Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ready to Wear Vintage Couture

Publicerad 2009-02-23 21:20:56 i Naglar i rosa,


Så här kan det se ut när man kombinerar lacken i Color Clubs vårkollektion Catwalk Queen. Två lager av blekrosa Vintage Couture toppat med ett lager av duochroma, semitransparenta Ready to Wear.

På första mini-bilden ser ni, en klickbar så klart, Vintage Couture i två lager. På mittenbilden är det två lager av ett ensamt Ready to Wear. Sista bilden visar de båda lacken i skön förening!

Ser ni vilket fint glow det blir i färgen? Tyvärr är jag dålig på att fånga de duochroma skiftningarna. Det finns rosa, askgrått och lila samt guld att se i Ready to Wear. Hur som helst blir kombinationen väldigt trevlig! Det här är ju ett utmärkt sätt att snabbt kunna variera sin manikyr. Med en blekrosa grund som man bär några dagar och sedan förändrar med hjälp av något av de skirare lacken ur kollekionen. Ett lager räcker och man har en ny färg med annan finish. Inte så tokigt för dem som inte vill göra om allt från grunden hela tiden.

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-23 22:35:47

ååå, gillar denna kombo!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 22:38:15

GQ! Ja, det blev fint...

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-23 23:31:52

Vad .... fint det blev! Rosa och puttenuttigt skimmer kan man tycka vad man vill om, men det är ju snyggt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-24 09:00:58

Jisses så snygg kombo! Det blev ett riktigt snyggt resultat!

Postat av: Mia
Publicerad 2009-02-24 09:24:12

Oh helt underbar kombination

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 09:57:04

Marie! Ja, rosa är också fint ibland. Den här rosa stod jag till och med ut med själv. I alla fall så länge det tog att swatcha!



Alex! Ja, visst blev det bra!



Mia! Ja, jag tror de är ämnade för varandra! :D

Postat av: Emma
Publicerad 2009-02-24 14:38:19

Detta blev riktigt snyggt :) I like!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-24 16:01:08

Detta däremot, det får igång mig! jag tycker att detta var en fantastiskt rosa, men jag gillar inte att jag måste ha två lack för att gå iland med det, och jag gillar inte att det krävs så många lager, så nej jag nöjer mig nog med att sukta över dina bilder, för detta blev riktigt riktigt vackert! Fast kanske är det bara ready to wear jag skulle behöva..? Hmm, vad tror du? är den andra utbytbar?

Postat av: Carro
Publicerad 2009-02-24 16:47:29

Snyggt!

(Kolla tävlingen på min blogg, vinn ett dekorationslack från NailStar!)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 17:07:24

Emma! Tack!



Emma P! Jag tror det andra är utbytbart mot vilket blekrosa krämlack som helst. Du får komma hem till mig och prova Ready to Wear! :D



Carro! Tack.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-24 19:30:33

Det här blev riktigt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 22:29:13

Adrasteiah! Ja, det blev bra, va!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-02-25 08:06:39

Det här inspirerade mig till hur jag skulle göra naglarna hos nageltanten igår. Och, nej, ljusrosa funkar inte på mig. Men nu vet jag det.. Fint på dig dock


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela