Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Påskdagen med Centaur och Sight

Publicerad 2010-04-09 16:19:32 i Emmas FOTD 2010,

Efter min skira gulrosa sminkning kände jag för lite mer färg på påskdagen. Dessutom skulle vi till Eriks mamma, jag känner mig som regel modigare med färger bland hans släkt än min egen. Kanske för att de knappast säger något om de tycker jag ser galen ut, min egen släkt har färre sådana hämningar…


Hyn
Foundation: Lucy Minerals Mineralfoundation Cream uppblandad med Snow White

Concealer: MAC Studio Finsh Concealer NW20

Puder: Bare Escentuals Hydrating Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Duo Moon River
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Centaur och Make Up Store Eydust Sight

Highlighter: Brite Bird Big Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: MAC Studio Fix Lash

Lösögonfransar: Ardell Babies

Läppar
Läppglans: MAC Slimshine Bare

Det här är en mycket enkel sminkning men jag tycker den är fin då jag verkligen gillar skuggorna. Dessutom är det här fantastiska skuggor till skillnad från de jag använde i min gulrosa sminkning. På en bas av Shadow Insurance applicerade jag Centaur på den inre halvan av ögonlocket. Har ni inte testat Centaur så måste ni verkligen göra det, den är en av de bästa skuggorna jag vet, så metallisk och intensiv, helt underbart! På den yttre halvan applicerade jag Sight, en av Make Up Stores för våren nya Eyedust och en för mig helt ny skugga. Jag tycker att det kan vara svårt med turkosa skuggor men den här skuggan var riktigt trevlig att jobba med faktiskt. MUS slår huvudet på spiken ibland. Sen applicerade jag Big Mean Yellow Dog ifrån Brite Bird, en underbar highlighter, Sanna slår minsann huvudet på spiken ofta ska ni veta. Därefter var det dags för eyeliner, kajal och mascara och sist men inte minst en rad med lösögonfransar från Ardell, Babies. Jag tycker att det är bättre med en hel rad så är det bara, det är så mycket meck med singelfransar och man får så lite valuta för jobbet. Avslutningsvis så applicerade jag underbara Moon River på kinderna och Bare ifrån MAC på munnen. Håret fick vara riktigt rakt som en kontrast till påskaftonens lockar. Jag tycker att det blev fint, jag är riktigt nöjd med det här sminket.

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-09 16:57:39

Snyggt, fast jag tycker att du skulle blenda färgerna i varann lite mer;))!



Hahahah, känner igen det där om kommentarer, min mamma är precis likadan, hon ska alltid tycka och tänka högt om hur pass mina ögonskuggs färger är...FÖR STARKA, FÖR MYCKET!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-04-09 17:24:40

Åh vad läckert! Centaur ser ut att ha en fantastisk pigmentering! =)

Postat av: Helena
Publicerad 2010-04-09 18:11:51

förstår inte varför folk ska kommentera, ofta lite negativt, när man har lite smink på sej, spec. om det är lite färgglatt.



Tycker färgkombinationen var riktigt läcker, båda skuggorna var superfina. Måste även säga att du alltid får till så snygga eyelinervingar.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-09 20:04:48

Centaur ser ut att vara den ultimata guldskuggan - såå fin!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-09 21:11:30

Guld & turkos är en så vacker blandning tycker jag ! Du gör det jätte jätte fint :) du får glömma bort min utmaning ;) .. Du får fuska o visa det du bruka ha i väskan :) kram kram

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-09 21:35:08

Vackert, jag gillar just att linjen mellan skuggorna är ganska skarp, att du inte blendat så mycket. Du har alltid lika nätt hår, btw.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-09 21:38:46

Som alltid en otroligt tjusig Emma! Tycker färgerna är fantastiska tillsammans och jag gillar hur du lagt dem. Tycker om övergången mellan dem och hur de spelar mot varandra i färg och textur. Skitsnyggt, rent ut sagt. Fint halsband också. Och hår!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-09 23:16:49

Det behöver ju inte alltid vara så avancerat. jag tycker det är jättesnyggt. Färgerna är otroligt snygga ihop och när jag först tittade på sminkningen så fick jag en känsla av Egypten och kunde först inte förstå varför men så slog det mig att det är färgerna man ofta ser på sånna där masker som legat i kistorna i de kungliga gravarna i pyramiderna som ska avbilda farao! Så mig gav du en mystisk och exotisk känsla av Egypten med den här sminkningen! :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-10 10:00:30

Gillar kombon av nyanser, grymt fint ihop. Och Centaur är ju bara lovely. Har du gjort något med håret? Ser lite ljusare ut, eller så är det ljuset från kameran. Fint hur som helst. Som vanligt ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-10 10:52:23

Aila: Tack. Ja, det där är ju en smaksak. Jag gillar att behålla kanterna ganska oblendade, jag är väldigt nöjd med den här övergången faktiskt.



Ja du mammor tycks tro att de kan säga vad som helst... Lite tvetydiga kommentarer från mammsen och pappsen stör mig föga. Men det kan vara jobbigt när min mormor sätter igång, hon är envis som synden, så därför låg jag lite lågt. De är rätt vana dock, men ibland kan det ju bli för mkt för dem:)



Jospehine: Tack. Centaur är fantastisk! Det är som att måla med flytande metall, du borde faktiskt testa... Jag vet nog ingen som har testat den och inte tycker den är bra.



Helena: Ja det har du rätt i, det kan vara förbannat störande. Tror att mammor och liknande personer anser sig har rätt att ge lite råd i all välmening, jag är inte av samma åsikt dock... Jag tycker man kan hålla tyst om man inte har ngt snällt att säga, iaf om folk inte uttryckligen ber om en åsikt.



Tack så mkt! Vad glad jag blir:) Jag har kämpat rätt mkt med vingarna så det känns verkligen roligt om du tycker att jag lyckas med dem.



Nailtastic: Nja, jag vet inte om det är den ultimata guldskuggan egentligen då den drar lite i grönt. Den ultimata pigmenteringen och finishen är det iaf:)



Vanessa: Tack så mkt sötnos! Jag tycker också att det är en fin kombi... Haha, ja jag gör kanske en egen variant på den:) Ska fota sminket i mina väskor nu i helgen tänkte jag.



badbomben: tack söta snälla badis! jag gillar också övergången, kul att höra att du la märke till den och gillar;) och tack igen, vad snällt sagt.



Sminkan: Tack söta rara du! Du är utan tvekan min största sminksupporter, tänk om alla hade nån som peppade som du. Jag tycker också att skuggorna blev toppenbra mot varandra:)



Fru Choklad: nej, det har du helt rätt i. Enkelt är ofta snyggt, gör man det för komplicerat kan det lätt bli plottrigt. Ja du har rätt, det är lite egyptiska färger. det gör ju verkligen ingenting, såna masker brukar vara väldigt läckra. Och att vara mystisk och exotisk är ju heller inte fel:)



Linda: tack så mkt sötnos! Åh ja du har så rätt, Centaur är lovely, inte minst i själva sminkningsfasen. Håret är färgat precis som vanligt. Jag tror att det är ljuset som gör det. Har också lagt märke till det. är nog för att jag har ett fönster på ena sidan och det var dagsljus när bilderna togs. det är rätt stor nyansskillnad beroende på vilken sida jag har fotat ifrån...

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-11 12:53:56

du ser jättefin ut gillar hur du blandat ihop de centaur ser helt mumsig ut :) du7 var jättefin här och på påskafton med, tror alla som sminkar sig med mer än en färg och färgglatt får kommentarer neg. o pos. förstår dock inte varför de ska uttrycka sina negativa kommentarer när man vet de önskar de kunde bära färgenra med...inte alla men de flesta ^__^

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-11 13:31:08

Nicole: tack! Jag tycker att övergången blev fin faktiskt, det är ju så olika skuggor, både i färg och struktur... ja du har rätt, det är tråkigt med folk som neggar. Fast ibland vill man ligga lågt och bara slippa den extra uppmärksamheten en färgglad sminkning ger, även om det inte alltid rör sig om negativ uppmärksamhet...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-12 11:20:45

Åh så fint! Skuggorna ser alldeles ljuvliga ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-12 12:18:22

kerstin: Tack så mkt! Skuggorna är verkligen fantastiska, både i färg och formula...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela