Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze L8R G8R

Publicerad 2009-02-24 15:20:47 i Naglar - holografiska lack,


China Glaze holografiska lack L8R G8R har förkommit på bloggen flera gånger förut, bland annat här och även här. Det är ett av mina favoritlack från den holografiska OMG-kollektionen som kom förra våren om jag inte missminner mig. Av de lacken har jag kvar denna, 2NITE och IDK samt, lite på nåder, DV8. Det är tydligt att de ljusare färgerna visar upp mer holografiskt skimmer än de mörkare...

Här ser ni en första bild tagen i daglsjus men inte i direkt sol. En gulaktigt grön ton, inte alltför attraktiv om vi ska vara ärliga, men inte så mycket mer. När jag flyttar in handen i solstrimman väcks det till liv, som på bilden överst i inlägget och bild två och tre i raden med de klickbara. Väldigt läcker effekt! Alltså ett lack att bära när man är ute i sol eller vistas mycket i miljöer upplysta av elektriskt ljus. Nedan ser ni en bild på lacket taget under halogenspotlight.
Lacket är relativt lätt att lacka med, torkar snabbt och jag har inga klagomål på det vad gäller egenskaper. Ett bra lack. Hacket i långfingersnageln? Ja, den fick jag när jag fastnade under en tangent när jag skrev inlägget med eotd:n från igår... ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-24 15:56:20

Jag tycker väldigt mkt om L8R G8R faktiskt! När jag köpte detta var jag inte lika förtjust i gröna lack som jag är idag, men jag tycker att detta är väldigt vackert, och ett av de absolut vårigaste lacken jag kan komma på! Dina bilder var dessutom riktigt snygga! Vad har du använt för spännande ljussättning? de ser nästan lite datorgjorda ut...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 16:57:54

Emma! Ja, det är en vårig färg, det håller med om!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 17:04:38

Emma! Glömde säga att ljussättningen är solen. Bara satte handen i en solstrimma... Inget annat. Rätt ur kameran sen...

Postat av: Bea
Publicerad 2009-02-24 17:49:12

Snygga naglar

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 18:12:28

Bea! Tack!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-24 19:37:37

Jag har också L8R G8R i samlingen men gillar det inte. Jag tycker färgen känns för skrikig och konstlad på nåt sätt. Försökte tona ner den med lite frankande för en tid sedan men det gick inget vidare... =/

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-24 19:57:46

vilka fina naglar du har :D

grönt lack är het!

Postat av: Micka
Publicerad 2009-02-24 19:58:26

vilka fina naglar du har :D

grönt lack är het!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-24 21:57:01

Åh, du fick verkligen till det holografiska i lacket på bilderna, jag misslyckades totalt när jag swatchade lacket. :P

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-24 21:57:23

JAG HATAR ATT FASTNA MED NAGLARNA MELLAN TANGENTERNA!



Så, I've said it.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 22:24:42

Adrasteiah! Det är väldigt gult i tonen så jag tycker också det är svårburet, om än vårigt och fint.



Micka! Ja, jag gillar också grönt!



Alex! Ja, jag hade tur! Solsken!



Marie! Visst är det irriterande!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-25 08:49:28

Jag älskar mitt L8R G8R, det är så underbart. Jag blir glad av att bara tänka på det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-25 12:26:12

Sminkjante! Ja, det är in holo i den alla fall!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-02-26 18:05:01

Åhå, det här har ju jag med :) Glömt bort fy på mig Riktigt snyggt är det

Postat av: Leonora
Publicerad 2009-02-26 18:11:30

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela