Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nyårsafton med Teal och lösögonfransar- FOTD av Emma

Publicerad 2009-01-01 19:18:33 i Emmas FOTD 2009,

Först och främst så vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt år! Jag hoppas att 2009 blir ett toppenår för oss alla och att alla våra beautydrömmar ska gå i uppfyllelse! Sen vill jag såklart inleda 2009 med att visa er min sminkning ifrån nyårsaftonen! Ni får även se en bild av min nyårsklänning, då jag vet att Sminkan är nyfiken på den och jag har lovat att lägga ut en bild på den i samband med sminket.  Ni får ursäkta att fotografen är lite skakis, bilden är tagen efter tolvslaget...



Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer
Puder: Everyday Minerals Finishing Dust + the Balm Sexy Mama

Rouge: Glo Minerals Blush Sunset och MUS Carmel
Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: MAC Fluidline Shade
Ögonskuggor: MAC Pigment Teal

Highlighter: MUS Cybershadow Warlock

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner
Mascara: Mirenesse secret Wapon Mascara

Kajal: Mac Factor Khol Pencil Black+ MAC Feline

Läppar

Läppstift: TINte Peppermint

Läppenna: MUS Golden Purple



Min sminkning är inte så avancerad egentligen. I grund och botten är det vad jag brukar kalla för en LGB-sotning. LipGloss Bitch gjorde en liknande tutorial i lila för något år sedan. Jag har istället använt mig av den gröna fluidlinen Shade från MAC som bas och därefter har jag använt Teal ett pigment från MAC hela vägen ovanpå eyelinern. Även under ögat har jag målat med Teal, här dock med Feline, en kajalpenna från MAC som bas. Därefter har jag fyllt på med lösögonfransar med strass på från Ardell, målat över limmet med svart eyeliner och målat svart mascara på fransarna, samt svart kajal från Max Factor på vattenlinjen. Läpparna målade jag med Peppermint från TINte och läppennan Golden Purple från MUS.  Därefter övergick jag till att våga håret. Hoppas att ni alla hade en trevlig kväll och ännu en gång, Gott Nytt år! Imorgon åker jag till Malmö för att fira trettonhelgen hos min mormor och kommer tillbringa några dagar utan internat. Men när jag kommer hem lovar jag att svara på alla era kommentarer, så skriv gärna något, det är alltid kul att läsa och jag blir verkligen glad för alla era fina kommentarer!

Kommentarer

Postat av: Viola the Killer
Publicerad 2009-01-01 19:38:41

Glammigt! Du var verkligen vacker. Teal är din färg!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-01 19:57:55

Vacker som en nyårskväll. Kanonfint och välgjort, det flyter bara på (om du förstår vad jag menar).

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-01 20:14:16

Fantastiskt vackert! Din klänning, sminkingen, ja allt! Urläckra lösfrallor dessutom, strassen är så fin!!Gott nytt år!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-01 20:18:14

Vad snyggt! Gjorde själv ett tappert försök med lösögonfransar (aldrig använt förut)... Tror jag behöver öva mer... Dom var jättesnygga, men hamnade i ögonen kändes det som...

Aja, dina var snygga iaf! ;)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-01 20:20:44

Blingiga ögonfransar! Otroligt vackert. Jag kan inte riktigt få bort ögonen frpn den gröna skuggan.

Postat av: gråpyre
Publicerad 2009-01-01 20:23:42

Så fint! Jag gillar verkligen hur bra klänningen matchar sminkningen, och vilken fin eyelinerlinje (den såg ju helt perfekt ut).

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-01 21:27:23

Viola the Killer: tack så jättemkt! Teal är kul tycker jag, det skapar lite spännande effekter med min ögonfärg...



Sminkjante: tack! ja jag förstår hur du menar och det låter väldigt bra;)



Linda: tack så mkt! Vad kul att du tycker det, jag kände mig fin...



Linda: tack tack! Ja du när det gäller lösögonfransar så är det övning som gäller, och att inte ha för bråttom... och kanske att klippa bort en liten bit ifall det känns tungt? Jag tog bort lite i innerkant på mina och de kändes nästan inte alls, trots att det var strass på dem.



Alexlyndra: ja visst är det!:) jag tycker att teal är så vacker, särskilt ovanpå Shade jag! Och tack:)



Gråpyre: Tack så mkt! Vad kul att höra, nu blev jag riktigt glad!



Postat av: malin
Publicerad 2009-01-01 22:27:29

åh,vad fint det var::D:D:D:D:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-02 09:05:47

Malin: tack så mkt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-02 09:15:49

Galet vackert! Klänningen var verkligen underbar! Snygg modell och härlig färg! Helt i min smak! Hela du ser strålande ut, vågorna är fina och makeupen ser perfekt ut. Lösfrallorna är pricken över i.

Återigen kammar du hem fem tomteluvor av fem möjliga!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-01-02 09:23:47

Oh, du är jättevacker! Ytterst smakfull och dramatisk make, älskar den knivskarpa eyeliner och strassfransarna tog maken till en helt ny glamournivå, förtjusande! Jättefina lockar som verkligen mjukar upp helhetsintrycket så fint också. Väldigt snyggt halsband btw :)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-02 09:25:35

Klänningen var super fin! Vilken härlig makeup! Gillar verkligen fransarna:)

Gott nytt år på dig med!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-02 21:42:35

sååå übertjüsig du var! du var ju fin som ett helt fyrverkeri!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-03 22:05:02

Shit pomfritt va snygg du e! Klänningen är supersöt och du med, verkligen! Sminket är verkligen pricken över i. De där lösfrallorna var verkligen übercoola! Vill ha! Gooooo fortsättning på dig!

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-01-04 16:26:17

Strålande festfin var du,grönt klär dig jättebra och kul idé med lösögonfransar med strass på.Jag fick också en vågtång i julklapp, det blir verkligen en snygg effekt med den.

Postat av: Elena
Publicerad 2009-01-04 17:08:36

läckra fransar

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-06 23:05:00

Sminkan: Tack så mkt! ja jag tyckte att det blev fint, även om sminkningen kanske inte är det mest fantasifulla jag har gjort. Äh, man behöver inte vara fantasifull jämt, det blev fint, och jag blev asnöjd med eyeliner. och vågorna. och klänningen;)



Sofia(Nibblah): Tack så mkt snälla du! Ja jag tyckte att det kändes kul med strass till nyårsafton och så ville jag såklart använda min vågtång:)Vad kul att du gillar halsbandet. det är en konfirmationspresent...



Crazy Nails: tack så mkt!



Glamqueen: Oj vilken komplimang, tack så jättemycket!



Marina: tack!:D Ja jag gillar min klänning massor och blev nöjd med sminket med!



Leonie: tack, jag älskar verkligen grönt! Ja vågtången är alldeles strålande. tror att jag skulle ha svårt att manövrera en locktång, men denna är ju lätt.



elena: tack! visst är de.

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-08 09:01:58

Ohhh jaaaa va fiiint...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-08 12:02:39

Inthemake: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela