Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Catwalk Queen-kollektion

Publicerad 2009-02-23 11:04:46 i Nagellack - kollektioner,

Idag har jag swatchat alla mina nya Color Clublack! Först ut blir Catwalk Queen-kollektionen med dess sex lack i rosa-lila färgskala. Alla lacken är två lager och utan överlack eller underlack. Bilderna är tagna i dagsljus i fönstret, det blev lika bra som de jag försökte ta ute, jag blev bara mer frusen av att stå i en snödriva... Jag har kompletterat, i de flesta fall, med en bild under lysrör i köket. Holo-lacket unantaget, där gjorde jag tvärtom. Två bilder i lampljus en i dagsljus. Självklart är bilderna klickbara. Hoppas de kan vara till nytta för er som går i funderingar på om ni ska ha eller inte! Jag köpte mina på Head2Toe.

Fashion Addict, ljuslila holo-lack med god täckningsförmåga. Två lager på denna swatch. Bild ett i dagsljus och två och tre i lampljus.

Front Row Diva, ett underbart lack med pärlfinish. Inte vitt, inte grått, inte beige, men något däremellan. En favorit ur kollektionen! Missa inte denna! Täcker med ett lager om man vill. Här se ni två. Utmärkta egenskaper!

Runway Muse. Ett transparent lack med polychroma effekter. Mintgrönt, aquablått, rosa och guld. På bilderna är det två lager. Jag skulle inte använda det så här på mig själv då mina naglar är kraftigt missfärgade av alla mörka lack jag burit varje dag i evigheter, men ovanpå ett annat lack, t.ex Front Row Diva, tror jag det blir magnifikt. Detta är perfekt för layering! Föreställ er det över svart, vitt, rosa eller blått! Första två bilderna i dagsljus och andra i lampljus.

Vintage Couture är en vackert blekrosa, mods-inspirerad färg. Dessvärre är den gräslig att måla med. Den skulle vara opak med ett lager om den inte blev så strimmig. Två lager här. Första två bilderna i dagsljus men den sista i lampljus.

Ready to Wear är ytterligare ett skirt, duochromatiskt lack som nog blir fantastiskt att lägga över andra lack i kollektionen eller på vilket annat lack som helst, för att få fram nya färgspel. Denna är duochrome i rosa och guld. Här ser ni två lager på mina missfärgade naglar. Den skulle säkert också, precis som Runway Muse, bli fin som skimmer i en fransk manikyr. Finns många använningsområden av denna om man vill. En utmärkt jobbfärg också, diskret men ändå spännande, något som gäller flera lack i denna kollektion. Första två bilderna i dagsljus, sista i lampljus.

Catwalk Queen, kollektionens drottning. Ett av de snyggaste lila som jag sett! Något svårlackat med, vill gärna bli lite randigt, men det är värt det! Väligt vackert lack! Första två bilderna i dagsljus, sista i lampljus.

Kommentarer

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-02-23 11:59:10

Men gud vad gullig du är =) tack så jättemycket!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-02-23 12:41:07

De två första bilderna på Catwalk Queen ser ut att vara dumt nära svart. Ser jag fel? Går det att skilja från den förbövlade nästan svart-lack? Jag hoppas!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 13:47:05

Linda! Tack själv! Jag försöker vara snäll. Lite osäker på vad jag lyckats göra?



Kajsa! Nja, det är betydligt mer lila än t.ex Eiffel for this Color eller Midnight Ride. Jag gillar det!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-23 13:52:33

Mina favoriter är nog Fashion Addict och Catwalk Queen. :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-23 15:49:11

Jag hade bara tänkt mig Catwalk Queen och Fashion Addict men nu när jag sett bilderna på Front Row Diva så vill jag ha det också.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-23 15:58:59

Catwalk queen kan jag tänka mig... Den ser fin ut! De andra, hmm, kanske. Detta är inte kollektioner som tilltalar mig så vansinnigt mkt, jag köper inte direkt lack för layering, det är mer ngt som extrem skira historier blir förpassade till...

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-23 16:42:40

Det har inte funnits en kollektion tidigare som så fullständigt fångat mitt intresse. Jag vill nästan ha alla, men högst prio har Front Row Diva, Ready to Wear och Catwalk Queen. Fashion Addict verkar som en dupe till Octa Gone Wild, som jag för övrigt bär nu.

Så snygga! Men Catwalk Queen, är det en sån som ser svart ut i vanligt inomhusdunkel?

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-02-23 19:33:59

Har beställt Runway Muse och Ready to wear men nu börjar jag ångra att jag inte tog Front row diva och Vintage couture också. Jag får helt enkelt beställa en till gång- hahahahaha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 20:42:26

Alex! Precis de jag trodde skulle bli mina favoriter! Men jag är kär i Front Row Diva....



Sminkjante! Du tänker helt rätt!



Emma! Men tänk jobbrelaterat! :D



Marie! Jag tyckte inte den såg svart ut, den är klart mycket mer lila än t.ex Midnight Ride, men det är klart, den är ju mörklila. Inte mer svart än Yoga-ta get this Blue blir svart, om du förstår hur jag menar.



Veronica! Japp, bara att beställa fler omgångar! Front Row Diva kan du inte missa! Den är enastående!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-24 16:07:47

Haha, ja det har du ju rät i:) Skulle kunna tänka mig ready to wear, men nu i vår har jag ju bara två veckors praktsik, så då klarar jag mig nog fint med de jag har... Men jag vill ha ready to wear ändå tror jag, för den var verkligen otroligt fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 17:09:05

Emma! Okej, jag förstår. Jag tycker ju du ska ha Front Row Diva men den är ungefär som You're a Doll fast utan rosa underton och utan kopparflecksen....


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela