Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Påsk med Sally Hansen Lite

Publicerad 2010-04-03 11:33:36 i Emmas NOTD övrigt,

Sminkan har ju visat oss en massa gula lack från Nubar hela veckan. Jag har också gula naglar denna påsk, men inte med Nubar, utan med Sally Hansen Lite. Ni minns säkert hur galen jag var i Sally Hansens HD-lack i somras. Lite hör till HD-lacken, men hamnade i min ägo lite senare än de övriga lacken och jag använde det därför inte i samma vända som de övriga lacken, med undantag för att jag bar det i en multifärgad manikyr.

Det kan ju diskuteras huruvida det egentligen är snyggt med gula naglar, men nu är det ju påsk, de gula naglarnas förlovade tid och Lite får alltså komma ut och leka lite över påskhelgen. Som sagt, jag är inget stort fan av gula lack, men Lite hör nog ändå till de snyggare om ni frågar mig. Precis som Sally Hansens övriga HD-lack har det ett underbart skimmer, det är sidenkänsla över dessa lack, och det är himla fint tycker jag. Sen har inte HD-lacken de allra bästa lackegenskaperna. De är lite mixade i kvaliteten, men Lite funkar helt okej i alla fall. Det täcker med två lager, har en hyfsad konsistens men är lite segtorkat. Jag har lite märken i lacket, men jag har inga planer på att lacka om, det syns inte så jättemycket tycker jag. Det som syntes mest har jag maskerat med lite blommor i form av nagelstickers. Visst är blommorna söta och ger lite extra påskkänsla? Min kluvenhet inför gult till trots tycker jag faktiskt att helheten med blommorna blev ganska snygg så jag kommer att bära denna manikyr under hela resterande påskhelgen. Det återstår väl att se vad familj och släkt tycker om kombin:) Dessutom har jag för första gången på länge fotat naglar ute i solljus, det känns att det är vår i luften nu. Underbart!

Hoppas att ni alla får en toppenbra påsk med mycket påskgodis och snygga påsknaglar och påsksmink. Glad påsk på er alla underbara läsare!

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-03 12:22:32

Väldigt sött med blommorna och en härlig gul nyans!

Här är det gråmulet och lite dimmigt idag så jag är lite avis på solen :)

Glad Påsk!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-03 13:15:09

Jag tycker just detta gula lack ser suveränt ut på dej!

Glad Påsk-kram:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-03 14:00:04

Det var ju jättefint! Och blommorna blev mycket finare än vad jag trodde! Du kan liksom ha sådant utan att det ser för puttinuttigt ut. Jag känner mig så himla flickaktig när jag har blommor på naglarna. Kanske ska ge mig på min ask med stickers alla fall, nu när jag köpt dem, men de blir lätt liggande.

Lite var skitsnygg! Verkligen ett fint gult lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-03 15:14:23

Zizzie: ja precis, det tycker jag med:) usch då, vad tråkigt. Hoppas att påskvädret repar sig...

Tack detsamma!



Sanna: Tack. Jag tycker att det ser helt okej ut faktiskt. Gult är ju lite svårt, men det funkar rätt bra...

Påskkramar till dig också:)



Sminkan: Det är faktiskt finare än vad jag trodde på! Det var tur att du tjatade lite på mig:) Ja, jag tycker att blommor är fint och sött. Skapade en stark blomtrend på mitt jobb förra sommaren. Var jättemånga som hakade på och de blev nästan upprörda när mina tånaglar var blomlösa. Men det är ju ombytet som gör det kul:) Fram för dina blommor alltså, det är sött och fint, bara inte jämt...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-03 17:44:51

vilka söta blommor :)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-03 19:48:28

Hmm .. Det är nog någon slags smak (eller syn-) sak, men jag tycker nog att det här lacket drar väl mycket åt guld för att kunna kallas gult. :)



Men jättefint hur som helst - vårigt!



Många kramar!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-03 19:49:27

PS. Hahaha! Jag läste "påsksmisk". Snacka om att jag blev förvånad .. :D :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-04 10:25:40

Vanessa: tack, det tycker jag med:)



Miss Pussy: Asch, gult/guld/guldgult, det är ju bara en formsak:) Jag upplever den här färgen som riktigt gul men det där med färger är ju rätt individuellt. kan tänka mig att den upplevs som guldig för att den är så skimrig. Jag blev nöjd med manikyren hur som helst, tycker blommorna är ljvliga, precis som du säger, våriga:)



Haha, ja då förstår jag att du blev förvånad:D Var tvungen att kolla själv, undrade vad jag hade skrivit egentligen.

Kram

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-04 11:59:00

Jag är också lite kluven till gula lack, men är det påsk så är det =) Din manikyr är väldigt fint! Glad påsk!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-04 12:13:32

kerstin: Ja, det är ju inte så klädsamt, men det kan samtidigt vara lite kul. Jag tycker att blommorna gjorde det lite snyggare iaf. Tack detsamma!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-04-04 13:40:48

Ja, det är ju bara en bokstav som skiljer! ;)



Jag tror också att det är skimret som gör det samt att man uppfattar färger olika beroende på person. Det kanske är samma sak som med smaksinnet - att olika personer tycker olika saker är olika goda och så vidare ..

Postat av: maria
Publicerad 2010-04-04 16:52:22

supersnyggt, jag har ett lack från depend i nästan exakt samma nyans, lite sådär limegult :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-05 10:53:56

maria: Ja visst är det fint. Aha Depend, ja de har ju rätt mycket fina färger...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela