Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani 3D Hi-Tech

Publicerad 2010-08-05 13:50:03 i Naglar - holografiska lack,


I våras köpte jag två holografiska lack från Milani, ett lila och ett grönt. Det lila, Hi-Res, testade jag tidigare i somras men gillade inte något vidare så det gröna blev liggande till idag. Nu skiner solen från en klarblå himmel och jag vaknade och kände för grönt. Varsågoda: Hi-tech från Milani!

Det är ett ljusgrönt holografiskt lack med gulton i det gröna. Väldigt likt L8R G8R från China Glaze. Så likt att jag nog inte ser vitsen med att äga båda om man inte är manisk holo-samlare. Båda kräver dessutom tre lager för full täckning och har samma egenskaper vid lackningen. L8R G8R har kankse lite finare, mer slät, holoeffekt men annars är de ganska samma samma. I och för sig kan jag inte sida vid sida swatcha men jag tror verkligen de är lika. På mina bilder ser de inte så lika ut, inser jag, men vad sjutton...

Tre lager lack alltså, snabbtorkande och med utmärkt holografisk effekt. Ett riktigt trevligt lack! Det finns lättåtkomligt för oss alla på www.cherryculture.com.

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-05 14:17:46

Jag gillar nog den här bättre än den lila tror jag, kanske borde man skicka efter kanske....

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-05 14:31:18

Det var fint!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-05 15:31:54

Vet du... Jag börjar bli seriöst rädd för dig. Eller för oss, vet inte vilket

Postat av: PolishPig
Publicerad 2010-08-05 15:40:19

Manisk holosamlare, det måste vara jag det :-)

(har förståss båda, älskar L8R G8R..)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-05 16:22:47

Lina! Ja, den här är fin. Den lila vet jag inte...



Miss Pussy! Ja!



Kajalen! Varför? Vad har jag gjort?



PolishPig! Ja, maniska holosamlare kan vi nog vara båda två... :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-05 16:34:20

Kolla vilket lack jag skrev om i förmiddags... Och vad jag skrev. Och vilka paralleller jag drog..

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-05 17:43:22

Jag lägger mig i Kajalpennan & din diskussion. Jag blev också lite rädd när jag såg att ni visar samma lack. Kul när det blir sådär:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-05 18:05:10

det häör var mycket finare än det lila, detta gillade jag.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-05 18:20:24

Tycker om både det lila och det där :) Det lila är lite mesigt dock, bättre drag i det här!

Postat av: moonstruck
Publicerad 2010-08-05 19:21:48

Holo är alltid fint, men varför kan inget lackföretag vispa ihop ett riktigt klar- eller mörkgrönt hololack? Ska det verkligen vara så svårt, eller tror de att folk helst vill ha mesgrönt?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-05 19:37:04

Jag gillar det här! Helt klart min typ av holografi! :D

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2010-08-05 22:03:31

Ahh, gud vad snyggt! :D Jag skulle lugnt vilja äga både den och L8R G8R, antar att jag gillar holo-lack ;3

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-05 22:35:05

Fint! Älskar holo!

Såklart (!) har jag frankat mitt L8R G8R, så det är ju mörkgrönt holo:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-05 23:24:23

Kajalen! Mer roligt än läskigt tycker jag. Vi är synkade!



Sminkjante! Ja, stora hjärnor tänker ju lika. :D



Emma! Japp!



Honi! Mycket bättre drag!



Moonstruck! De borde kunna. Både jag och Sanna har ju vispat ihop egna frankenlack som är mörkgröna holon.



Zizzie! Ja, det är ju så fint!



Michilicious! Ja, jag är inte ledsen att jag har båda...



Sanna! Ja, jag minns det! Och jag har frankat fram ett mörkgrönt holo utan att använda L8R G8R. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela