Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gårdagens festmakeup

Publicerad 2010-04-11 09:47:32 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Igår var jag på en hejdundrande fest hos min bästa vän som fyllde 40. Champagnen flödade och mängder av gäster trängdes i lägenheten. Temat var burlesque och det orsakade några minuters panik i min lilla hjärna då jag inte exakt vet hur jag ska vara burlesque nu när korsettlivet är nedpackat och ligger i en kartong på landet. Det blev lite återvinning i gothgarderoben med ett gammalt bustierliknande liv i hudrosa med svart spets över, tack och lov utan snörning och grejer samt en av mina gamla fotsida spetskjolar. Exakt hur burlesque jag var kan vi lämna därhän, men jag klarade mig hyfsat i sammanhanget. Smink och naglar hade jag åstadkommit innan jag begrep att det var burlesque. Mina tankar var svart klänning (höhö, vad oväntat va? 90% av garderoben har ju samma vackra kulör) och så skulle sminket ge färg. Turkos färg dessutom. Men att sminka om var det inte tal om så det fick bli så här. Dessvärre är bilderna ursugiga. Dåligt ljus, lite väl bråttom vid fotograferingstillfället och lite allmänna festnerver skyller vi på. Som vanligt var det mycket bättre IRL. ;D

Grunden för detta enastående konstverk är som vanligt Face Stockholms krämhighlighter Dignity. Därefter använde jag den svarta skuggan i IsaDoras Fake Black-duo för att rita en linje från yttre vrån mot ögonbrynets slut och därefter sudda mjukt inåt mot ögonlockets mitt. Ovanpå den svarta lades sedan Fairytale från Make up Store. Den lades även mitt på locket,  i globlinjen och upp på brynbenet. Sen tog jag Parad-ice från Brite Bird och målade på inre delen av ögonlocket samt under brynet. En svart kajalpenna från Make Up Store användes som inliner och som eyeliner och fick följa den svarta kanten av skugga från yttre ögonvrån till brynet. Jag drog också en linje från yttre ögonvrån ner mot kinden. I mellanrummet mellan de båda linjerna lade jag lite vit krämskugga med pensel och Parad-ice ovanpå. Linjerna tonades mjuka i färgen med pensel och så målade jag längs nederkanten på ögat och den linjen med turkos glittereyeliner. Samma glitter lade jag också på inre halvan av övre fransraden och helt ojämnt som ni ser... 

Jag avslutade med att välja lösögonfransar. Det blev ett par från Elise som ni sett på bloggen flera gånger förut. Jag gillar dem verkligen! De ser dock mindre dramatiska ut här än vad de gjorde här, men det är samma frans. Har bara ett par av dem.
Ja, det var allt. Det var verkligen betydlligt finare i verkligheten. Men det är ju kanske tur det, för hade det varit tvärtom hade det ju inte varit så kul. Man vill ju vara fin på fest!

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-04-11 10:23:25

WOW! Det här är nog en av de finaste sminkningarna jag har sett! Färgerna, linjerna och fransarna är fantastiskt läckra, och jag är säker på att du hade den finaste makeupen på festen! :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-04-11 11:06:01

Urtjusigt. Är övertygad om att du var bäst sminkad på festen :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-11 11:15:43

Fantastiskt! Helt i särklass wow! Burlesktemat låter så skojsigt, vore skoj med en sån:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-04-11 11:16:10

Sjukt fint sminkan! Håller med ovanstående du var utan tvekan finast på festen! vem ska se kläderna med det fina sminket? :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-11 11:58:26

Förstår att du var festens drottning i den läckra sminkningen!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-04-11 12:11:35

Otroligt vackert smink! Det har du gjort fantastiskt bra. Kul med blått på ett burlesque-tema, oväntat och de snygga formerna i makeupen är verkligen helt perfekta för temat, i synnerhet highlightern! :D

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-11 12:29:18

underbart vackert shit säger jag bara, frmen du gjort är helt divine jättesnyggt :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-11 13:28:45

Otroligt fin partysminkning tycker jag att det blev! Och efter dina beskrivningar är jag dessutom säker på att du var bland de snyggaste på festen:)Formen på denna sminkning är jättefin och det var verkligen ursnyggt med det turkosa glittret under ögat. Vad är det för glitter du har använt?

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-04-11 13:39:30

Vilken tjusig partysminkning! Lite fantasy-vibbar får jag och färgerna är ju underbara.

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-11 17:52:30

Tjuuusigt! Älskar din kreativitet!

Postat av: bella
Publicerad 2010-04-11 18:41:49

Makalöst fint! Skulle va kul att se hela looken:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-11 21:33:33

Josephine! Du är söt du! Men tänk på att det drällde av stylister, makeupartister och annat löst folk på festen... :D



Kajalpennan! Nej, men kanske nästbäst. :D



Badbomben! Ja, men ni får väl ha "hemflyttningsfest" med det temat! Kom igen! Badis goes Bulesque!



Stephy! Nej, och alla andra hade inte heller fattat temat helt. :D



Ninni! Nej, inte festens drottning. Men helt passabel. Det fanns helt klart konkurens.



Fia! Jag hade ju inte riktigt kläm på temat när jag sminakde mig. Vad sjutton, man kan väl ha vad för smink som helst egentligen, bara man är lite dramatisk och dekadent?



Nicole! Tack! Kul att du gillar!



Emma! Jag var tillräckligt fin för att inte vara ledsen för att vara ful. :D



Mayaline! Tack! Jag gillar den också även om bilderna blev dåliga.



Suss! Tack!



Bella! Haha, ja, men jag är blyyyyyyyg!



Postat av: Marina
Publicerad 2010-04-11 21:38:08

Det apsnyggaste jag sett på länge! Otroligt tjusigt! Du är min idol!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-11 22:13:05

Helt underbart!!! Så vackert.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-11 23:37:44

Whoa, den här sminkningen var spektakulär! Älskar svalstjärten, fransarna och glittret under ögat... allt är fint :) Den där bustiern låter tjusig den med!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-12 05:43:05

Marina! Vilken kommentar! Tack! Jag rodnar lite nu! :D



Linda! Tack!



Isabell! Tack! Vad snäll du är!



Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-12 11:17:57

Urtjusigt och festfint! Det låter som en toppenkväll!

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-12 23:13:31

Snyggt gjort!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela