Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Golden Rose nummer 52

Publicerad 2009-07-19 17:05:45 i Emmas NOTD i blått och grönt,


Till turkos ögonskugga passar det ju ypperligt med turkosa naglar, min turkosblå sminkning matchades alltså med detta lack ifrån Golden Rose. Ett vackert somrigt skimmerlack som verkligen strålar när det träffas av solen. Dessvärre är det lite skirt, tre lager krävs, men då täcker det. Att det var skirt var förresten väntat, ibland tycker jag nästan att man kan se på flaskan hur många lager att lack kommer att kräva, håller ni med?


Förutom en viss skirhet så är detta ett trevligt lack. Bra torktid med Sally Hansen Dry & Go Protein Top Coat. Klantig som jag var gjorde jag dock några märken i lacket innan överlacket kommit på, något som jag dock ignorerade tappert, hade verkligen ingen lust att korrigera det. Och det är i alla fall ett fint lack, trots att det är några små märken. En liten ros på nageln, en nagelstickers fick komplettera manikyren. Jag tycker att det är ett fint lack, men det är ingen favorit.


Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-19 17:09:27

Mycket vacker nyans och fint skimmer. Jag gillade det! men tre lager... Okej, det kanske jag skulle överleva... Fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-19 17:18:04

Påminner lite om Akyra!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-07-19 17:44:59

Kanonsnygg färg. Jag måste också säga att formen på dina naglar är skitfin. Hur du lyckas hålla naglarna så fina utan att fuska som jag gör är för mig en gåta. Det hade aldrig funkat med mina sköra och dåliga naglar.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-19 20:26:07

Sminkan: Ja det är en vacker färg! Och vadå, tre lager är väl inte så hemskt? Sämre än två som och ett såklart, men tre är fortfarande acceptabelt. Vet inte om det är så likt Akyra. Är inte det mer grönt?



Sminkjante: ja det är det verkligen! Och tack, vad glad jag blir! De är ganska fina just nu, men det är svårt när man har raka naglar tycker jag, de tenderar att gå av i kanterna, senast igår, dock var det högerhanden, puh, swatchhanden klarade sig:D Kanske skulle testa att göra förtärkning som du. Hur går det till..?

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-07-19 21:18:36

Somrig och fin färg! Instämmer helt och fullt med att man ofta ser redan på flaskan om lacket kommer att kräva många lager eller ej. Däremot ser man inte om det är ett sånt lack som ger ett flammigt resultat, tyvärr.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-19 22:53:10

Akyra är betydligt mörkare. Men tonen är lite samma. Det här var ju skitsnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-19 23:12:28

Makeupoholic: Ja det är vackert. Och ja, du har nog rätt, har jag inte tänkt på, bara det där med eventuell skirhet...



Sminkan: Ah okej, då är jag med. Ja, det är ett fint lack, härligt somrigt!

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-20 02:36:18

Till Emma: Åhh tack så mycket!

Ska hålla utik om du bestämmer dig för att testa sminkningen själv :D

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-20 11:10:36

Ahh men det är en härlig turkos färg! Snygga naglar har du med!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-20 11:47:22

Yey för turkos! Jätte fint lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-20 19:42:04

Hanna: Det låter bra:)



Marinamake: Ja, det är en mycket vacker turkos! och tack:)



Alexlyndra: jag håller helt med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela