Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Dust&Diamonds + bonus med Graffiti Nails

Publicerad 2010-08-11 10:16:24 i Naglar i brunt,greige,beige,


Det finns en viss risk för att detta blir det längsta inlägget någonsin för det är mycket jag tänker klämma in. Dagens manikyr, alla fall så här långt, och kakor och grejer. Men låt oss börja från början.


Igår när jag var på H&M så handlade jag ju en massa lack. Jag började ju genast leka med Graffiti Nails och visade det gula, Yellow Crew. Självklart kunde jag inte hålla mig hur länge som helst från att testa något annat så jag bytte faktiskt nagellack till Dust&Diamonds, det ni ser här, senare på kvällen. Den såg så lockande ut i flaskan med sin svamphattsbruna färg. Jag kunde inte motstå den, det är bara så. Alltså, på med det och se, det blev ju ljuvligt! 


Färgen är en krämig och kall brun som jag ena stunden tycker är, vad jag kallar, svamphattsbrun, och i andra får mig att tänka på choklad. Choklad vann nog för efter att ha haft lacket några timmar var jag tvungen att göra en chocolate cheesecake. Ni ser att det finns en viss likhet mellan den och naglarna? Nu är det ju bara lite hackad mörk choklad i kakan för jag hade inte massor av valmöjligheter, och så Oboy för jag har ingen kakao heller, men ändå.

Två lager lack är det alla fall, superfint att måla med, inte tjockt alls, och dessutom torkar det fort och med bra glans. Ett utmärkt lack! Kakan är lätt att göra också, bara som vanilg cheesecake och så i med choklad i fyllningen. Och Oboy då i det här fallet. :D

Ja, jag insåg ju att jag hade behövt lite vaniljglass till min chocolate cheesecake. Det hade jag inte men väl ett vitt crackle-lack!

IsaDora Graffiti Nails "White Art" ser ni här ovanpå Dust&Diamonds. Snyggt tycker jag! Ett lager White Art och så överlack på det, Seche Vite. Jag målade ett tjockt lager av Crackle-lacket, väntade till effekten var tydlig och lacket kändes "stabilt" ch sen på med Seche Vite. Funkade bra. Jag var lite orolig att överlacket skulle dra med det vita men det gjorde det inte. Jag har Seche Vite mellan Dust&Diamonds och White Art också, om ni undrar.

Kommentarer

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-11 11:00:48

Oj, oj, jag har inte varit vid datorn på några dagar -- och jag har visst missat massor! Nu hinner jag heller inte skriva massor, men det där är ett fantastiskt fint lack, och riktigt cool effekt!



Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-08-11 11:25:17

Åh, fy vad snyggt! :D

Postat av: Tess
Publicerad 2010-08-11 11:31:24

På något sätt så ser naglarna väldigt goda ut ^^ haha XD



Ska ge mig iväg idag o se om jag kan få tag i några exemplar av grafitti lacken :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-11 11:33:03

My God vad gott...kakan alltså och lacket förstås. H&M har börjat göra hållbara lack och färgerna är superfina de med!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-11 11:44:12

Både lacket och cheesecaken ser mumsiga ut!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-11 12:19:29

Hihi, jag skulle bli hungrig varje gång jag tittade ner på de naglarna. Choklad med glasyr! ;) Måste kolla upp Dust&Diamonds för den ser riktigt fin ut!



Nu har jag också lagt en order! Skippade Lunar Eclipse och Halley’s Comet den här gången och tog en Luxe och sen fick grannfrun beställa resterande fyra lack :)



Brukar du räkna ut själv vad det blev och betala in eller skickar de ut en ny "invoice" med rätt frakt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 12:28:37

Miss P! ja, det gäller att hänga med! ;D



Josephine! Visst är det!



Tess! Ja, det tycker jag du ska! Det är så roliga lack!



Aila! Ja, H&M har blivit mycket bra på lack!



Nailtastic! Tack! Kakan ser lite trist ut tycker jag, så här på bild, men den är god!



Zizzie! Ja, Dust&Diamonds är fin! OCh TD skickar en "riktig" invoice, tror jag. Jag har ju gjort en beställing i år men kan inte säga at tmin erfarenhet av TD är stor direkt.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-11 14:14:52

Aha, jag trodde det var därifrån du beställde Orlylacken men du hittade dem på nåt annat ställe alltså :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-11 15:47:49

Nu blir jag sugen på cheesecake :p Var på H&M för att köpa lite lack men dom hade inte dom jag ville ha , tyvärr :( Dom har ju så många fina annars.

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2010-08-11 16:02:40

Åh, vilken fin färg! Snabbade mig genast in på H&Ms online shop men de hade inte färgen där :( Cheese caken ser riktigt god ut :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-11 16:13:36

Jag trodde inte att jag skulle gilla graffiti-lacken så mycket men när jag provade det rosa igår blev jag alldeles till mig. Ska se om det finns några kul kvar i stan idag. Förmodligen inte men det skadar ju inte att kolla.

Kakan ser god ut, naglarna ser förtjusande ut! :)

Postat av: Emma
Publicerad 2010-08-11 16:18:29

Ser verkligen ut som vilken kaka som helst :)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2010-08-11 16:43:56

Jättesnyggt, jag måste köpa ett Isadora Graffitt Nails! Det var väldigt lyckat över den mer dämpade färgen, en av de snyggare användningarna av krackeleringslack jag har sett.



Kakan ser god ut också! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 20:01:39

Zizzie! Det var det också, och jag fick en invoice igår. Idag på eftermiddagen kom den riktiga. Jag kom bara inte ihåg hur det går till med invoicarna eftersom jag sällan köper från TD. Det är bara när de har något jag måste ha och 8ty8 inte fått in det än...



Honi! Ja, visst har de mycket fint!



Nailspotting! Ja, färgen är jättefin!



Pamsan! Visst är de roliga!!



Emma! Ja.



Nageldraken! Tack! JA, jag tyckte om kombinationen jag med!



Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-11 22:48:44

Då är jag med! Jag får säkert min rätta invoice imorgon då. Jag har inte beställt från TD på riktigt länge så det är skönt att ha någn att fråga. Tack för hjälpen! :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-13 16:17:14

Det där vill jag ha!

Och snacka om att du matchar klockrent med kakan:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-14 00:17:12

Sanna! Visst var det genomtänkt. :D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-16 22:06:29

Kan du inte skriva ut recept på chokolate cheesecake?

Postat av: Alicia
Publicerad 2010-08-23 14:55:10

Jättefin färg på lacket verkligen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-23 21:35:00

Linda! Det är en vanlig cheesecake men med ca 80 gram choklad i smeten.



Alicia! Ja, tycker jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela