Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Let’s Groove

Publicerad 2009-09-20 14:31:28 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

I fredags fick jag förfrågningar kring Retro Diva-kollektionen från China Glaze. Sminkan visade ju Stroll går, och här kommer alltså Let’s Groove, det mest lila lacket i kollektionen. Retro Diva känns som en rätt trevlig kollektion, men den tilltalar mig inte tillnärmelsevis lika mycket som förra höstens Rodeo Diva, en av mina absoluta favoritkollektioner, gjorde. Jag har  tre av lacken men har hittills bara testat ett.

Let’s Groove är en vacker ganska mörkilila färg med mycket skimmer i. Lacket täcker väl med två lager och jag har både över och underlack på bilderna, jag minns inte vilket dock bilderna har legat ett tag i min dator. Let’s Groove är kanske inte lacket du köper om du vill ha ett superunikt lila lack, men det är väldigt vackert och trevligt att applicera är det också.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-20 15:32:37

Ser himla fint ut! Glad att jag köpte det. Risken finns ju i och för sig att jag inte är lika såld på det när det sitter på mina naglar och då kan jag inte ens skicka det till dig... :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-20 15:39:29

Fin färg men det får inte mitt hjärta att slå extra. Därför blir det inget köp.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-20 18:57:26

Sminkan: Haha, nej det är ju sant. Men det finns säkert nån annan som vill ha det, många som verkar gilla den här kollektionen:)Och förresten är det ett fint lack. Fast det är ju iofs de andra lila jag har fått av dig med...



Sminkjante: Nej det låter klokt tycker jag. jag hade egentligen med tänkt avstå från början men då jag fick höra att CG skulle sluta shippas internationellt fick jag panik och ville ha dem.... Du vet hur det kan vara, det man tror att man inte kan få vill man ha:)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-20 19:57:17

Det var jättejättefint! Nej, inte superunikt, men det finns inget liknande i min samlig i alla fall. Jag tror många Retro Diva-lack kommer hem till mig i oktober.. :) Hittills är både detta och Stroll på listan, big time!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-09-20 19:58:12

Jösses så snyggt! Wow!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-09-20 20:33:43

Du har blivit utmanad! Läs mitt inlägg under rubriken "BILDER!" :)



Kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-20 22:47:42

Marie: Ja om du inte har något liknande så kan det ju definitivt vara idé med ett köp. Aha, jag förstår:) Ja det är ju fina lack så varför inte...



Rocketqueen: oj, gillar du det så mycket?:) Ja, det är fint iofs...



Anonym: det låter spännande, skriv din bloggadress så ska jag kika...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-20 23:27:30

Fin färg, men som du säger, inte den mest unika lila kanske. Däremot gillade jag stroll väldigt mycket!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-09-21 00:56:10

Väldigt vackert även om det kanske inte är unikt. Jag skulle ju inte avlida av att ha det i samlingen direkt.. :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-21 08:14:59

Jag förstår precis. Det är verkligen så. Jag brottas hela tiden med saker jag vill ha men som jag inte behöver. Det är svårt det där med sminkbegäret.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-21 09:50:25

Ååh hoppas mitt kommer snart:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-21 10:56:06

Marina: nej precis, så är det. Jaså du, nej Stroll gillar jag inte alls, tycker inte om glitter i kräm-strukturen som det är på den...



Marybeth: Haha, nej så känner jag med, flaskan är ju inte så stor, den har jag plats för:)



Sminkjante: Ja fy tusan det är svårt som bara den... Egentligen behöver jag ju noll smink, men min själ behöver ju så jag skapar behov...



Sanna: Håller tummarna för dig Sanna:)

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-21 12:53:07

Väldigt snyggt höstlack :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-21 16:45:08

Ser riktigt läckert ut! :)

Skulle dock vilja ha ett lite ljusare lila lack, tips på något snyggt?



Nu har jag lackat mitt nya Essie Scarlett O'Hara på ena handen och OPI I'm not really a Waitress på andra och som jag misstänkte är skillnaden minimal...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-21 18:00:05

CC: ja det har du rätt i.



Zizzie: Ah det är fint, men förstår hur du menar, det får iaf inte bli mörkare än så här, jobbigt när man måste informera om vad man har för färg på naglarna:)Hmm, ett ljusare, BB Couture kanske? Både Psycho for your love och malificent magenta är fina. Annars vet jag inte, återkommer om jag kommer på ngt, måste kika vad jag har i skåpet:)H&M har ju fina lila lack iofs, har du kollat på dem?



Aha, det är så alltså. Ja men då vet jag att jag inte behöver INRAW då, bra att veta:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-22 13:27:35

Psycho for your love ser riktigt härligt ut! Sen hittade jag Zoya Hope och Sally Hansen Garnet Lapis här i arkivet som också ser trevliga ut. Får se vilket/vilka jag väljer när det är dags för nästa beställning. OPIs Bogota Blackberry blir det iaf :)



Hur ser lacket ovan ut inomhus förresten? Syns det att det är lila eller verkar det svart?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-23 11:43:48

Ja, det är fina lack hela bunten. Sexy Divide från essie ser också otroligt ut, är dock inte säker på ifall det är ljusare än detta, men fråga Sminkan, hon har båda...



Det är inte svart, kanske något mörkare, men det syns att det är lila. Inte alls ett tokigt lack faktiskt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela