Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blomtemavecka - inspirationsbilder

Publicerad 2009-01-11 17:48:10 i ,

Här kommer nu starten för nästa veckas temavecka här på Sminkans blogg! Jag längtar efter sommaren och bestämde mig för att ha en temavecka med blominspiration. Blommor från min trädgård, närmare bestämt. Massor med bilder har gåtts igenom och här kommer ett urval på inspirationsbilder inför vecka 3. Alla som vill får gärna delta och då länka till sina makeuper i kommentarerna under varje dags makeup. Som vanligt, alltså. Och snälla ni som vill vara med och bli länkad till, ge mig länken i kommentaren! Det är så mycket enklare då och går snabbare än om jag ska leta i era bloggar utan att veta vem som är med.

Nå, här kommer bilderna!
Måndag blir rosenrosa. Eller liljerosa. Eller rosa, helt enkelt. Rosa är ju min mest fruktade färg så jag går ut hårt och satsar på att få den avklarad på direkten! ;D

Tisdag blir gul! Gul som dessa asiatiska liljor. Ingen lätt utmaning... Gult är faktiskt riktigt knepigt, men jag ska försöka hitta på något lysande soligt i alla fall. Får jag totalt hjänsläpp har jag i alla fall ett gult nagellack att ta till!

Onsdag blir lila. En lite enklare färg att ge sig på... Lila är ju en färg jag har massor av ögonskuggor i!

Torsdag blir blå. Blått är en av de vackraste färger jag vet. Här en blå som drar lite mot lila, men låt er inte begränsas av det! Pluspoäng till den som lyckas inkorporera de mörka ståndarna och de rosa strimmorna i kronbladen!

Fredag ska vi frossa i grönt! Grönt är våren och sommaren och glädjen och gräset! Dessutom är det en annan av mina favoritfärger!

Lördag är en dag för rött. Smaskigt sensommarrött! Hurra för läppar i hallon och naglar i vinbärsrött!

Söndagen vill jag se i orange! Färgsprakande och fyllt av energi och färgglädje! Ett kraftfullt fyrverkeri av färg!


Så, låt oss lyfta fram färgen i en vecka! Låt oss frambesvärja solen och sommaren. Låt kung Bore darra i sin vinterskrud av vit och grå färglöshet. Visst är det vackert med silverskimmer och kristallgnister, men man tröttnar  rätt snabbt. Nu är det dags för hetta och färgrikedom! Häng med på en tur i min sommarträdgård!

Kommentarer

Postat av: Alexandra
Publicerad 2009-01-11 18:35:11

Åh vad härligt! Jag ska försöka hänga med varje dag på dessa färger! Åh så kul det ska bli!

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-11 18:56:30

Först måste jag berömma dina bilder, de är väldigt vackra :) Favoriten är den blå blomman..

Ska absolut försöka vara med på iaf ett par av dem :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-11 19:17:31

Det lila, visst är det en klematis? Jag är ute efter mörklila/svart senblommande klematis. När blommar din? Namn?

Postat av: anna
Publicerad 2009-01-11 19:29:27

kul! jag kanske är med på någon eller några. =)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-11 19:30:44

å, det här ser jag fram emot! jag vet du att du kan göra blommor utan att det blir gulligt! rosa hos dig blir bäst när du kör den lite mörk och maffig. är verkligen alla bilderna från din trädgård? vad avis jag blir! dags att skriva upp mig på listan till vintervikens koloniförening, tror jag. så får jag en lott lagom till pensionen (jag ska ju ändå stanna här tills jag dör..)

Postat av: Therése
Publicerad 2009-01-11 19:31:28

Vilka fina bilder! Jag hann tjuvstarta lite med blomtemat, blev så sugen på sommar när du började prata om blomtema! Ska se om jag hinner vara med på en till blomtema på naglarna innan veckan är slut :D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-11 19:32:32

Vet du, jag ska nog hänga på denna! Rosa alltså... Hmm...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-11 19:57:14

Snygga bilder! och himla kul att få se en massa färg! Nu har jag ju tenta på fredag, så lär nog inte haka på så mycket, men kanske kan fira att tentan är gjord med en grön sminkning iaf;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 21:54:25

Alex! Vad kul! Jag la precis till dig i länklistan. Fsen, jag märker ju aldrig om folk ha bloggar som kommenterar... du hade ju massa spännande inlägg!



CC! Blått är vackert!! Vad kul det ska bli att se vad du hittar på.



Kajalen! Clematisen heter Cardinal Rouge och är en viticella hybrid. Sensommarblommande. Juli-september.



Anna! Vad kul!!



Glamqueen! Det blir väl inte hippieromantik direkt med blommor ritade i ansiktet direkt. Mer vanligt färgtema med lite extra inspiration.

Alla bilderna är från min trädgård. klart du ska ha kolonilott!!!



Therese! Ja, klart du ska vara med! och det är helt okej att tjuvstarta! :D



Marie! Kul!!! Klart du ska vara med! Ser fram emot att se dina tolkningar!



Emma! jooooo! kom igen!!! Gult i alla fall! grönt är självklart du ska vara med på!









Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-11 22:01:25

Haha, jag gör en gul-rosa imorgon och blir den bra så får den vara med. Och ja, grönt är jag nog med på, kanske den röda med... eller ja vi får se, har en annan sminkidé till helgen och det inkluderar i nuläget inte rött.

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-11 22:03:35

Åh, jag måste nog börja greja lite mer i trädgården igen.. höll på hur mycket som helst för några år sedan men har blivit sämre nu ett tag.. Det blir ju så vackert med alla olika blommor i regnbågens alla färger! Har mest pioner nu.. och massor av jasminbuskar..



Väldigt fina bilder! Skall fundera lite på rosa och utföra den imorgon då, kul!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-11 22:07:29

:DD!! blommor i ansiktet! tänkte jag inte ens på! vad tror du om mig?! ;)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-11 22:12:21

Åh vad kul att du la till mig där! Jag känner mig faktiskt lite ärad, för du är så stor inom området. Jätte kul! Tack! :)

Postat av: Ika
Publicerad 2009-01-11 22:27:41

Känner mej lockad till att haka på :) Kan ju inte ha så mkt smink på jobbet, men kan ju alltid leka vid spegeln efter jobbet! Om det godkänns förstås...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 22:47:52

Emma! Allt smink är välkommet! Alla färger, alla dagar!



Marybeth! Ja! Trädgård är mysigt! Pioner är fint! Och kul att du är med på temat!



Glamqueen! Vad bra att du inte blir besviken om jag inte har ansiktsmålningar med prästkragar då!



Alexlyndra! Oj, ärad? det var värst! Så stor är jag definitivt inte. Men det var gulligt sagt! :D



Ika! Klart du ska hänga på! Vad roligt! Klart det godkänns!

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-12 06:24:58

Underbart! Hakar definitvt på i nåt skede!:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-12 06:37:46

Jag tycker om dina bilder på blommor. Tänker fortfarande på den i från våras/somras. Jag blir så glad av dem.



Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-12 11:34:55

Underbart tema, ska haka på så gott jag kan :o)

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-12 12:41:02

Vilket underbart tema...<3 kan nog hända att jag hakar på nån dag ;)

Postat av: Caroline Elisabeth
Publicerad 2009-01-12 15:43:14

Detta lär bli spännande! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 18:25:08

Badis! Kom igen! hela veckan! Vad kul det vore!!



Sminkjante! Tack! Vad kul att du gillar mina blombilder! Jag gillar att fota blommor. Men bara mina egna! :D



ItM! Ja! Gör det! Vad glad jag skulle bli då!



Caroline Elisbeth! Ja, jag hoppas det! Bara några fler än jag orkar göra lite färgglada sminkningar!

Postat av: Andrea
Publicerad 2009-01-15 21:35:17

Måste bara säga att jag tycker det är skitkul att du har en sån här temavecka- även om jag själv inte har nån blogg där jag visar upp mina EOTD så är det roligt att följa temat varje dag, för min egen skull! Har varit så oinspirerad när det kommer till smink på sistone, så jag tyckte att det här var jätteroligt! Tack tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela