Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rimmel Mania II

Publicerad 2009-01-11 12:19:57 i Naglar i blågrönt&turkos,

Det här får bli sista lacket ut av de påfågelsblå i arkivet. Dessutom är det en repris. Jag har fortfarande inte testat min Orly Its Up to Blue, vi får se när jag blir sugen på den, men det kommer alltså fler påfåglar i framtiden. ;D
Senare idag kommer, förutom en sista eotd med Peacock, även ett inlägg med nästa veckas tema-inspiration för de som vill leka med färg tillsammans med mig. Vi ses alltså lite senare igen. ;D

Det här lacket har jag visat förut, och då såg det annorlunda ut. Det beror på ljuset. Det här är ett lack som i vissa ljus får mycket mer av en grönton i sig. I dagsljus blir det dock en trevlig och användbar turkos som inte sticker i ögonen men känns sval och snygg. Det torkar fort, flaskan utlovar 60 sekunder och det är väl att ta i, men det är ändå ett snabb-manikyr lack. Hållbarheten är också god, tycker jag.

Jag använder det ibland under andra lack, t.ex. NYX Jungle, som är aningens transparent för min smak. Mania behöver också två lager för fullständig täckning, men fördelen med det är att dels är lättmålat och snabbtorkat, dels att man inte behöver köra två lager om man använder det för layering då det endast låter en ana nagelkanten efter ett lager. Det är inte skirt alltså. På bilderna ser ni två lager lack. Konsistensen är behagligt mittemellan tunn eller tjock, beroende på hur man vill se det. Det är inte rinnigt eller segt och det lägger sig jämnt och fint på nageln. Ett fantastiskt budgetlack!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-11 13:32:46

Ännu ett lack i denna färg jag faktiskt gillar! Jag kommer garanterat försöka hänga med i dina färger nästa vecka!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-11 13:45:00

Wow vilken skillnad! jag kommer ihåg mania som ett mörkgrönt lack, det var ju så det såg ut sist. Otroligt häftigt att det kan ändra sig så, och väldigt vackert i båda utförandena!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 14:08:33

Alex! Vad roligt! Ju fler desto bättre!



Emma! Den har samma typ av skiftningar som Butter London Thames!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-11 17:14:06

Detta är alltså dagens Mania? Isf har du ju kortat naglarna! Bra längd, fin form, symmetriskt mellan fingrarna - I like it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 17:36:35

Marie! Nej, ur arkivet. Maj tror jag det var. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-14 11:43:51

Vill ha!!

Postat av: Carro
Publicerad 2009-01-16 23:52:41

Det finns inte kvar hos Rimmel nu va? Jag har varit i massvis med affärer, men jag hittar inte det.. Är heltokig i peacock-färger, men har inte hittat DET lacket än. Detta kan faktiskt vara the one, men jag hittar inte det! :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-17 09:37:33

Chaosophia! Förstår det!



Carro! Nej, det tror jag inte. Man hittade det för ett år sedan på ÖB för en tia, men sen tror jag det försvann helt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela