Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Graffiti Nails + Notd med Yellow Crew

Publicerad 2010-08-10 16:00:06 i Naglar - crackle,


Jag har lämnat den strålande solen på landet och åkt hem till stan idag. Tänkte tillbringa mina sista semesterdagar i Stockholm och ladda upp inför måndag och jobb. När jag nu äntligen hade tillgång till ett H&M tänkte jag passa på att kolla om de fått in några roliga lack och det hade de! Graffiti Nails från IsaDora fanns på mitt lokala H&M för 49.90 styck! Som vanligt saknas det svarta. Om någon av er har tillgång till det och vill köpa det åt mig så maila! Det finns ju ingenstans på de H&M jag har nära. Det vore kul att ha en komplett kollektion av dem, liksom.

Nå, jag fick ju de andra färgerna alla fall och jag valde att börja med det gula! Bort med gammal manikyr, på med ett svart lack för att tydligt kunna se effekten och voilá!

Hur läckert som helst!

Jag började med lillfingret och strök på alldeles för tunt av det gula lacket. Det blir snyggare om man kör ett kraftigare lager tycker jag. Det spricker omedelbart upp och man får ett läckert krokodilskinnsaktigt mönster på naglarna. Jag älskar det! Effekten är snabbare, det torkar såååå mycket fortare och lacket är mer lätthanterligt än de jag tidigare haft från Cover Girl. Det här får ni inte missa, tjejer! Det är ju asläckert!

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-10 16:36:38

Åh blir så sugen på att testa men mitt ligger i postens händer nu. Förstår inte att isadora inte utvidgat till danmark, dom älskar smink här så det kan ju bara löna sig. :o

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-10 17:35:22

Coolt! Jag har inget av graffiti-lacken ännu, det får vänta tills jag får lön. Håller tummarna för att det fortfarande finns att få tag i då. :-)

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-08-10 17:36:37

Jaaa, vad kul! :D Jag köpte det mörkgröna idag. Så himla roliga lack!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-08-10 17:57:13

Åh, vill ha fler lack, för jag har endast det svarta! Borde bli permanenta tycker jag =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-10 18:11:05

Det ser supercoolt ut! jag vill också ha, fast helst det svarta...

Postat av: Wysteriia
Publicerad 2010-08-10 18:20:33

Önskar man kunde hitta igen dem någonstans på nätet! Jag bor ju på landet o har tillgång till typ nada i butikväg :(

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-10 18:21:39

Åh vad fint! Jag längtar också till ett H&M =)

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-08-10 18:46:31

Ah! Jättesnyggt! :) Och himla kul! :D

Postat av: samantha
Publicerad 2010-08-10 19:32:08

Fick veta av Isadora att Graffiti Nails kommer att säljas på Ica Maxi och åhlens också.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-10 20:22:32

Jag skulle vilja ha det blåa bara;)!

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-10 20:36:30

Coolt! Det här med att det spricker upp, gör det att man fastnar i grejer eller lägger man bara ett överlack på? Du får berätta om det är smidigt att ta bort också ;)

Ska gå o kolla imorgon, jag vill ha rosa för alla andra ska väl ha svart haha

Postat av: Maria
Publicerad 2010-08-10 21:09:09

oj så coolt, måste hålla utkik efter dom! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-10 22:51:27

Honi! Ja, visst är det konstigt. De borde absolut expandera!



Nailtastic! Ja, jag hoppas jag får tag på ett svart...



Viola! De är apkul! Fantiserar för fullt om alla kombinationer man kan göra!



Josephine! Jag vill också ha det svarta!!



Emma! Ja, och hittar du det så köp ett till mig med!



Wysteriia! Ja, jag förstår dig. Har du någon som kan langa? Hade jag vetat kunde jag köpt något åt dig idag, men det var inte många kvar.



Kerstin! Ja, och till ett H&M där ingen fattat grejen och därför lämnat kvar det svarta...



Karusell! Visst är det!



Samantha! Ja, man får spana på alla ställen!



Aila! Ja, hoppas du hittar något. de verkar ta slut rasande fort.



CC! Nej, det fastnar inte eller så. det är som vilket nagellack som helst. Man känner att det är en ojämn struktur. Man kan överlacka om man vill men jag gjorde inte det. Gillade det matta. Och det är nog inte svårt att få bort heller, det brukar inte crackle-lack vara.



Maria! Ja, gör det! Och hittar du svart så hojta! Jag vill ha ett!



Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-10 23:29:32

Så läckra! Jag ska köpa det svarta och kanske någon färg till. Hoppas det finns kvar bara :)



Orly har verkligen lyckats med Cosmickollektionen! Jag hoppas att Transdesign har lagt in dem för rätt pris när det står $5 styck för jag trodde att de skulle kosta $10. Stämmer det så vet man aldrig hur många jag kan råka klicka hem ;)

Postat av: ingegerd
Publicerad 2010-08-11 08:55:09

ja visst är det häftigt!!!jag själv har det svarta på mig och så köpte jag ett blått!!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-11 09:47:45

Stod och tittade på de här jättelänge och velade fram och tillbaka. Köpte dem inte men de är läckra! Inget svart här heller.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-11 10:20:53

Åh! Det gjorde du helt rätt i! :D Att beställa alla Orlysarna alltså! Jag tror dock bara att jag beställer tre den här gången. Hur var det med frakten där? Bad man om flat rate shipping och så var det 9 lack för $18? Eller var det 6 lack för $12? Var så längesen jag beställde därifrån nu :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 10:22:30

Zizzie! Ja, jag hoppas du får tag på dem! Och, som du vet, beställde jag em igår. Alla Cosmic... :D



Ingegerd! Tur för dig att få tag i det svarta... Avundsjuk!



Sminkjante! De är superkul! Sen vet jag inte hur ofta man kommer använda dem, men det är alla fall roligt just nu!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 10:23:27

Zizzie! JA, man ber om en flat rate box á $18.

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-08-11 14:32:42

snyggt!! =)

Postat av: Emma
Publicerad 2010-08-11 16:27:48

Köpte på mig 4 de svarta, vita, gröna och blå. Det är faktiskt riktigt roliga :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-11 18:20:59

Sminkan det finns svarta på H&M Ringen... fast inte många. Köpte inga för jag är ganska pank. Skynda dig dit imorgon :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 20:03:14

Maria! Ja, det tycker jag med!



Emma! Visst är de kul! Och ett svart! Lyx!



CC! Tack för tipset! Ska absolut dit imorgon och kolla!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela