Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Femme Fatale-kollektionen

Publicerad 2009-02-23 12:00:29 i Nagellack - kollektioner,

Den andra kollektionen för våren från Color Club. Femme Fatale. Den hänger ihop med Catwalk Queen på ett tydligt sätt. Samma holorafiska, samma duochroma och samma idé, tror jag, om att bygga lacken och färgerna med lager-på-lager. Hur som helst, det finns ett svart som tillhör denna kollektion, men jag köpte inte det. Nöjde mig med de övriga fem. Här är de:

Femme Fatale är ett av de lack jag tror är ämnade att fungera som lager-på-lager lack i de båda vårkollektionerna. Ett transparent lack med rosarött glitter. Sött! Alldeles förtjusande, gissar jag, ovanpå ett vitt lack. Här är det två lager på min nakna nagel och första två bilderna i dagsljus och sista i lampljus.

Oui! Oui! Oui! är ett semitransparent lack med duochrome-effekt. Lite ljusgrönt, lite guld...Två lager täcker inte helt men fungerar hyggligt även för mig som hatar VNL. Bilderna i dagsljus.

Oooooo la la! är ett vitt lack som luras och låtsas vara kräm men är ett pärlfinish-lack. Samma egenskaper, exakt, som det rosa Vintage Couture ur Catwalk Queen-kollektionen. Kritigt, randigt och svårmålat. Kan bli opakt på ett lager men behöver två för att jämnas ut.

Worth the Risque. Silverholo. Snyggt och lättlackat. Två lager räcker. Ett utmärkt lack med riktigt bra holografisk effekt, precis som Fashion Addict i den andra kollektionen. Första två i dagsljus, sista bilen i lampljus.

Revvvolution. Svart holografiskt lack. Mycket snyggt. Helt klart ett lack som kan ge OPI My Private Jet en match! Som vanligt två första i dagsljus, sista i lampljus.

Nå, vad säger ni? Inte så tokiga lack va? Är det några som lockar er speciellt? Och vad tycker ni om idén att lägga en bas som sedan kan örändras utifrån humör med de skirare lacken? Ger ju en uppsjö av möjligheter men kan ju upplevas som jobbigt och kladdigt också... Vilken av kollektionerna gillar ni mest? Eller känns det som för mig, onödigt att  separera dem. i mitt huvud är det en kollektion med tolv lack, inte två med sex...

Kommentarer

Postat av: Malin
Publicerad 2009-02-23 12:37:56

Revvvolution blir ett måste för mig, inte bara för det fantastiska utseendet utan också för att V för Vendetta nog är bland det bästa Alan Moore har skrivit.

En liten comparison mellan MPV och RVVV önskas av mig ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 13:43:52

Malin! Ska göra mitt bästa, men det får bli om en vecka. Jag har nte med MPJ till landet.

Postat av: smoochie
Publicerad 2009-02-23 13:59:45

Jag är generellt inte så mycket för att mecka med skira överlack men har jag blivt trött på det lacket jag har på kan det ibland hända att nåt sådant åker på. Men sådana har jag redan så det räcker så för min del suktar jag efter Revvvolution och Catwalk Queen. Tack för allt swatchjobb - det gör det så mycket enklare för en annan att välja rätt lack!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-23 15:47:32

Revvolution och Worth the Risque lockar mig mest.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-23 15:56:22

Otroligt ambitiöst av dig att swatcha alla så snabbt! Det sista tilltalar mig, de andra kan jag nog leva utan. Kan iofs ändra sig om jag får se dem ovanpå andra lack... Nja, det känns väl mer som en kollektion va? Tycker nog jag iaf, ungefär som när CG delar in sina i två undergrupper, men det är ändå samma kollektion...

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-23 16:52:20

Visst är det en kollektion med tolv, löjligt att separera dem när de är så lika: skira polykroma lack, holografiska och så ett par jätteljusa med svag pärlfinish.

Revvvolution är ett måste för mig. Det är svart, det är holografisk. Hur ska jag säga nej? Ooo la la vill jag ha för jag saknar ett wearable vitt lack, har bara ett kritvitt krämlack. De skira.. jag vet inte, behöver nog se alla dem på svart innan jag bestämmer mig för om jag gillar dem eller ej.



Tack för dessa oerhört fina och många swatcher!!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-02-23 17:10:09

tack så jättemycket för din fina kommentar återigen! Du är ju för go!



jättesnygga lack du har fått hem! Förstår inte hur du har ork att göra så många swatchar och på så kort tid!?

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-23 18:36:48

Åh va härligt att se dem uppradade såhär :b Femme Fatale fick jag inte med mig men jag kan tänka mig att hon kan vara snygg ovanpå ett cremelack, typ Push Upon It. Och visst är det en enda stor kollektion, det blir bara förvirrande att dela upp dem =)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-23 18:39:39

Mäh, fick inte med mig Oui! Oui! Oui! heller, och det tyckte jag ju var riktigt fint.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-23 20:32:21

Jag vill ha Revvvolution! Den kommer med i nästa beställning, helt klart.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 20:37:50

Smoochie! Ja ska snart visa resultatet av några layeringförsök med lacken. Blev himla snyggt! Hihi! Och kul att du uppskattar mitt jobb här! Även om det var kul så blev man rätt matt på att lacka om tolv gånger. Eller femton om vi ska räkna layeringförsöken också! :D



Sminkjante! Så klart, din lilla holo-lover! :D



Emma! Ja, ambitiöst är ordet! :D



Marie! Det kan hända att du ska välja ett annat vit tändå ,för det har en ruggig konsistens. Otroligt trist att lacka med. Men, i och för sig, slutresultatet är inte strimmigt. POkej, kör på det här då...



Therese! Mina nagelband och min hud på fingrarna protesterade lite men annars går det bra att swatcha. Jag är supersnabb!



Adrsteiah! Femme Fatale ser jag i många kombinationer. Ovanpå rosa, blått, vitt, svart, grått... tror det kan bli riktigt spännande. ÄVen de dusochroma tror jag blir spännande!

Oui! Oui! Oui!är verklgien fin! Den överraskade mig lite den med.





Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 02:12:03

You tell me, ditt ord är min lag! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-25 12:28:46

Marie! Usch, vad svårt... Det bra är att den jämnar ut sig på två lager så kanske ändå. Men första lagret är gräsligt. Jag har bara två andra vita lack att jämföra med, OPI Peace Baby som är helhemskt och OPI Ghostess with the Mostess som är ännu kritigare och hemskare men även glow in the dark. Kan alltså inte ge förslag på andra, bättre, vita. Men pärlfinishen är snygg.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela