Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Chiffon

Publicerad 2008-02-14 18:50:44 i Naglar - holografiska lack,

image3570
Idag fick Hyde in the Dark stryka på foten för ett lite persikorosa holo-lack ur OPI designer series. Chiffon heter färgen och den är vansinnigt söt men  lyckas med konststycket att gå ton i ton med mina små skära fingrar...
Nå, helt missnöjd är jag inte, för skälet till den den nya manikyren är att jag bröt en nagel idag. Lillfingernageln. Ni se det på bilden här ovan. Ont gör det, kan jag säga, för den gick av långt under fästet mot fingertoppen. Med det mörka lacket i trasor och blödande fingertopp blev det panikutryckning med nagelsax för att ens kunna få bort splittret som satt i köttet. Aj!
Ett diskret, köttfärgat lack kändes alltså som ett lysande alternativ för mina sargade fingrar. Jag tänker faktiskt inte så mycket på att en nagel är halv nu när jag tittar på handen. Men jag kan inte trycka minsta lilla på lillfingret utan att det börjar ömma och bulta. Nå, det finns värre olyckor man kan drabbas av.

Alltså, ett persikorosa lack. Det krävdes tre lager för att få det överensstämmande med flaskans färg. Lagren torkar snabbt och efter det första, väldigt transparenta och ojämna lagret, så glider det på smidigt och jämnt.  I varmt lampljus, som ju är vad som erbjuds klockan 18 en februariafton, så ser det ganska lagom bling ut. Huvudintrycket är att det är ett varmrosa lack med lite gyllenton. Tittar man noga ser man skimret i regnbågens alla färger.  Bilderna ovan är tagna med blixt. Då framträder det mer av regnbågsskimmer.
Och här bilder tagna i närheten av en glödlampa med varmt ljus:

Den lilla klutten på tumnageln är en strassten i form av ett hjärta. Det följde med en hel påse sådana när jag fick mitt paket från Daimon International. Jag har aldrig pysslat med stenar och stämplar och  grejer på naglarna så jag har ingen aning om hur det egentligen ska gå till. Jag var klar med manikyren, hade precis dragit överlacket över naglarna, när jag fick för mig att dutta dit en sten. För att inte sabba lacket med pillandet så släppte jag bara ner stenen från ett par centimeters höjd och lät den landa i det halvtorra överlacket. Tror inte det håller. Förmodligen efterlämnar den en ful grop och jag får göra om allt imorgon... Sen är väl inte placeringen ultimat heller. Tips på hur man får dit strass på naglarna? Jag är ju helt rudis på det här...
Just nu får den sitta så länge den sitter. Det kan ju vara kul med ett litet hjärta på Alla Hjärtans Dag!

Kommentarer

Postat av: ewa
Publicerad 2008-02-14 19:00:43

bloggen kanske borde byta namn till "lackarn"?
fantastiskt festliga naglar dagen till ära!
tjusigt tjusigt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-14 19:06:55

Ewa! Nä, jag tycker inte den ska byta namn. Men jag har själv skämtat om det. ;-)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-02-14 20:35:51

jag har en fråga, om du orkar svara :P du brukar skriva mycket om smink och perukmakarens penslar, finns den i göteborg?

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-14 21:09:35

Hej SMINKAN, jag var på KICKS Cosmetique i dag o inhandlade ett nytt nagellack Mavala-Tweed ett lila-rosa med skimrande pärlemor i kommer från en ny vårkollektion av Mavalalack därför inget nummer på flaskan, mycket läcker. Har precis provat på fingernaglar, tårna får vänta. Kolla upp detta så får jag höra vad du tycker, kostade f ö bara 39 kronor. Snyggt lack du visade förresten, Trevlig kväll/Peter

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-14 21:38:05

Lacket är jättefint, men aj vad ont det gör i mig när du beskriver din avbrutna nagel sådär ingående... Jag har väldigt empatiska naglar, vilket innebär att jag inte klarar av se brutna naglar, folk som biter på naglarna, eller väldigt trasiga nagelband, utan att känna hur ont det gör i mina egna stackars naglar... Jag känner med din stackars nagel!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-14 21:39:03

Så feminint och nätt:) Passar perfekt dagen till ära. Äger ännu inget Opi-lack men är nog sugen på lite nagelextravaganza. Ha en trevlig alla hjärtans kväll!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-14 21:52:26

Mia! Jag har ingen aning om det finns i Göteborg. Jag har aldrig varit i Göteborg. Tråkigt nog. Kolla deras hemsida om det finns någon info. Länk ligger under länkar i menyn på höger sida.

Peter! Låter bra! Ska absolut kolla nästa gång jag passerar ett ställ med Mavala.

Emma! Ja, jag förstår vad du menar. Jag har empatiska tänder... ;-)
Det allra roligaste, eller inte, är att den llla fåniga strasstenen släppte. det blev en grop, jag sulle ta bort nagellacket på tummen, allt nagellack försvann och nu får jag börja om igen. Och removern svider i såret och nagellacket svider i såret... Synd om min lilla nagel idag. :-(

Nasse! Ja! Det är sött! Det är borta redan. Så typiskt mig. Jag ska visa vad det blev imorgon. Annars får jag verkligen döpa om bloggen. :-)
Och du, klart du ska ha nagelextravaganza! Låter ju helt underbart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-14 22:40:50

Aj aj, det var en riktig otursdag för nageln... Men då får vi kanske se en ny manikyr snart, eller blev det samma?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-14 22:53:37

Emma! Ja, otur är ordet. Det här skulle ju vara den nya, efter att jag bröt den till en liten stump, men strasstenen lossnade på tummen och nu är det nytt på naglarna. Så den höll i fyra timmar...

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-02-14 23:59:24

extremt snygg färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-15 06:23:54

Rouaa! Ja, sött i alla fall. Men lite väl ton i ton med min skära hy...

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-16 09:03:51

ååå för nåra månader sen tänkte jag att rosa på naglarna inte var min stil. Vad har hänt med mej!? Eh, jag väljer att se det som positivt- jag är helt enkelt beroande av variation. Och jag är helt besatt av nagellack!!!!! ahhhh. Nu är jag skitsugen på att franka eget lack

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-16 09:46:59

Sanna! Jag vet! Jag skulle inte heller ha rosa lack. Någonsin. Minns att jag var tvärbestämd i höstas fortfarande. Men nu har jag spårat ur helt och ska ha ALLA färger på lack. Snart blir det väl fransk manikyr också, men det är sista steget ner i nagelträsket för min del...

Ja, jag skulle ju göra en blandning av svart och Outta Bounds för att få en lite sotig teal-ton, men jag har inte testat än. Har dock inte glömt det...

Postat av: Jennifer N
Publicerad 2008-02-16 17:31:24

Snygg färg på nagellacket!
Ha en trevlig helt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-16 20:47:31

Jennifer! Tack!

Postat av: Elsa
Publicerad 2008-02-17 21:04:19

Har faktist stenar på naglarna rätt så ofta. Lättast är att klistra dit dem o sen lägga överlack ovanpå. För att få dit stenen där man vill ha sen kan man ta en trästicka (tex en tandpetare, har dock bara provat med träpinnar ansedda för nagelstenar) och sen fuktar man spetsen lite och då kan man plocka upp stenar hur lätt som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-18 18:28:40

Elsa! TAck för förklaringen! Samma lim som till lösnaglar? Ska skaffa mig lite sådant oc börja klistra loss! Överlack vågade jag inte lägga ovanpå. Trodde det skulle sabba fasetterna. Men då gör jag så nästa gång. Och träpinne till demm lät bra. Jag har aldrig tyckt mina fingrar var så klumpiga som när jag skulle dutta dit den där pyttelilla stenen...

Postat av: Cheri
Publicerad 2008-02-20 14:45:45

Vart kan man beställa det här? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-20 15:29:23

Cheri! På www.head2toebeauty.com


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela