Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Designer Satin och små hjärtan

Publicerad 2009-02-14 11:41:59 i Naglar i rosa,


Hade en idé om en Alla Hjärtans Dag-manikyr. Började alltså dagen med att lacka om naglarna med ett favoritlack i rosa. Designer Satin från China Glaze. Två lager på bilderna. Det är jättevackert med sin kalla ceriserosa nyans. Passar mig perfekt. Dock blev jag genast betänksam då det liknar Misa Push Upon It så mycket att det nästan blev lite tråkigt. Jag har ju haft Misa Push Upon It nu i ett par tre dagar...

Nå, jag behövde knappast oroa mig, för när jag stod vid fönstret för att fota var det katthår i hela nagellacket... Jag bestämde mig för att ge er några bilder och visa stämplarna och sen måla naglarna i någon annan färg. Så det här är alltså inte alls dagens manikyr, bara dagens första misslyckande...

Så, Designer Satin alltså. Vacker. Lite VNL med två lager lack. Ingen katastrof dock. På det skulle jag ha konadstämplar med små hjärtan. Jag har tre olika hjärt-designer på mina konadplattor och eftersom det ändå skulle av så stämplade jag en nagel med var och en av dem. Så här ser de ut:

Som ni förstår så undvek jag att använda de naglar som hade mest katthår på sig. Och ja, det var alltså de stämplar man kunde haft för en söt liten manikyr dagen till ära. Jag har inte det nu. Men jag har lackat om naglarna rätt många gånger. Det är en sådan dag, ni vet, när allt går fel när man närmar sig en lackflaska. Har provat mig igenom typ alla mina rosa men kommer nog i slutändan landa på något helt annat. ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-14 11:59:55

Snyggt! Färgen är fin och hjärtana verkligen söta! Synd att det blev så mkt katthår bara... Nu vill jag med ha en alla hjärtans dag manikyr! Mina naglar är läskigt fula, jag skulle ha stjärnor med det där L'oreal lacket... Tyvärr lyste stjärnorna med sin frånvaro, det blev bara lite flammigt, min teknik var nog inte så optimal:( Borde såklart målat om igår, men var inte hemma, så nu har jag en blågrå röra på naglarna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 13:42:38

Emma! Ja, min manikyr blev ju skrutt, men jag kämpar vidare...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-14 16:41:23

Jätte fint ceriserosa lack! Synd att det blev en bad nail day, om man kan säga så. Väldigt sött med dessa hjärtan på!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 17:03:24

Alex! Du anar inte hur bad min nageldag varit...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-14 17:26:15

Jag vet precis hur det är att ha dåliga lackdagar, ibland fungerar precis ingenting. Jag har funderat på att köpa DS men då kanske jag ändå klarar mig med Push Upon It.

Postat av: neglelakkmani
Publicerad 2009-02-14 19:39:37

Jeg vet akkurat hvordan det er å ha en "bad nail day". Jeg har også fundert og prøvd ut flere lakker til valentines, heldigvis kom det noen lakker fra ebay i posten og reddet meg. Men det var jo veldig fint med Konadhjertene uansett! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 21:37:50

Adrasteiah! Ja, nöj dig med PUI, de är så pass lika. Om inte ceriserött är din passion i livet... :D



neglelakkmani! Vissa dagar är hopplösa... Vad spännande med nya ebay-fynd! Ska spana in din blogg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela