Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Hot Lime Green

Publicerad 2010-04-30 16:01:52 i Naglar i grönt,


Nubar Hot Lime Green är verkligen speciellt. Jag kan inte bestämma mig för om jag gilalr det eller inte. Ena stunden tänker jag att det är ju så fult att det är snyggt, nästa tänker jag att det ser ut som ärtor på burk... Äckligt. Förmodligen beror dessa svängningar mycket på ljuset. Det blir ganska gulgrönt i vissa ljus medan det är mer krispigt vårgrönt i andra. Ni ser det på bilderna. De är tagna vid olika tillfällen i olika ljus, men det är samma manikyr.

Två lager av lacket som var lätt att måla med. Inte Nubars allra bästa formula, men helt klart godkänd. Det håler bra också. Jag har burit det i tre dagar nu. Väldigt ovanligt för mig som ju lackar om varje dag om jag bara kan. Just nu är jag förkyld som attan och vill inte känna lukten av remover för det får både ögon och näsa att rinna.

Ja, vad ska jag säga? Det är ingen skönhet på mina händer, det är det inte. Men det är roligt. Riktigt annorlunda. Det enda jag har som ens påminner är det China Glaze In the Mood som jag har visat för er för länge sen. De är ändå väldigt olika då ChG-lacket är ett skimmerlack som har klara problem att bli täckande och det här är kräm som täcker rätt bra. Jag fick alltså min önskan om färgen men täckande uppfylld. Det här är ett lack man ska vara på humör för och om man gillar udda, roliga färger är den en liten pärla i samlingen.

Alla bilderna är tagna i ljuset från fönstret men olika tid på dagen.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-30 16:34:29

Uuuuuow! det ser ut som grönt snor... Nej den var faktiskt inte fin. Fast kanske lite rolig. Rolig fast ful...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-30 18:27:39

Emma! Japp, snorgrön. Lite rolig men mest ful. :D

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-05-01 19:52:53

Det här ser ut att vara ett lack som redan skulle kunna bo i min samling! Riktigt läcker färg :D Har inga Nubarlack heller så jag måste nog knipa det här, hihi.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela