Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Hey Doll

Publicerad 2010-08-01 15:42:34 i Naglar i övriga färger,


Ni trodde säkert att ni fått dagens dos av nagellack här på bloggen men nej, det kommer mera! Efter att ha ägnat den soliga förmiddagen åt trädgårdsarbete så har eftermiddagen gått lite i stå då det kommer lite stilla regn och himlen är mulen och grå. Ingen mer trädgård alltså utan en snabbattack på lacklådan och ny manikyr. Vad ska en flicka annars roa sig med?

Mer höstlack från Vintage Vixen kollektionen kommer alltså här. Det är Hey Doll, en svårbestämbar färg med både rosa, lila och bruna toner i sig. Skimret är silvrigt och lånar en lite askig ton åt färgen i vissa ljus.

Det var ett utmärkt lack att måla med. Två lager krävdes för att få en färgen helt jämn på naglarna. Lacket känns lite tunt och kärvt och är lätt att kontrollera på penseln men flyter inte ut på nageln som vissa "glattare" lack gör. Jag tyckte alla fall det var problemfritt att måla med och torktiden var helt okej med ett lager Nubar Diamont över.


Färgen är för mig väldigt svårbestämbar men intressant. Jag har inte så många lilarosagråbruna lack i mina lådor och färgen ser lite gammaldags och söt ut, tycker jag. Vänlig.

Övriga Vintage Vixen som jag provat så här långt hittar ni i länklistan här:
Riveter Rouge
Bogie
Swing Baby
Ingrid
Classic Camel
Midnight Mission

 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-01 17:16:49

Jag tycker det här var fult. Påminner mig lite om Cheereleader från MUS som visserligen är en skugga men iaf. Cheerleader är ganska rosa i asken men jag hade den mellan mint och aquarius i helgen och då såg den gammelrosa ut. Blä tråkigt!

Postat av: Åsa-Li
Publicerad 2010-08-01 19:55:38

Hej Sminkan. I dag ska jag äntligen prova mitt första Vixen lack. Jag ska gå på med River rouge. När jag har studerat dina bilder är det River rouge jag gillat bäst hittills. Jag har inte beställt hey doll. Har jobbet hela helgen så det har varit sheer lack på nageln. Ha det bra Åsa-li

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-01 20:30:46

Jag vet inte, jag gillar inte riktigt det här lacket. Färgen känns lite tråkig och, faktiskt, lite tantig.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-01 21:45:20

Ouch, den här var riktigt tråkigt...s

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-01 23:42:22

Emma! Lite tråkig kanske... Okej, ganska rejält trist.



Åsa-Li! Ja, visst är RR vacker! Den har så underbart skimmer att man inte kan sluta titta på det!



Nailtastic! Ja, jag håller med. Men apropå tantigt så har jag ett som jag själv känner mig som hundra i. Påminn mig om att jag ska visa det i veckan som kommer för den finns i arkivet.



Aila! Ja, lite småtrist är det om man jämför med de andra lacken.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-02 00:02:12

Det låter spännande! Lovar att påminna om det inte dykt upp om några dagar. :-D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-02 08:47:48

Nailtastic! Spännande vet jag inte, men väldigt tantigt och tråkigt... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela