Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Chiffon

Publicerad 2009-02-14 13:38:24 i Naglar - holografiska lack,


Mitt kanske sötaste lack. Ljusrosa med varm bas, massa hologlitter och hela middevitten. Använder det rätt sällan, om jag ska vara ärlig. Faktum är att jag nog bara haft det en gång och det var på Alla Hjärtans Dag för ett år sedan...

Ja, ni ser, holoeffekten är större i flaskan än på naglen, speciellt i dagsljus. Det blir ingenting nästan... Men det är ju, ja, sött? Tre lager och ändå en viss VNL. Dessutom blev det lite cuticle drag också, eftersom jag var för ivrig och inte lät det torka mellan lagren. Det gör jag aldrig...

Troligen år det här lacket stå kvar och fundera på livet i min nagellackslåda. Det är inte så illa att jag vill göra mig av med det men inte så fint att jag kommer anända det speciellt ofta. Inte som det känns nu i alla fall. Småtrist.

I lampljus blir det ännu mer lax i det rosa och inte så mycket mer holo. Trååååååkigt.

Kommentarer

Postat av: fia
Publicerad 2009-02-14 13:54:55

det va fin rosa färg , vart köper man opi nagellack??? har kollat runt men hittar det inte .

önskar dig en trevlig lördag.

Postat av: Angela
Publicerad 2009-02-14 14:25:07

Å det där lacket har jag suktat efter länge nu. Tänkte faktiskt lägga en beställning idag med bla det lacket :)

Snyggt och gulligt!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-02-14 15:14:42

Haha, ne jag kan inte heller rita så bra med artclub lacken, men om man börjar med en detaljpensel eller en smal eyelinerpensel och gör konturer och grundarbetet med den så kan man sedan lägga i lite mer färg med artclubpenseln.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-14 16:47:12

Det är verkligen väldigt sött detta lack. Synd att det inte är så holo man tycker det ska vara!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 17:02:54

Fia! Jag köper mina från Head2Toebeauty eller 8ty8beauty. Finns på Kicks också!



Angela! Ja, det är gulligt. Lite väl gulligt kanske...



Therese! Okej, ska försöka det.



Alex! Ja, mer holo och det hade varit fint!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-14 17:28:43

Jag tycker det var fint faktiskt! Det gjorde naglarna väldigt snygga också! Blir lite avundsjuk på din längd, är själv inne i en dålig nagelperiod just nu...

Postat av: Mika
Publicerad 2009-02-14 19:45:11

Åh vad fint! Jag gillar söta lack :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-14 19:53:53

Men nej! Inte alls trist! Fint ju! Jag gillar denna mkt! Kanske t o m så mkt att jag köper... Den perfekta rosa lyser ju med sin frånvaro hemma hos mig... Jag tycker att detta var väldigt vackert, även om det inte var så mkt holo... Men allvarligt talat, är OPIs DS-serie nånsin det? Mkt holo alltså...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 21:35:37

Adrasteiah! Tack! Jag har ingen längd. Det är en illusion. Men tack ändå!



Mika! Ja, sötare blir det inte!



Emma! Nja, jättemycket holo är det väl inte i så många. Men Original här ju en lite fjutt på sig, och Glamour tror jag? Hm... Måste kolla.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela