Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Shivon och Liquid Leather, med och utan flakes

Publicerad 2009-06-02 18:45:01 i Emmas NOTD övrigt,

Ni kanske minns att Sminkan visade Zoya Shivon i höstas. Hon var måttligt förtjust då, och senare bestämde hon sig för att hon hatade lacket och skickade det vidare till mig. Sånt uppmuntras! Sen ville hon så klart se Shivon på, men jag har inte kommit så långt förrän nu senaste veckan. Alltså här ser ni Shivon, med ett litet gästspel av Liquid Leather på ringfingret. Bra lack båda två, bra applicering och täcker ordentligt med två lager. Jag har inte så många Zoya-lack och vet att en del har haft problem med Zoya i kombination med vissa andra lack. Jag har använt två lager Sally Hansen No Chip Age Correct som grund, och ett lager Redi snabbtorkande överlack och det har funkat strålande, jag är inne på femte dagen och det har inte flagat alls. Som ni ser är dock lacket lite korvat på pekfingret. ja så går det när man har noll tålamod och helst vill sova fem minuter innan alla lagren är på plats...


På sista bilden har jag toppat med ett lager Nfu Oh nummer 51, ett underbart vackert flakelack i rött med gula inslag. Inte så illa va? Ja och förresten, det är min häst och hennes grimskaft som är med på bilden, jag fotade när vi var ute och betade, alltså får hon också vara med lite grann.


Avslutningsbild på Noblezze, för hon är klart finare än Shivon med eller utan flakes!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-02 18:56:57

Tveklöst sötaste hästen i hela blogosfären! :D

Fint med flakesen på lacket med!

Postat av: CC
Publicerad 2009-06-02 19:39:29

Åh vad snyggt med flaksen!! Och vilket hårdrockigt namn på ett lack haha Liquid Leather :)



Hon ser allt snäll o go ut din häst, kanske skulle jag våga ge henne en godisbit i alla fall ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-06-02 20:23:11

Flakesen gjorde verkligen shivon superhet.

Ah, jag visste inte att du var "hästflicka":) så söt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-02 21:05:14

Vilken sötnos. Jag håller med om att hästen är finare än alla lack i världen. Jag har själv haft hästar (tyvärr inte längre) och vad avis jag är.



Lacket är också kanonläcker, jag gillar det bäst med flakes.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-02 21:53:34

Sminkan: Ja det är hon!:D Och ja, jag tycker med att flakesen är fina, har det fortfarande, bilden är från idag. Det har hållit sig väldigt bra faktiskt...



CC: ja jag tyckte med att det blev fint. Och ja, visst är det, LL vore ngt för dig.



Hon är snäll, du skulle lätt kunna ge henne godis:)



Sanna: ja Shivon mådde bra av lite flakes. Det var fint innan med, men är nästan finare såhär. Japp, en hästflicka är jag:) Och tack.



Sminkjante: Tack, ja hon är min sötis, världens bästa! Trist att du inte har hästar längre, men du kanske skaffar i framtiden...?



Ja, jag gillar det med bäst med flakes, iaf just nu. Ska ta fram det till hösten igen, det ser ut att heta höstglöd tycker jag:)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-06-02 23:09:13

Är du absolut säker... har du testat flakes på Noblezze ;-)?



Snyggt lack iaf!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-02 23:11:12

Haha, nopes, inga flakes på noblezze, men är övertygad om att hon skulle vara vacker som en prinsessa i det med:) ja, lacket är med fint, men inte lika...

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-02 23:54:52

Flakelacket band verkligen ihop det röda med det svarta. Urläckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-03 00:51:16

Purity: ja jag tycker också att det blev bra.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-06-03 08:35:34

Tjusigt lack, men ffa stilig och söt häst! Helt underbar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-03 11:14:14

Kerstin: Tack så mkt:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-03 15:25:31

Det där flake lacket går ihop med i stort sett vilken basfärg som helst, speciellt svart. Riktigt snyggt blir det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-03 16:35:13

Yes, de är riktigt fina, och syns fantastiskt bra mot en svart grund...

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-06-04 17:50:41

Det blev riktigt fint med flake lacket över. :)

Vad söt Noblezze är!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-05 17:21:56

Johanna: tack! Noblezze är finast, men lacket är med fint...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela