Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Mandarin Garnet

Publicerad 2009-01-18 09:23:06 i Naglar - holografiska lack,


Hej mina vänner. Jag är fullständigt medveten om att detta inte alls är inspirationsbilden för dagen. Tänkte att vi får göra en praktisk lösning idag. Jag är snorig och eländig men kommer göra min orangea makeup någon gång under dagen. Jag vet inte när ni kommer vilja länka era inlägg så jag tänkte att ni kunde få göra det i denna notd som ju kan ses som del av temaveckan om än inte helt och fullt. Den har en lite orangerosa ton i sig så helt fel är det ju inte. Och vill ni hellre inspireras av dessa bilder så är det ju helt okej!  ;D

Här är alltså ett av de lack Glamqueen delar ut gratis på Pret--ty just nu. Vackra Sally Hansen Mandarin Garnet. Det lustiga är att jag funderat på att klicka hem den från ebay flera gånger men aldrig kommit till skott. Jag tror nämligen detta kan vara en ultimat sommarfärg på mina naglar. Korallig och härligt späckad med skimmer.

Översta bilden är tagen i dagsljus men de tre klickbara här ovan under lysrör. Ni ser hur färgen ändras från en mjukare terracottarosa till en mer mandarinorange. Den funkar dock rätt bra ändå mot min hudton. Jag tror detta kan vara min nya varma sommarfärg eftersom jag aldrig kommer stå ut med alla lager som krävs av Give me a Coral Sometimes från OPI. Jag brukar ha svåt att hitta varma, orangetonade röda nyanser som jag kan bära men den hä känns, i alla fall nu, helt okej.

I dagsljus blir den som sagt en mycket mild och fin nyans. Skimret är underbart och multiskiftande men ändå ganska diskret.

Här är ett försök att visa hur fint det är. Vaför syns skimmer och glitter alltid bättre på suddiga bilder?

Lacket är utmärkt att lacka med men kräver tre fulla lager för att bli helt opakt. Första lagret ser strimmigt ut men sen rättar det snabbt till sig. Lacket ger en tjock, lite glaserad känsla på nageln som jag uppskattar. Det är helt klart ett lack väl värt sin plats i samlingen. Ni som gillar den här typen av färger, PM:a Glamqueen och se om det finns lack kvar. Att få lacket gratis, bara att skicka ett frankerat kuvert, är ett klipp!

Försöker visa hur skimret blir under lampa också.

Visst är det fint! Jag är väldigt nöjd! Ett riktigt vackert lack! Helt klart ett av de finaste jag har i denna färgskalan! Och Sally Hansens lack är inte dumma alls! De jag har provat har alla haft goda egenskaper!

En ganska mjuk start på orange som ni ser. Men jag kommer igen, då i den vallmoorange som jag visade med de andra inspirationsbilderna! Vi ses alltså senare idag!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-18 11:23:30

Riktigt läckert. Dina lack brukar locka mig:)

Jag lovar tillgodose din önskan. Just nu sitter jag på jobb men i eftermiddag lägger jag upp en lotd:)

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-18 12:09:39

Jobbigt att vara snorig...hoppas du piggnar till :)

Här kommer orange från mig:

http://metalbarbiecc.blogg.se/2009/january/makeup-tema-orange.html

Postat av: Bio
Publicerad 2009-01-18 12:21:50

Jag kommer helt klart välja denna bilden, jag har en MAD--skugga som kommer passa utmärkt!

Lacket var härligt men du har ju bra smak när det gäller nagellack så det var ingen överraskning ;-)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-01-18 12:25:05

Hör kommer dagens :)

http://sussiessaga.blogg.se/2009/january/orange.html

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-18 12:27:11

Det är lustigt.. orange är inte vad jag skulle säga en favoritfärg, men det här var bara så himla vackert! Både nyanserna i inspirationsbilden och lacket! Och så satt jag och målade min naglar igår i den orangeaste nyans jag hade och kom på mig själv att tycka att det var rätt läckert ändå! Kul att "upptäcka" nya färger. Inser att jag måste utöka min orangea garderob =) Du påminde mig också om att jag inte testat Nail Prisms Bronze Coral ännu!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-18 13:07:54

Vilket lack! Lite kopparfärgat i mina ögon. Skimret är verkligen pricken över i:et, urvackert!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-18 13:37:17

Som sagt, orange var svårt att hitta bland nagellacken. Hoppas korallrött går bra! =)

http://drenchedincolor.blogg.se/2009/january/creative-nail-design.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 14:15:04

Sminkjante! Kolla om Glamqueen har kvar! De är underbara!



CC! Tack! Ja försöker dricka te och se 80-tals skräckfilmer för att bli frisk, men än har det inte hjälp. Blood Bride just nu. Sjukt dålig. Sämre än jag faktiskt. :D



Bio! Kul att du hittade en bra inspirationsbild här! Hm, kan det vara Delirious? Eller Really? Eller nåon av de skiftande? Nu är jag nyfiken!!



Suss! Tack!



Adrasteiah! Visst är det kul! Jag upptäcker också nya färger och lär mig saker. Älskar att ge mig själv små utmaningar ibland...



Alexlyndra! Visst är det fint! Om du är en snäll flicka kanske jag visar ett annat Sally Hansen snart, Copper Cauldron... ;D



Adrasteiah! Korallrött är väl perfekt till vallmona!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-18 15:58:54

Oväntat vackert måste jag säga! Speciellt när det såg mer orange än rött ut.. mmmm, jag vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 16:28:26

Chaosophia! Du vet att Glamqueen hade ett helt gäng som hon gav bort i en tråd på Pret-ty. Kolla den. Det är ju värt mer än pengarna för kuvert och frimärken!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-18 17:15:27

men kolla! den var ju riktigt snygg! jag kommer definitivt använda den mycket i sommar, älskar korall och orange till lite solbränna!

tack för att du gör lite reklam för lacket, jag har ju några kvar att ge bort. det är som sagt bara att pm:a mig på pret-ty!

Postat av: Bio
Publicerad 2009-01-18 18:00:01

Skrutt också, kan jag få uppskov till imorgon, det finns inget ljus i min lägenhet bor i norrland

så sminket går inte att fota ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 18:06:36

GQ! Ja, det är så fint att jag hoppas många upptäcker det! Vill du får du gärna låna en bild till tråden. Dessvärre är mina bilder inte rättvisande. Det är ännu finare IRL...



Bio! Klart du får! Jag ska samla alla länkar imorgon, men det går alltid att lägga till. ;D

Postat av: Stina
Publicerad 2009-04-14 16:23:22

Har du provat något av lacken från sallyhansen.se??? Jag funderar på att beställa nåt därifrån nämligen. Hade vart kul å veta om du tycker något är särskilt bra i så fall??


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela