Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skimrande grön födelsedagssminkning

Publicerad 2009-10-18 13:19:02 i Emmas FOTD 2009,

Igår hade jag en tämligen försenad födelsedagsfest, och då ville jag såklart leka med lite smink. Jag hade en grön ochsvart  sidenklänning och bestämde mig därför för att matcha med grönt smink och gröna naglar. Jag blev riktigt nöjd med sminket faktiskt, ja med helheten, det blev en bra kombi. Dessutom är det kul att vara igång med bloggen igen. Och imorgon blir det boktema, denna vecka är jag också med:)  

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: MAC Studio Sculpt Concealer NW 15

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance + Wet n Wild Eye Shadow Pencil i Envy

Ögonskuggor: TMM Turf, MUS Eyedust Amazonas och MUS Cybershadow Green

Highlighter: Brite Bird Gream Cat

Eyeliner: Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Lösfransar: Ardell 111

Läppar

Läppenna: MUS Golden purple

Läppstift: MUS Stage

 


Snabb beskrivning av sminket, jag måste diska lite mer innan jag åker till stallet, annars går Erik i taket. Jag grundade upp till brynet med Shadow Insurance och applicerade Wet n Wilds ljuvliga penna Envy där skuggorna skulle ligga. Längst in i ögonvrån ligger Turf, i mitten ligger Amazonas och längst ut ligger Green. Eyeliner längs med övre fransraden, mascara och så på med fransar. Ni ser att jag har Ardell 111 igen, ni vet den jag tappade på golvet. Den fransen är fortfarande väck, men jag har köpt nya. Jag högg 4 par Ardell på Ebay för 125 kronor, ett riktigt bra pris tycker jag. Men åter till sminket, lite kajal och lite Green under ögat, ett superlätt svep med Gentle över kinderna och så på med läppenna och stift och så var det klart.

Kommentarer

Postat av: Malin
Publicerad 2009-10-18 13:44:57

Hej



Nu när de inte går att beställa ChG från H2T, vart beställer du det från?

//Malin

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-18 13:51:21

Malin: Jag beställde senast från 8ty8, det funkade. Dock brukar 8ty8 vara stängt från internationella ordrar ibland, men du kan ju alltid maila dem isf, det gjorde jag. Annars kan du ju testa med transdesign, jag har aldrig testat dem själv, men de ska vara bra har jag hört. Annars säger jag ebay, det är alltid ett säkert kort när man vill ha tag på ngt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-18 15:06:20

Otroligt fint! Vilken skönhet du är! Och så vacker nyansförskjutning du fått till! Som vanligt är du vacker som en dröm!

Postat av: Malin
Publicerad 2009-10-18 15:11:19

Men så bra, då ska jag testa 8ty8 :) Är risken större att de fastnar i tullen om man beställer 6 lack?

Postat av: Marie
Publicerad 2009-10-18 15:46:58

Ditt ögonlock ser ut som en oljepöl, in a good way! Verkligen snyggt!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-10-18 16:37:25

Vilken underbar metallic-känsla du har fått till, supersnyggt! Du passar verkligen fint i grönt och Amazonas är verkligen en klassiker av MUS-skuggorna som alltid håller.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-18 17:34:52

Sminkan: Tack så mkt hjärtat:D Hmm, är det en nyansförskjutning alltså? Bra att veta:)



Malin: Ja gör det. Nix, beställer man från 8ty8 brukar det vara superlugnt, de brukar skriva ner värdet. kan ju inte svära på att de gör det, och gör de det inte så kan är risken såklartr större om du beställer 6 stycken, men det har aldrig hänt mig och jag beställer alltid 6 stycken. Transdesign däremot, där kan du åka på tull om du inte passar dig...



Marie: Ah, det låter ju bra tycker jag:D Tack så mkt...



Mayaline: tack så mkt! ja pennan från wet n wild ger en väldigt skimrig och metallisk finish, otroligt bra tycker jag. Ja, amazonas är nog det, men för mig är den alldeles ny faktsikt. Tycker den var himla trevlig...

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-10-18 17:53:31

Grattis i efterskott!! =D Jag gillar verkligen denna sminkningen, riktigt snyggt blev det!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-10-18 19:18:22

Så vackert!

Postat av: CC
Publicerad 2009-10-18 19:24:12

Grattis i efterskott! Fina gröna färger, men mest tittar jag faktiskt på ditt hår! Det är så blankt!! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-18 20:32:00

Johanna: Tack så mkt! Jag gillar den också:)



Sanna: Tack så mkt kära du...



CC: Tack! Ja, det ser väldigt glansigt ut, är nog för att jag har plattat det, det brukar bli himla fint då:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-18 20:36:34

Åh! Så! Fint! Tveklöst en av dina bästa någonsin! Alldeles underbar sminkning i bästa färgerna. Jag gör vågen framför datorn =)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-18 20:37:29

...och spammar lite: Jag blev väldigt nyfiken på klänningen, den låter skitsnygg!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-18 22:40:03

Du är lika vacker som alltid, så tjusigt! Jag gillar verkligen den här sminkningen fastän grönt fortfarande inte är en favorit för mig.. :) Men det är så fin metallickänsla och en riktigt fin grön. Roligt att du matchar med klänningen.. :) Och så tycker jag det var toppenbra fynd på ebay, ardells frallor kan man ha nästan hur många som helst och jag förstår att du är glad över att ha nr 111 igen.. :) Grattis i efterskott också! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-18 22:54:55

Kerstin: tycker du det? Vad kul, det är ju alltid roligt att höra. tack så mkt:)

Jag har visat klänningen tidigare faktiskt, hade tänkt kasta in en länk med hade så bråttom så jag glömde. Här kan du se en helfigurbild på den dock http://sminkan.blogg.se/2009/january/nyarsafton-med-teal-och-losogonfransar-fotd.html ... Och ja, den är skitsnygg tycker jag:D



Marybeth: Nej men tack, vad snäll du är! Ja grönt är ju en favorit för mig, men det är kul att höra att man kan uppskatta denna även om man normalt sett inte diggar grönt... Tycker också att det är fina gröna, och att matcha med klänningen, ja det är min grej helt enkelt;) Ja visst var det bra! Kanske kan vara ngt för dig, det var ju ett helt okej pris och Ardell är ju bara så himla bra! Köpte faktiskt 2 111, det är mina nya favoriter... Och tack igen:)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-18 23:20:00

Men grattis! Underbar kombo av gröna, I like! Du är tjusig som vanligt! Hoppas du fick det trevligt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-19 09:00:26

Underbara grönanyanser. Fin makeup och helheten låter ju helt underbar. Grattis i efterskott.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-19 17:38:11

Jo det kan man verkligen göra.. :) Jag är också sån där, vill att det skall matcha.. jag har otroligt svårt att inte göra det.. Ja, jag får kika på det så fort mitt köpstopp är över.. :) Ja de är verkligen fina, jag får nog lov att använda mina lite oftare.. :) Det var så lite så! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-19 22:11:26

Sminkjante: Tack så mkt:)



Marybeth: Ja du köpstopp är inte så kul, men ibland måste man ju... Jag har med köpstopp nu, iaf lite halvt.

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-10-20 18:27:18

Hell yes! Det är otroligt vackert. Är helt förälskad i finishen som ser ut som folie eller flytande metall.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-20 19:45:39

Klänningen ÄR jättesnygg =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-20 20:05:26

Kajsa Kavat: Tack! Ja Wet n Wilds pennor är verkligen helt awesome, så surt att jag inte får tag på fler...



Kerstin: Ja visst är den:) Jag är mkt belåten med den, har inte haft den sen nyår och den var grönare än vad jag mindes, till min stora förtjusning...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela