Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas guide till mineralrouge: Fyrinnae

Publicerad 2009-10-23 13:16:00 i Emmas guide till mineralrouge,

Jag hade tänkt börja med en ny serie av inlägg, Emmas guide till mineralrouge. Rouge är en av mina absoluta favoritprodukter. Skuggor, nagellack, eyeliner och läppstift i all ära, men jag är tusen gånger hellre utan dem än knallar utan rouge. Sen finns det ju såklart basprodukter som är förstavalet om man har knapert med tid, men efter mina nödvändiga sminkprodukter (foundation, puder, concealer, brynskugga/penna, kajal och mascara), så kommer rouge som en stark förstaplatsinnehavare. Lite färg på kinderna kan göra så otroligt mycket för helhetsintrycket tycker jag. Jag älskar verkligen rouge, jag känner mig helt enkelt naken om jag är utan. Här kastar jag dock in en liten brasklapp då jag faktiskt medvetet kan skippa rouge medvetet om jag har väldigt tung ögonmake samtidigt som jag har mkt färg på läpparna. Det är dock ända tillfället jag tycker det känns okej att vara utan rouge, och även då känner jag mig lite naken. 

 

Jag har redan tidigare skrivit om rouge här, men som sagt, det är en ljuvlig produkt och det finns ju så många bra! För några år sedan undvek jag dock rouge utom möjligen någon enstaka gång, då de helt enkelt täppte till mina porer. Men sen upptäckte jag mineralrouge, och halleluja vilken lycka det var! Min hud är fortfarande pipplig av sig, men det gör inte så mycket för det finns så himla många ljuvliga mineralrouge som inte täpper till min hud. Alltså tänkte jag börja skriva en inläggsserie med recensioner av olika mineralrouge, och så håller jag tummarna för att ni gillar rouge lika mycket som jag gör.

 

Eftersom jag tycker att vi ska fira min nya inläggsserieserie med något som är riktigt bra så tänkte jag börja med Fyrinnaes Glow Blush, en av mina absoluta favoriter. Jag har egentligen inte en enda negativ sak att säga om de är rougen. De är helt enkelt fantastiska och de är ju dessutom superbilliga! En stor burk kostar 6,50 $ och en provburkFärgerna jag äger är Enrapture och Mesmerize och de är alldeles underbara båda två. Här snackar vi riktigt rena fina mineraler som inte visar tillstymmelse till att täppa till min hud. De är dessutom superdryga. Enrapture har jag haft en provburk av i typ två år, och allvarligt talat det är hur mycket som helst kvar, trots att detta periodvis har varit ett av mina flitigast använda rouge. Möjligtvis kan de kanske upplevas som svårapplicerade just för att de är så superpigmenterade, men detta kan jag inte se som en nackdel, det gäller att vara lätt på handen, använda en vettig borste och slipa lite på tekniken bara, då kan det blir precis hur bra som helst! Egentligen är det obegripligt att jag inte äger fler än vad jag gör av dessa, måste ha med Fyrinnaes långa leveranstider att göra. Sist jag beställde gick det dock på två veckor, så jag måste nog verkligen ta mig i kragen och beställa fler. Provburkar då såklart, jag kommer nog aldrig någonsin att göra slut på en hel sådan här burk. Och ska jag vara ärlig så är småburkarna nästan bättre, de är grymt smidiga att ha med sig och är dessutom fria från sifterlock, något jag faktiskt betraktar som en fördel, iaf vad det gäller rouge och skuggor, då det blir mycket lättare att dosera med minimalt, eller för all del maximalt, av produkten. Och tar man för mycket av dessa rouge, så finns det en viss risk för att tankarna vandrar till påskkäring. Tar ni lagom mycket så kan det bli hur bra som helst dock. Fyrinnaes rouge smälter nämligen in fantastiskt fint i huden och innehåller bara precis så mycket skimmer att de ger lite glow åt huden men de ser definitivt matta ut när de är på plats. Som ett litet plu i kanten går de dessutom alldeles strålande att använda som ögonskuggor. Helt enkelt ljuvliga är vad de är, kan inte bli tal om annat än högsta betyg för Fyrinnaes Glow Blush.
5/5

 


Kommentarer

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-23 19:46:18

Intressant inlägg! Blir genast nyfiken på deras rouger.. jag gillar också rouge.. :)

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-10-23 20:12:46

Wiee! Blush! Det till vänster ser alldeles fantastiskt ut i burken! Måste få tummen ur och beställa jag också. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-23 20:35:31

Jag får ett våldsamt begär efter att testa mineralrouge!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-10-23 22:47:12

Älskar Fyrinneas rouge, Enchant är underbar :o) Och en pyttemängd ger såå mycket färg :P

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-23 23:37:37

Marybeth: Vad bra:) Fyrinnaes rouge är kanonbra, och så himla billiga, så jag har inte dåligt samvete för att jag frestar dig:)



Karusell: ja, gör det! De är så himla ljuvliga så det är inte klokt:)Ja, mesmerize, den till vänster alltså är klart finast i burken, fast vette sjutton om jag inte gillar enrapture mera på... Den ger en himla snygg naturlig rodnad på mig, och så är den användbar...



Kerstin: Ja men det är väl klart att du ska! Du kör ju mineralfoundation så varför inte mineralrouge?:)



Linda: Fyrinnes rouge är verkligen fab, finns inget som är dåligt med dem faktiskt. Ska spana in Enchant. Fast egentligen har jag köpstopp, tråkigt men sant...



Postat av: Dina
Publicerad 2009-10-24 01:32:38

Ohh vad jag älskar fyrinnae! Det är så härligt att kunna beställa samples och ändå få ganska mycket för nästan noll och ingenting. Gratis frakt är också något jag blir sådär löjligt glad av. Annars kan juh frakt från USA vara lite tråkigt. Men... det är spännande att du skriver om fyrinnae som mineralsmink när de själva inte riktigt vill kalla det så. På sin sida dissar de faktiskt rätt hårt vad mineralsmink oftast utges för att vara. :o

Postat av: Cilla
Publicerad 2009-10-24 09:35:24

tack så mycket! duu jag har en fråga till dig..du har väl mad minerals och taylor made skuggor? är så himla sugen på o testa dessa. mn det går väl bara att beställa från usa. hur betalar man om man skulle beställa?

Postat av: Jenny
Publicerad 2009-10-24 10:27:43

Jääätte fina sminkningar du har gjort! Kan inte du ge en åsikt på någon av våra? Skulle vara kul att veta vad andra som sminkar tycker. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-24 12:24:31

Dina: Ja Fyrinnae är toppen! Jo, jag vet att de inte utger sig för att vara mineralsmink, men jag har lite svårt att se vad de skulle vara annars allvarligt talat. Deras innehåll är ju definitivt mineraligt, så nej, jag räknar dem dit. Sen har väl Fyrinnae inte alltid stridit mot att kallas för ett mineralmärke? Känns som om det är ganska nytt.



Cilla: Japp det har jag. Jag har betalat med kort när jag har beställt från dem. Hur man ska beställa? Nu är jag inte riktigt med, hur menar du?



Jenny: Tack så mkt Jenny. Joo, det kan jag väl göra:) Ska kika på er sida.

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-10-24 16:10:05

Herrejösses vilket härligt inlägg - väntar på resten av serien med spänning! Jag älskar Fyrinnaes skuggor, men har inte testat rougen. Än. Hihi.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-24 17:39:23

Ninni: Vad kul att du tycker det! Alltid roligt när ens nya infall uppskattas:) Nej, det verkar inte vara så många som har testat Fyrinnaes rouge, och det är synd, för de är otroligt bra! Å andra sidan så har ni ngt att se fram emot:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-24 19:04:36

Intressant att läsa om rouge även om jag har något större begär efter nya. Men jag behöver vidga mina vyer, jag använder nästan uteslutande 2 rouge. Ingen variation här inte.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-24 21:55:56

Sminkjante: Äh, två rouge är väl helt okej. Kan ju vara jag som borde avvidga mina vyer med, jag har 1, 2, många:) Skönt med nån produkt som man inte är intresserad av.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-10-25 00:42:11

En sådan härlig entusiastisk kärlek du förmedlar! Jag läser gärna din mineralrougeserie :)

Postat av: Dina
Publicerad 2009-10-25 00:52:02

"Fyrinnae is not a "mineral" makeup company." Så står det på förstasidan, och klickar man på länken i den meningen som leder till deras faq så går de rätt hårt åt mineralsminksgrejen som har blivit så populär nu. Personligen bryr jag mig inte så mycket om det men jag gillar att deras sortiment är veganskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-25 01:04:10

Marie: Åh, tycker du, vad kul. Tack:)



Dina: Ja jag har läst det, jag vet vad de säger. Men samtidigt så säljer de ju mycket smink som är just mineralsmink och som de själva anger som just mineraler, även om deras sortiment även innefattar en hel del annat.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-25 23:05:33

Vilken härlig kategori! Jag läser gärna, det är ju du som fått mig till att bli "rougeintresserad"! Har skaffat åtskilliga ny sedan jag läste ett annat inlägg du skrev om din rougepassion. Och insåg jag hur kul det är att variera sig och att det faktiskt går att få helt olika look genom att använda olika färger på rouget. Jag har kört med en, par tre olika innan men nu har jag nog ca 14-15 st och flera på vill ha listan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-25 23:12:56

Marina: Nej men vad kul, menar du det?! Kul att kunna inspirera ngn! jag är ju verkligen rougefantast, så tycker ju såklart att det är kul om jag kan få med andra på samma tåg:)Vad kul att din samling har ökat så, nu vill jag se ett rouge inlägg hos dig!:)

Postat av: Katta
Publicerad 2009-10-26 08:01:06

åå, jag älskar också Fyrinnaes rouge, och med min senaste beställning blev det en provburk mesmerize faktiskt, den är toppen!

Har en annan favorit som jag kan rekommendera om du nu ska beställa fler i framtiden och det är Charm, en härlig ljusrosa som är jättefräsch!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-26 11:52:06

Jag kom på en sak som jag gärna skulle vilja läsa om när det gäller rouge och eftersom du är rougefantast tänkte jag att du kanske någongång orkar göra ett sådant inlägg. Jag vet om att det är jättemycket jobb. Till förslaget: Hur man kombinerar färg på rouget och ögonmakeuper. Alltså hur tänker du, vissa nyanser till visa ögonskuggor? osv.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-26 20:24:55

Katta: Aha, vad trevligt, Mesmerize är ju en riktig läckerbit... Åh Charm! Har haft den i korgen minst tre gånger, men sen bestämt mig för att jag inte ska beställa från Fyrinnae just då. När jag bestämmer mig för att beställa kan jag dock garantera att Charm får följa med:)



Sminkjante: Ja men det kan ju vara en bra idé! ska absolut fila på ett sånt inlägg. asch, det är ju kul jobb, annars skulle jag inte göra det. Och det är kul att få förslag, engagerade läsare är skojigt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-28 09:05:12

Jag ser framemot ett sånt inlägg. Spännande!

Postat av: nina
Publicerad 2010-03-17 19:19:41

Mineralrouge är riktigt fint! :)



Jag har ett bra tips förresten om det är så att man vill beställa från USA men så skickar de inte till Sverige eller om de inte tar svenska betalningar !



Jag använder alltid gratisservicen från viadress.com när jag handlar från USA eftersom att de ger dig en gratis virtuell adress i USA, så du kan handla från alla USAs försäljare och även USAs eBay, sedan kan Viadress vidarebefodra dina paket hem till dig.



Man kan registrera sig gratis på http://viadress.com , man får ett email med sin amerikanska adress direkt. Du kan även låta viadress köpa dina produkter åt dig utan någon provisionsavgift om försäljaren inte tar internationella kreditkort. Det är verkligen användbart! Spana in det: http://www.viadress.com


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela