Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pure Ice Mint Dream över marinblått

Publicerad 2009-01-10 09:29:51 i Naglar i blågrönt&turkos,


Här kommer en till gammal notd från innan vintern och snön gjorde entré i våra liv. Color Clubs Naughtycal Navy har här fått sällskap av ett lager Pure Ice Mint Dream. En underbar turkosblå färg med massa skimmer uppstod då på nageln! Helt perfekt ör min Peacock-blå vecka!

Färgen påminner lite om Misa Ben Her. Kul! Dessutom finns det ett duochromet inslag i den som gör den superläcker!När jag bar det här kunde jag inte sluta titta på mina naglar. jag vände och vred på dem mot ljuset för att se hur de skiftade och förändrades. Verkligen fint! Och ni ser att färgen i flaskan är vit med ett turkost skimmer. Den kan alltså ge ett helt annat, men lika spännande, resultat över ett annat lack. Det är så roligt att "byta" färg mitt i en manikyr genom att förändra grundlacket med antingen något som Pur Ice Mint Dream eller med glitteflakes eller vad man nu kommer på. Variation utan att lacka om. Bara lacka till!

Det var en fantastiskt fin present, att få Pure Ice-lacken av Rocketqueen! Wow! En generös och härlig människa är hon! Hon har gjort mig glad många gånger med små oväntade presenter och fantastiska kommentarer. Jag minns ännu det fantastiska "Ode till Sminkan" som en gång fick mina ögon att tåras! Puss på dig Rocketqueen, och tack för allt fint du fört in i mitt liv. Ord, gester, vänliga och uppmuntrande tillrop! Tack!
Hoppas din födelsedag blir fantastiskt bra nu på söndag och att du får erfara samma vänlighet och generositet som du visar andra. Kram!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-10 10:26:31

väldigt fint! helt annan manikyr än med bara NN. läckert!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2009-01-10 15:00:38

Oh min favoritfärg! Gud så läckert det var... Påminner mig om en skugga jag har från MUS!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-10 15:55:47

Vilket skimmer! Underbart! Du får mig verkligen att längta till sommaren.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-10 16:23:12

Det här måste jag ha! Även om jag inte är så förtjust i blåa/turkosa lack så ser det här väldigt annorlunda ut. Jag föll för det på direkten. Hur vackert som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-10 20:25:40

Sanna! Ja, visst blir det läckert!



Santa C! Ja, det blir fint, eler hur!



Adrasteiah! Hihi! Ja! Passa dig nästa vecka då det blir blommor som tema!



Alexyndra! Ja, men tänk på att det är två lack här.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-10 21:55:11

Jo jo det vet jag, och jag vill så gärna skaffa mig denna kombo av lack. :)

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-11 00:53:46

Mycket snygg nyans!! Tyvärr passar jag inte alls i blå/turkosa lack men de är fina på andra..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 08:42:49

Alexyndra! Bra! Då är jag med! Och jag hoppas du kommer lyckas. Pure Ice-lacken är inte så lätta att få tag på. Hoppas du har kontakter i USA. Det är sorgligt att Sverige ska vara så begränsade i sitt utbud av märken vad gäller lack...



CC! Jag tror visst du skulle passa. Varför inte? Men man måste ju inte vilja ha alla färger på naglarna. Jag gillar ju inte alla färger på mig heller. Dina naglar är ju så långa och häftiga att jag kan tänka mig att en väldigt skarp färg kan bli jobbigt längden. Speciellt när du inte lackar om så ofta som jag heller. Jag yter ju färg varje dag, ofta för att jag helt enkelt tröttnat.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-01-11 12:12:31

Förstår att du inte kunde ta ögonen ifrån det! Vilka fantastiska skiftningar och vilket gorgeous skimmer, en förtjusande kombo helt enkelt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 12:20:55

Sofia! Så är det absolut! En fantastisk kombination!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela