Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rocketqueens Ode till mig!!

Publicerad 2008-09-11 18:55:56 i Allmänt,

Det här hittade jag bland mina kommentarer idag! Fattar ni vilken grej! Ingen har skrivit dikter till mig på det här viset tidigare. Det närmaste jag kommit är överspända kärlekssånger från unga män med gitarr när jag var i övre tonåren och löftet om en roman som skulle handla om mig. Hm, den blev visst aldrig utgiven... Men detta! Dt här är faktiskt bättre än kärlekssånger! Jag är rörd och glad och bara tvungen att stolt visa upp för världen det ode som jag fått mig tillägnat av Rocketqueen! Tack för det, RQ! Kommer aldrig glömma det! Vilken grej!

Ode till Sminkan

Lika grym som Nina Hagen
när du är i de bästa sminktagen
Ödmjuk men bestämd, en fantastisk person
som fått mig att se på makeup med än mer passion

Sotade ögon i svart och rött
de tjusigaste sminkningarna jag någonsin mött
Bryter gränser, visar att man efter trettio kan
även i glitter och blå ögonskugga vara grann

Tja, fin och tjusig, vad spelar det för roll
Du främst visar att kreativitet finns inom räckhåll
Du påminner om att det inte är nödvändigt med söt och fin
för mig representerar du det bra i anarkin

Sminkning efter sminkning, med honungen lockar
och jag alltfler produkter från Ebay plockar
Kan aldrig välja bara en favorit från din månadskavalkad
dina unika talanger jag beundrar i högsta grad

Naglarna jag lyckats med NNS få långa
självklart från dig jag tipset kunde fånga
Cien remover, härliga ryska lack
jag för din inspiration säger tack

Öppen och rättfram, levande ord
du aldrig känns chosig eller konstgjord
Så glad att jag med Sminkan fått bli bekant
Du är en fantastisk bundsförvant

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-11 19:02:50

Vilken underbar dikt! Även jag blir alldeles rörd av att läsa den. :) Fantastiskt, säger jag nu bara!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-11 19:15:38

Vad fint! RQ är verkligen fantastisk på att skriva och rimma... Och jag håller med henne!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-11 19:29:20

Åh, underbara du! Jag är så glad att du uppskattade det! Du är värd vartenda ord och mer därtill!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 20:55:44

Ika! Ja, jag är fortfarande tagen!



Emma! Helt enastående bra är hon! Och vad söt du är som håller med!



RQ! Saknar ord. Du är fantastisk!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-11 21:14:25

Åh, var inte det oerhört sött av henne! Men du är värd den! Ni är två av mina största inspirationskällor, men det vet ni redan! :-)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-11 21:23:17

Helt fantastisk är hon...men det är du med!! Håller med henne helt fullt ut:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 21:26:40

Ninni! C-N! Haha! Vilken egokick! Jag kommer bli mallig på kuppen! :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-11 21:32:16

Jag blir lite avundsjuk på både texten och förmågan att skriva. :p Men i vilket fall så kan jag hålla med om vartenda ord. :)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-09-11 21:46:22

Hihi, vad kul! Hon har fångat dig på pricken måste jag säga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 22:12:44

Chaosophia! Äh, vad söt du är! Och RQ sammanförde oss en gång. Minns du? Coconut Kiss! :-)



Mimmi! Vad glad jag blir om du tycker det!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-11 22:13:13

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Du är en stor inspiration. Allt detta är nytt för mig, och jag har verkigen kommit till sminkhimmelriket, och när jag hittade din blogg uppstod genast abstinens, MÅSTE titta in minst två tre gånger varje dag... Jag bara vältrar mig i alla fina bilder och information! Jag har älskat smink och allt som hör till sen jag var tidig tonåring (och jag är några år äldre än dig ;-) ), förra året utbildade jag mig till makeupartist, och här och nu får jag utlopp för min passion tillsammans med dig och alla andra här. Sug åt dig! Tack! Kram Marina

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-11 22:18:02

åh så fint och kreativt av henne, håller med!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 22:23:45

Marina! Vilken fin kommentar! Tack!



Linda! Visst är RQ en enastående person!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-09-11 22:54:49

Guuu, vad ni är söta!!!!



Mer sånt TACK!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-11 23:05:11

Helt underbar!

Och jag kan inte annat än att hålla med om varje ord!

*kärlek till dig*

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-12 06:06:57

Du är verkligen underbar! Jag kommer heller aldrig att glömma det! (...och förresten, honungen som lockar i texten är förstås den gäckande Urban Decay Honey, ifall någon skulle tycka att det var malplacerat med honung mitt i alltihop!)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 06:55:19

Aila! :D



Sanna! Aw, raring! kärlek till dig med



RQ! Hihi, jag gissade nästan det! Hur går det i din jakt på den?

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-12 11:39:04

aawww va fiiint...men det är du så totalt värd ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-12 14:44:03

Klart att jag gör, du är ju vår favoritSminka!

Postat av: Therese
Publicerad 2008-09-12 22:11:15

Gud vad fantastiskt!

Så underbart att läsa. :)

Postat av: Mika
Publicerad 2008-09-14 12:26:53

Vilken underbar dikt, och den stämmer så bra! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela