som inte riktigt går att beskriva.
Det täcker inte med ett lager, knappt med två heller, och som vanligt har jag haft bråttom och målat flera lager snabbt och då bubblade det. Inte bra. Det syns dock inte på håll så jag har haft lacket ett par dagar ändå. Nu börjar det bli lite nött på högerhanden så det är dags att byta så jag fick ta ett par snabba bilder på balkongen så jag får in det i notd-kategorin. Tvivlar på att det blir en storfavorit, men det är inte fult. Tvärtom, färgen är tilltalande i sin lite obestämda, dunkla ton. Passade utmärkt till mina händer och naglarna ser fina ut. Lite bättre täckningsförmåga hade dock varit bra. Med det hade det kanske kunnat bli flitigare använt än vad jag tror det blir nu. Bubbligheten är heller inte så kul. Kanske är det överlacket igen, men det är ett nytt överlack som inte borde vara orsaken. Ja, så här ser det alltså ut på mig idag. Om några minuter får det bli något annat lack. Kanske det mörkgröna ur samma kollektion? Känner mig inte så färgglad så jag kan nog fortsätta i mitt "nästan svarta" ett tag till. Vi får se vad jag känner för när jag tagit en titt på alla de lack som jag ännu inte provat. Massa Zoya står här och väntar, och Orly, China Glaze och Barry M och Sally Hansen... Ja, det blir svårt att välja. Hur som helst, jag har gillat att bära Suzi Skies in the Pyrenees, bubblor och allt. ett utmärkt alternativ till både marinblått, grått och svart.

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-09-11 22:12:03

Den är verkligen snygg denna nästan svarta gråblå färg, men jag avstod ändå tappert från Nailmali denna gång. Känner att jag måste behärska mig lite eller så spränger jag badrummet :)

Gillar pentgramringen skarpt också :)

Postat av: desiree
Publicerad 2009-09-11 22:38:29

Det var ett fint mjuksvart lack, men inget som känns nödvändigt i min samling. Den gröna skulle va kul att se en notd på! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-12 09:51:54

fru Choklad! Jag behärska mig också. Ville bara ha två, den här och det gröna, och nu är jag tveksam till att jag hade behövt det gröna. Det ser för svart ut.

Ringen är fin, tycker jag med!



Desiree! Nödvändigt är det absolut inte. men kan vara kul om man har pengar över. Det gröna är så svart att jag inte är sugen direkt efter att ha haft detta, mindre svarta men ändå mörka, lack. Ska fundera på saken dock. Vill gärna visa det innan det blivit så mörkt på kvällarna att det inte går att fota i dagsljus.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-09-13 09:28:32

Var inte riktigt min favorit heller...men guuud vad snygg ring! Var har du fått tag i den?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-13 10:11:10

C-N! Ringen är från Alchemy. Länk till deras hemsida: http://www.alchemygothic.com/

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-13 12:46:39

Jag fastnade också för ringen...skitsnygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-13 16:05:44

CC! Ja, vem faller inte för lite gotiskt! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela