Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Stroll

Publicerad 2009-09-19 09:26:07 i Naglar i rött,


Såg att det kommit lite önskemål i kommentarerna på att vi ska visa våra lack ur Retro Diva-kollektionen från China Glaze. Jag har tre, Emma har också tre, men de sammanfaller delvis. Det som skiljer våra respektive samlingar är att hon har Thunbderbird istället för Stroll. Jag kommer alltså visa Stroll nu och sen får Emma ta tag i resten av lacken. Jag har ju fortfarande en miljon Zoya-lack kvar att visa upp plus Orlys Enchanted Forest och OPI's Here Today, Aragon tomorrow. Ja, en hel massa Sally Hansen också, men de känns lite färgglada just nu. Jag vill ha vampy-lack just nu.

Stroll ser ut ungefär som ett lack jag frankade fram för ett år sedan ungefär och som jag döpte till Sylt. Det är en vinröd färg med ganska stora skimmerpartiklar och det ser ut lite som hallonsylt.

Det var lättlackat och bra på alla sätt. Ett lager ger en ljusare vinröd om man föredrar det, här är det två lager för att bygga på färgen mer. Det hade annars klarat sig med ett lager. Torktiden är helt okej med Revlon Top Speed som överlack.

Jag tycker lacket är himla fint. Bilderna gör det inte riktigt rättvisa. Det gnistrar som av små eldar i det då ljuset träffar något glitter i det men det blir inte tokglittrigt ändå. Det är gömda små eldar, liksom. Glitterpartiklarna är röda och guldfärgade, tycker jag mig se, och guldet ger lite värme åt en annars ganska kall färg. I mina ögon är den toksnygg! Köp Stroll om ni ser den i affären eller klickar hem lack från Retro Diva-kollektionen! Jag tror inte ni ångrar er.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-19 09:40:38

Jag är glad att jag inte köpte Stroll, är inte så förtjust i den här formulan, även om det är fint på dig...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-19 10:33:31

Jag håller med Emma - jag blir inte alldeles imponerad. (Förlåt!) Men så gillar jag inte "partikellack" heller ..



Vad gäller RD-kollektionen har jag som sagt Short&Sassy, och - ärligt talat - det är så vackert att man gråter lite. Vinröd-lila-med-rött-skimmer-och-en-aning-svart-i-botten, så är färgen. :)

Fast med Seche Vite kröp det upp, ovanligt mycket till och med för att vara SV ..

Sedan vill jag även ha Stella, men det får jag ta senare.



Pusspuss och kram!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-19 15:02:38

Jag är dock imponerad!

har inte så mycket lack av det här slaget, med den typen av glitter. Jag älskar färgen, ser skitsnyggt ut! Ska helt klart skaffa en del av Retro Diva-lacken.

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-09-19 15:57:03

Åååh, det är fint! Efter flera swatchar så inser jag att jag verkligen gillar det där lacket. Jag blir mer och mer frälst på vampiga, helst svarta och röda, lack. Och jag som haft svårt med röda lack så länge!

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2009-09-19 18:23:36

Det här är min solklara favorit ur kollektionen, syltliknelsen är himla bra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-20 00:59:09

Emma! Nä, du är ju så konstig med lack. Vill bara ha matt, matt, matt och så röda skimmerlack. ;D



Miss Pussy! Ja, man kan ju inte gilla samma alltid. Jag gillar verkligen Stroll. Men jag är ju lite glittrig av mig.



Marie! Det här lacket är väldigt fint så jag tycker absolut du ska spana in det lite!



Veronica! Vampigt är ju så snyggt! Älskar mina vampiga lack! Tycker absolut du ska testa detta!



Helena! Ja, visst är det en riktigt läcker liten sak! Älskar det vackra skimret/glittret! Vi har bra smak, du och jag!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-20 15:42:31

Det här var superläckert.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-20 23:29:37

Jag tycker att det var en väldigt läcker färg, håller med dig, påminner om hallonsylt. Hamnar nog på vill ha listan tror jag visst!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela