Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx Galaxy Girl

Publicerad 2010-08-28 14:38:04 i Naglar - duokromatiska,


Orly Cosmic Fx måste vara årets mest hypade kollektion och det med rätta. Det är sex magnifika lack! Här kommer det andra jag testat, Galaxy Girl. Supervackert, men inte så fantastiskt som Space Cadet.


I skuggan tar det upp blå och lila toner. Det är väldigt vackert, väldigt skimrande och helt klart spännande att titta på. Spännande men inte spektakulärt. Snyggt men inte sanslöst. Helt klart väl värt pengarna dock!

I solen försvinner det duokromatiska lite och det blir mer av ett vanligt skimmerlack om än med enormt tätt packat skimmer. En gnistrande matta av rött, lila, blått och silver.


Visst är det tjusigt! jag är imponerad av hur ljuset reflekteras och hur färgerna flyter in i varandra.  Comsic Fx är definitivt en kollektion man bör äga om man gillar gnistrande skönheter som lite går utanför den vanliga mallen.


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-28 15:28:26

Väldigt vackert, men jag håller med om att Space Cadet är något vassare. Men jag tycker att du lyckats väldigt bra med att fånga skiftningarna på bild.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-28 15:42:56

Fantastiskt fint!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-28 15:49:05

Space Cadet är som sagt vassare men jag gillar den här massor också :)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-08-28 16:10:55

Läckert! :)

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-28 16:51:50

Åhh den här var också fantastisk! Vill ha mina nu!!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-28 17:49:22

Nä, jag går fortfarande inte igång på de, det enda jag beställde från kollektionen var It's Not Rocket Science. Väntar på den otåligt;)!



Hur mår Siri idag?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 17:55:25

Nailtastic! Ja, Space cadet är absolut bäst av dem men de är alla fina!



Kerstin! Ja, visst är det!



Zizzie! Ja, det är snyggt!



Tina! Japp!



Lina! Förstår det!



Aila! Siri är lite ledsen men det är inte så konstigt, hon är ju rätt nyopererad och det måste vara en omställning att vara utan öga också. Stackars liten.

It's not Rocket Science blir nog nsäta ut för mig. Den ser läcker ut!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-28 18:15:59

Varför har jag inte detta lack i min samling! Fy på mig :p

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-28 19:47:55

Ååh vad snyggt det är!

Måste testas snarast :)



Det är ju lite likt Urban Decay-Bruise, men ändå inte.. Det är skimrigt medan Galaxy Girl är mer glittrigt.. Jag har båda.

Jag tror jag kommer gilla det här mkt mer än Bruise!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-08-28 20:11:16

Åhhhh... jag måste nog äga denna och några till ur kollektionen snart känner jag.

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-08-28 21:18:07

Gud vilka lack i den kollektionen. Vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 21:44:30

Honi! Det är inte försent!



Andrea! Ja, det är alla fall ljuvligt! Jag har inte Bruise så jag vet inte exakt hur den ser ut.



Ninni! Ja, det måste du nog!



Shamrock! Ja, de är riktigt snygga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-29 11:18:24

Ser fint ut, men inte fullt så supercoolt som man kan vänta sig av en så hypad kollektion...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-29 20:51:40

Emma! Kanske inte. Jag gillar det alla fall!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela