Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gulrosa påsksminkning

Publicerad 2010-04-04 10:12:30 i Emmas FOTD 2010,

Till mina gula naglar med blommor tyckte jag att det kunde matcha fint med en rosa och guldgul sminkning, dessutom tycker jag att det kändes påskigt. Sen hade det såklart varit ännu påskigare med gult och lila, men jag tycker att rosa och gult är en snyggare kombination. Alltså blev det gult och rosa med skuggorna 24 K Gold från MAD Minerals och Play ifrån Makeupcosmetics. Jag använder nästan aldrig mina skuggor från MAD för det sitter så otroligt mycket skuggor i gängorna, vilket gör mig heltokig, det blir ju skugga överallt. Stort slöseri dessutom. Ibland får man offra sig dock, särskilt som jag inte har så många gula eller guldgula skuggor, i alla fall inte om man inte räknar Manly paletten, och jag var inte så sugen på att plocka fram den. Dessvärre är ingen av de skuggorna jag använde någon riktig superhit, borsett från July. De skimrar vackert, men är inte så bra pigmenterade och alltså blev det en lite skirare look än vad jag hade tänkt mig. Nåja, det passade ju ganska bra med tanke på att jag skulle äta påskmiddag med släkten, och jag blev väldigt nöjd med helheten här. Egentligen var jag nog mest nöjd med håret, jag var nyfärgad för dagen och jag tycker att mina lockar blev särdeles fina, men hur som helst, jag blev nöjd trots att skuggorna kärvade.

Hyn
Foundation: Lucy Minerals Mineralfoundation Light uppblandad med Snow White

Concealer: MAC Select Cover Up NW20

Puder: Bare Escentuals Hydrating Mineral Veil

Rouge: Lucy Minerals Petal
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Face Highlighter Mystic

Ögonskuggor: MAD Minerals 24 K Gold och Makeupcosmetics Play

Highlighter: Makeupcosmetics July

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: MAC Studio Fix Lash

Lösögonfransar: Ardell Flare Long (singelfransar)

Läppar
Läppglans: Face Backsippa/Cyklamen

Som ni ser har jag kommit igång lite mer med att testa produkter ifrån Lucy Minerals. Jag fick mina prover på Snow White i veckan så nu har jag blandat ut mina foundations med den. Nu blev den istället lite för ljus, men det är bättre än för mörk, på det här sättet kan jag i alla fall testa den och få en uppfattning om dess egenskaper. I denna sminkning testade jag även rouget Petal samt en ny mineral veil från Bare Escentuals. Pudret innehåller lite skimmer vilket jag inte alls var införstådd med när jag köpte det, men väl på huden fungerade det faktiskt över förväntan. Jag tror att det kan vara toppenbra på en mineralfoundation som täcker lite mer, som Lucy Minerals eller Elemental Beauty. Jag har förresten uppdaterat min recension på Elemental Beauty men glömt att nämna det, nåja nu vet ni i alla fall.

Ögonsminkningen är superenkel. Jag grundade med Shadow Insurance för hållbarhet samt Mystic för klistrighet och applicerade därefter 24 K Gold på den inre halvan av ögonlocket och Play på den yttre halvan. Därefter målade jag eyeliner, kajal och mascara och sen var det dags för lite lösögonfransar. Här bestämde jag mig för att testa mina singelfransar från Ardell som jag köpte i Malmö och då passade jag på att fästa dem under tiden som jag satt med värmespolar i håret. Jag måste säga att det är rackarns meckigt med singelfransar, det tar ju hundra år och ger ytterst diskret effekt. Dessa syns åtminstone till skillnad från mina korta från Depend, men jisses vilket jobb. Tacka vet jag hela rader. Den enda fördelen jag kan komma på med singelfransar är att det är superbekvämt, de känns inte alls. Kan ju alltså vara idé ifall man tycker att det känns obehagligt eller för mycket med singelfransar.

Kommentarer

Postat av: Sandra
Publicerad 2010-04-04 11:48:44

Ha ha jag hade också gulrosa påsksminkning :)! Men vist passar det bra till påsk?!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-04 12:02:07

Superfint o påskigt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-04 12:02:13

Sandra: Åh hade du, vad roligt:) Ja, det passar himla bra!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-04 12:02:42

Kerstin: tack så mkt raring:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-04-04 12:42:20

Jag tycker det blev jätte fint om än lite skirt! det är fint med skirt med! :)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-04-04 12:43:01

Superfint! :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-04 12:56:34

Jag tycker det blev jättefint, vårigt och lagom starkt. Och håret är ju så snyggt! Du har så blankt hår jämt :)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-04-04 13:02:21

Gult och rosa blir så fantastiskt snyggt ihop. Jättesnygg sminkning, speciellt med den långa eyelinern. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-04 13:03:22

Stephy: Tack! ja du har rätt, det kan vara fint ändå. men det är irriterande när man inte vill ha det skirt...



Josephine: tack!



CC: Tack! Ja, det blev lite vårlagom sådär:) Tack. Jag tycker med att håret blev fint, och extra blank när det är nytonat...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-04 13:04:32

Tina: Jag tycker också att rosa och gult är himla fint ihop faktiskt. Tack:) Jag gillar lång eyeliner, tycker det är snyggt och coolt...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-04 13:42:28

Fantastiskt fin hårfärg!



Synd att skuggorna var så skira, men som sagt - kanske bra för släktmiddagen. :) Jag använder faktiskt mina skuggor från MAD rätt friskt (glädjen över Too Faceds primer har inte avtagit :)), men de hamnar ÖVERALLT, precis som du säger ..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-04 14:26:35

Otroligt snygg eyeliner! Du har blivit en riktig mästarinna på det! Snygg makeup överlag dessutom, tycker inte det gjorde något med skirheten. Håret ser fantastiskt ut, som alltid. Verkligen fint både i färg och frisyr.

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-04 14:44:23

lovley! å jag rådiggar eyelinern!

Postat av: Nailtasticic
Publicerad 2010-04-04 15:39:47

Snygg sminkning, men maj gadd vad snygg du är i håret! Har du lagt upp det på spolar? :-)

Postat av: Steph
Publicerad 2010-04-04 16:14:28

Önskar dig en trevlig söndag! :)

Postat av: Maja
Publicerad 2010-04-04 16:33:33

fræscht!:) om man ændå kunda sminka sådær frænt.

Postat av: Kate
Publicerad 2010-04-04 16:35:46

Haft en bra påsk? :)

Postat av: Gråpyre
Publicerad 2010-04-04 16:59:02

Vilket härligt hårsvall du har!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-04 20:05:06

söt tjej, söt påsksminkning och håret sen, wa wa wii wa wa!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-04 21:06:11

Skirt och vackert! Håret blev kanonsnyggt! :)

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-04-04 21:10:22

Så fint och fräscht lagom till påsk! Ditt hår är som vanligt otroligt fint. Du fick verkligen till lockarna och färgen blev jättefin.. :) Eyelinern var läcker med, den fick du till bra. Sen så är jag fortfarande kär i dina ögonbryn, men det har jag ju tjatat om flera gånger nu..

Postat av: Sylle
Publicerad 2010-04-04 21:46:48

Snyggt och dina ögonfransar är så långa...jag är faktiskt lite avundsjuk :P

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-04 22:33:47

Åh, det här var jättefint! Härliga påskfärger och vilket tjusigt hårsvall du har!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-04 22:37:37

tycker att det är en väldigt glad och fräsch sminkning perfekt till påsk, den påminner om fluffigt godis hhihi. och ditt håt är helt wow glad påsk :D

Postat av: bella
Publicerad 2010-04-04 23:16:36

Snygg eyeliner och toning! I like:)

Postat av: Sandra
Publicerad 2010-04-05 10:25:09

Svar till Emma P: Tack så mycket :D detsamma! Nagellacket är "Depend

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-05 11:06:33

Miss Pussy: tack så mkt! Ja, det var ju lite trist, men passade ju som sagt rätt bra ändå. Ja, MAD har ju många skuggor som är bra, Daydreamer och Cobolt t ex är ju underbara. Jag avskyr dock burkarna så intensivt att de sällan får komma fram och leka... Shadow Insurance är verkligen toppenbra, jag förstår att du är glad över den:)



Sminkan: Tack snälla du! Nej, jag tycker att skirheten funkade bra såhär i efterhand, men när jag sminkade mig, usch då var jag sur... Och tack igen:) det är så skönt att vara nyfärgad, det var riktigt dassigt innan och utväxten var typ en meter.



Suss: tack! jag tycker med den blev fin:)



Nailtasticic: Tack så mkt! Ja precis, jag har haft det på värmespolar. Det brukar bli bra och är lätt att fixa...



Steph: Tack detsamma.



Maja: tack, vad snäll du är!



Kate: Absolut! Du också förhoppningsvis:)



Gråpyre: Tack:) Det blev väldigt mycket hårsvall här faktiskt, jag var belåten...



badbomben: Tack badis, du är allt en riktig sötis!



Zizzie: Tack! Jag är verkligen nöjd med håret här, det blev fina lockar och det blev toppenbra volym.



marybeth: Tack så mkt! Det kändes så skönt ,med nyfärgat hår och då var det såklart extra kul att fixa lockar:)Haha, det är helt okej, jag gillar också mina bryn, iaf när de är målade:)



Sylle: Tack! Fast jag har ju lösfransar i ytterkanten här också. ibland måste man ju hjälpa naturen på traven:)



Isabell: Tusen tack! Hårsvallet väger upp lite av tjurigheten över de skira skuggorna:)



Nicole: Tack så mkt Nicole! Haha, ja men det passar ju kanonbra isf:) Mycket godis till påsk... Tack igen, jag är väldigt nöjd med håret. Glad påsk på dig också!



bella: Tack så mkt!



Sandra: Ja okej:) Depend har en del riktigt fina lack...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-05 18:26:34

Oh vilken söt och påskigt make :) ME like!! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-05 18:37:29

Vanessa: Tack så mkt:) Ja, jag tycker den var rätt fin och påskig som sagt...

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-04-05 18:51:33

Så lite så :) Ja det förstår jag! Lockar är såå fint, jag är dock alldeles för lat för att stå med locktången.. jag var lite inne på en vågtång ett tag eller värmespolar.. får se hur det blir.. någon gång kanske jag kan sluta vela.. :D Det skall du verkligen göra!



Lite off topic här också.. jag beställde från Strawberrynet här förut och jag tänkte bara höra litegrann hur lång tid det brukar ta innan sakerna kommer? Jag vet ju att du beställt därifrån några gånger.. :) Jag läste lite efter att ha googlat på det också men fick inte ut så mycket av det förutom att det är risk för tull.. Så nu håller jag en tumme att jag slipper det också..

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-05 19:08:26

marybeth: Usch jag hatar locktång, det tar sån tid! Kan varmt rekommendera värmespolar. Visserligen måste de sitta ganska länge men det går snabbt att fästa dem och under tiden de sitter kan man fixa med annat.



Ja det stämmer, jag har beställt från dem ett antal gånger. Det brukar ta mellan 1-2 veckor, kanske 2,5 i ngt enstaka fall. Har de skickat din order? och hur länge sen är det? Jag vet att folk har åkt på att betala moms tidigare men på strawberrynets sida står det att de har förbetalat dessa kostnader och att det därför inte ska bli någon fördröjning. Det har funkat för mig iaf, jag hat haft flera ordrar på knappt 300 och de har glidit igenom. Tror inte ens att det står värde på paketen därifrån längre...



Hoppas att du får ditt paket snart! jag har aldrig haft problem med jordgubben så hoppas att inte du heller ska få det. Vad är det för spännande du har beställt?

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-04-05 19:23:48

Ja visst är det töligt med locktång! Vad har du för några värmespolar? Du får gärna skriva ett inlägg om det någon gång om du känner för det.. :) Men precis, om de är någorlunda enkla att få i kan man ju kanske göra det innan smink och så tänkte jag mig.. :) Får man så fina lockar som du så kan det ju vara värt.



Usch så länge alltså, jag hoppas verkligen på att det inte tar mer än en vecka då.. Jag fick ett mejl den 1/4 att de hade skickat det, jag gjorde beställningen den 31/3 så då kan det ju dröja ett tag till.. Mitt gick på 370 kr, jag hoppas att det slinker igenom.. Jag hade inte en tanke på att det kunde ta så lång tid.. haha.. Jag panikbeställde ny mineral veil, eller ja.. jag slängde med två.. jag insåg att jag hade väldigt lite kvar i mina burk och så hade jag ju sett att de hade schyssta priser på dom där.. kanske hade varit smartare att köpa från tradera eller nån svensk webbshop nu när jag hade kris då.. jag får försöka överleva så länge.. går rätt så bra tror jag.. Tyvärr var det ju inte så spännande då.. Skönt att höra att det aldrig krånglat för dig åtminstone, hoppas det går lika bra för mig..



Jag ser förresten fram emot att höra vad du tycker om den där mineral veilen du beställde därifrån förut när du använt den ett tag.. :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-05 20:28:09

Älskar denna make-up och ditt hår är amazing!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-10 10:58:47

marybeth: Sorry att jag svarar så segt, har helt enkelt inte orkat kolla upp vad jag hade för märke på spolarna. Det är Wella och jag har köpt mitt set här http://www.lyko.se/show_product.asp?artnr=11%2D142&ref=%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D68%26amp%3Bhead%5Fid%3D16&cat_id=68 . Ja, det skulle jag kanske kunna göra. Vi får se, jag tycker det är så svårt att skriva om hår...



Nu vet jag ju att du har fått dina produkter dessutom så då är ju inte den delen så aktuell. För det mesta brukar det bara ta en vecka hur som helst.



Ja, jag ska försöka skriva lite om den när jag har testat det lite mer, jag kan tänka mig att många är nyfikna på den. Den är faktiskt inte alls så tokig, skimmer till trots...



Linda: tack så mkt snälla du!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela