Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx Space Cadet

Publicerad 2010-08-28 10:15:04 i Naglar - duokromatiska,


Jag måste ju visa Space Cadet. Jag tänkte avvakta eftersom Nailtastic visade det igår men ni får helt enkelt överleva att det dyker upp här med. Det är ett av de vackraste lack jag sett så här kommer ett av tidernas största bildspam på bloggen och jag anser att varje bild är nödvändig. Klicka upp alltså, för att färgen är så komplex.


Orly släppte ju en kollektion som heter Cosmic Fx i höst och Space Cadet var ett av de lacken och definitivt det som i flaskan lockade mig mest. Kraftigt duokromatisk i lila och grönt. Så himla läckert! Och vilken gnistrig yta! Det här är ett av de vackraste duokroma lacken någonsin! Ser ni!


Tre lager lack, två hade kunnat funka om man vill men jag körde på tre för att få maximalt färgdjup. Det är så enastående magiskt vackert! Som flytande metall och så skiftningarna då, som grädde på moset. Vackert, vackert, vackert!

Jag får mest fram det gröna men det lila finns där, tro mig. I vissa vinklar tar det ena över, i andra det andra, men man ser hela tiden att båda nyanserna finns där, bara i olika proportioner. Man kan inte sluta vrida på fingrarna och se ljus- och färgspelet! Magiskt!!

Massor av detaljbilder, men som sagt, de behövs. Ser ni hur det går från grönt till oliv till guld till koppar och så över rosa och lila! Har ni sett något liknande? Är det inte underbart!

Här ser ni lite mer av det lila skimret. Och så avslutar vi med ännu mer bilder, kanske inte helt nödvändiga men ändå. Det är så vackert att ni säkert kan uppskatta dem också. Och betänk att detta är en mulen kväll, inte en solig dag. Förstår ni hur det skulle se ut då? Jag saknar ord! 


Yay! Nu kom solen fram! Vilken tur att jag sparade på det här inlägget! Solbilder:


Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-28 11:38:47

Det har verkligen läckra skiftningar!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-08-28 11:41:23

Oerhört läckert, snudd på overkligt faktiskt. Men en stilla undran - hur håller det? Håller olika Orly olika bra?

Hoppas Siri kryar på sig fort, en liten hundpuss skickas från Arwen (för hon skulle aldrig göra en fluga förnär).

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-28 12:01:14

Det här lacket är verkligen gudomligt!



Hur är det med Siri idag då?

Postat av: feline
Publicerad 2010-08-28 12:16:03

Perfekt för trista politiska möten med andra ord! xD

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-28 12:21:55

Jag måste vara crazy, men jag tycker inte alls den är fin. Jag har lite svårt för duokrom lack!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-08-28 12:37:49

Wow, vilket häftigt lack! Jag tycker skiftningarna i det här lacket påminner om de skiftningar man ser i bensin när det ligger på marken... vilket kanske inte är en så smickrande liknelse. Lacket är urtjusigt i vilket fall!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-28 12:44:43

Jag håller med om att varenda bild är absolut nödvändig. Så fantastiskt vackert! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 14:40:46

Makeupoholic! Visst är det magnifikt!



Wolfie! Åh, jag kan ju aldrig svara på det. Jag byter ju så pass ofta att det knappt hinner börja flaga. det fick lite tip wear på ett dygn dock, som du kan se.



Zizzie! Jo, hon har väl ont kan jag tänka mig men hon har legat i solen och myst lite och käkat lite och så. Vill vila sig en hel del.



Feline! Japp! Eller konferenser!



Aila! Hahaha, ja, du är knasig!



Isabell! Ja, det är urtjusigt!!



Nailtastic! Visst! Man kan inte slita ögonen från det!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-28 15:48:34

Åh!!! URfint! Jag håller med om att det är ett strå vassare än Galaxy Girl.

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-28 16:51:03

Ohh jag kan knappt vänta tills att jag får min, har fått besked att beställningen skickades i fredags. Är fortfarande lite osäker på om jag inte måste beställa fler från denna kollektion. Slog ju bara till på Galaxy Girl och Space cadet men känner att jag kanske måste ha några till.....

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-28 17:05:19

Jag? Jaaaa, lite faktiskt;);)

Postat av: bella
Publicerad 2010-08-28 17:11:00

wow vilket häftigt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 17:57:00

Kerstin! Det är verkigen helt enastående!



Lina! Du valde nog rätt alla fall, för de är mest unika!



Aila! :D



bella! Visst är det magiskt!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-28 18:09:20

Vilket WOW lack! Ser verkligen ut som bensinfärgskiftningar..

Postat av: Marianne
Publicerad 2010-08-28 18:17:56

Hur läckert är detta lack på en skala? Jag kan inte göra den bedömningen.... Väntar ivrigt på september och Nailmail. Fint att Siri verkar må bättre!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-28 19:06:17

Det är ju helt extremt vackert! Är såååå glad att det är på väg hem till mig. Tror jag fick med det när jag beställde hos Transdesign senast. Jippikajej!!!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-08-28 21:31:26

Hihi, jag verkar vara den enda som inte är betagen. Färgskiftningarna är klart intressanta, men duokroma lack är inte riktigt min kopp te.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 21:46:40

Honi! Du skulle se det live!



Marianne! Ja, visst är det bra att NailMail har em snart! Det är ett lack värt att äga!



Pamsan! Hoppas verkligen du fick med det!



Anki! Alla kan inte älska allt. Jag gillar inte alla duokroma men det här passade mig!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-08-30 16:44:16

Oooh, vilken skönhet! Älskar den typen av lackfinish, sådär supergnistrande. Ser ut att vara ett smått farligt lack, med tanke på hur mycket av ens uppmärksamhet det kräver ;) Är egentligen inte förtjust i färgerna som ingår ens, men detta MÅSTE jag bara äga! Kombinationen blir magisk på något vis.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela