Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Perfect Nail Polish nr 74

Publicerad 2009-07-17 18:13:49 i Emmas NOTD i blått och grönt,


Vi fortsätter med Sminkans födelsedagsinlägg. Här kommer ännu ett av lacken jag köpte i Bulgarien. Detta från märket Perfect. Tja, lacket är kanske inte perfekt, men det är trevligt, både att måla med och att titta på. Det täckte bra med två lager, borsten är bra och färgen är faktiskt rätt ovanlig. Detta lack är duochromt och skiftar mellan att vara blå teal och en klarare mörkare blå, som jag har fått för mig påminner mycket om Play 'til Midnight möjligtvis lite mörkare, ett lack jag dock inte själv äger. Som ni ser kunde jag inte hålla mig ifrån lite bling. Stjärnorna kommer ifrån ett annat Bulgarienlack, Miss Selene heter märket. Det var inte helt enkelt att få stjärnorna på naglarna, jag fick fiska en del i flaskan, men resultatet tycker jag blev riktigt fint, ganska mycket stjärnhimmel. Dessutom betydligt lättare att få bort än nagelstickers.


Kommentarer

Postat av: Therése (Heartcore)
Publicerad 2009-07-17 18:21:00

Underbar färg!

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-07-17 19:04:42

Verkligen snyggt lack, och visst är det svårt att fiska stjärnor! :D

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-17 19:32:15

Sv: Tack så mkt för alla kommentarerna på bloggen imorse :D

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-07-17 20:21:39

Gulligt med stjärnorna och återigen en väldigt fin blå nyans.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-17 21:10:09

Verkligen snyggt! Det är en bra idé till ett duokromt lack, mörkblått och turkos. Dina naglar är så fina också, de är kurvade på ett sånt sätt som gör att man ser skiftningar bättre eftersom ljuset reflekterar åt olika håll.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-17 22:10:12

Therese: ja, det är det faktiskt.



Makeuponista: ja du, det var ingen barnlek precis, men det blev rätt fint på tycker jag...



Hanna: Så lite så, förresetn var det nog mest Sminkan.



Fru Choklad: jag håller helt med.



Marie: Ja, det har du rätt i. Och tack, vad kul att du tycker det, duochromvänliga naglar är ju inte fel...



Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-17 23:38:50

Så vacker färg! Det där var ett lack i min smak! Stjärnorna var himla fina också!

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-17 23:49:55

Jäkligt snygg färg! Som du säger... lite annorlunda, me like! Åh jag har också haft såna där stjärnor, tror det var Depend som hade, jag var inte så förtjust i dem. Men dina ser urtjusiga ut!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-18 00:03:52

Fint är det allt! Stjärnorna hottade till det ännu mer. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-07-18 12:16:12

Urfint lack! Måste genast börja spana efter något liknande!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-18 14:30:43

Sminkan: ja, jag tänkte att det var ett lack i din smak, tyvärr hade de bara ett i affären, annars hade du fått ett med... Ja, stjärnorna är rätt söta de med:)



marinamake: Ja precis! Vad synd, jag gillar mina stjärnor, men kommer ju inte ha dem vid varje lackning precis...



Alexlyndra: Ja, precis min tanke:)



kerstin: Ja, det är det faktiskt, iväg och leta med dig:) Kollade faktsikt så sent som igår ifall dessa lack fanns på ebay, utan napp dock...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela