Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Ginessa - till Nailtastic

Publicerad 2010-08-02 08:56:29 i Naglar i vitt, nude, beige,


Jag har på känn att det sitter en massa sminkälskare och gråter av frusration just nu och tycker jag sviker dem och bara visar nagellack. Jag vill då bara påpeka att jag faktiskt haft ett sminkinlägg om dagen hela sommaren och det kommer ett idag också. Nagellacken blir kanske fler men det är ju naturligt eftersom jag målar naglarna oftare än jag sminkar mig nu på sommaren. Kanske annars också. :D
Ni som vill titta på smink får helt enkelt scrolla lite för ofta finns de inläggen lite längre ner i bloggen, men, som sagt, mängden sminkinlägg är konstant.

Nu ska jag visa ett nagellack ni kanske skulle ha sluppit om det inte vore för en diskussion om tråkiga och omoderna lack som jag och Anne på Nailtastic hade efter att jag visat Hey Doll. Visst, det lacket kanske inte är roligt och det har en lite tantig touch, men det här är värre.

Zoya Ginessa är inte ens i närheten av vad jag hade hoppats på och då vet jag faktiskt, helt ärligt, inte vad jag hade trott att jag skulle få hem i flaskan. Det jag fick är i alla fall detta, ett sockerbitsvitt lack med frostfinish. Jag tror alla fall det är frostfinish men jag är värdelös på sådana saker. Jag kan skilja på skimmer och kräm i de flesta fall, även om det finns några luriga där med, men frost är jag inte helt säker på. Det känns som detta skulle kunna vara det alla fall, kanske för färgen men mest för att skimret känns så... gammalmodigt. Det ser ut som ett lack på en medelånders tant på 80-talet. Det vill säga gammal gumma nu. Jag är i och för sig en medelålderstant men nu är det ju ändå 2010. så jag vill ha en lite modernare känsla på mina naglar.

Två lager lack som inte beredde mig några som helst problem. Torkade fort för att vara Zoya. Synd att jag inte gillade det på mina naglar alltså.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-02 09:35:20

Jag förstår lite vad du menar, men tycker ändå att det ser fint ut på något sätt. Tycker inte det ser såå tantigt ut. Då tycker jag nog att Hey Doll var värre, haha! :-D

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-02 10:11:01

Lite småtråkigt lack faktiskt, har aldrigt varit så förtjust i vita lack måste jag erkänna!

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2010-08-02 10:52:44

Det där var inte min kopp te heller, men jag gillar att du visar upp det. Man lär sig nåt av felköpen också :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 11:06:51

Nailtastic! Hahaha, ja, kanske det. Jag fick alla fall rysningar av det här. :D



Lina! Jag håller med.



Helena! Ja, man gör ju det. Men när det är Zoya så är det lite dyrköpt erfarenhet.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-02 13:24:32

Kanske skulle fungera bättre till att göra nailart med, färgen fungerar ju fint som accentfärg. Bara inte över hela nageln :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 16:04:43

Honi! Jag kan inte föreställa mig någon nailart jag skulle vilja göra med det här lacket. Men jag är inte så kreativ när det gäller sånt. Färgen är inte problemet heller, jag har andra vita lack, men finishen är hemsk.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-02 18:41:58

Hmm. Jag tycker Hey doll är tantigare. denna var kanske inte så snygg, men jag tycker faktiskt den var roligare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 19:49:29

Emma! Okej. Jag kan tycka Hey Doll är tråkigare men kanske inte tantigare. Jag har aldrig sett en tant i den färgen. Men moderna tanter kanske har det. Hur som helst, frågan är akademisk. Inget av dem är snyggt.

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-08-04 06:21:46

Jag tyckte det var fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela