Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Push Upon It

Publicerad 2009-02-11 20:37:13 i Naglar i rosa,


Ni vet hur mycket jag älskar ett lack som täcker med ett enda lager. Ett. Enda. Lager. Sådant är Misa Push Upon It! Ett enda lager och manikyren är klar. Nå, ni känner ju mig, jag har ju ett lager OPI NNS, ett lager Redi Basecoat, men sen är det bara ett lager Push Upon It. Och Poshé. Perfekt!

Formulan på lacket känns bra vid lackningen men jag har lite problem med penseln. Ovanligt bred för att vara Misas, tror jag. Klumpigare alla fall än vad jag brukar uppleva dem. Mer som den av mig avskydda Pro-Wide från OPI. Men det går att måla med även om jag ine har full kontroll. Finishen på lacket är glossigt härligt ljuvlig! Färgen en dammig ceriseröd. Den såg mer magenta ut i flaskan, men på nageln blir den 80-tals cerise som min gamla halsduk som jag hade till den där blå fuskpälsjackan. Och kängorna... Mina älskade kängor. Jag skulle gärna ha ett par cerise, höga snörstövlar igen. Kan inte det tillverkas?

Torktiden är lite segare än den borde, med Poshé i alla fall, det känns inte helt torrt ens efter dryga en timme. Återkommer imorgon om det visar sig bli märken i under natten. Kanske äterkommer ovasett om jag hinner knäppa några dagsljusbilder. Vore ju kul!

Dagsljusbilder!!!

Det tog några dagar men äntligen var jag hemma i tid för att fånga lite dagsljus!

Kommentarer

Postat av: Ida
Publicerad 2009-02-11 20:40:17

det här lacket ser fint ut, snygg magenta/cerise färg, men tråkigt att torktiden är så himla lång...det är ju ingen höjdare att behöva vänta i en timme när man har lackat om, då brukar det bli så att iaf jag väljer bort de lacken. synd.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-11 20:48:20

Yes, cerise is the way to go! :)

Gillade färgen faktiskt, tråkigt med torktiden men trevligt med ett lager!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-02-11 21:11:38

Wow. den färgen var underbar! Vårig!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-11 21:51:00

Åh, väldigt fint! Synd att det inte riktigt vill torka eller en timme.

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-11 21:58:03

Åh vad jag blir sugen på att se en gammal bild på dig! Come on jag har ju visat old school bilder ;)

Postat av: tessan
Publicerad 2009-02-11 22:14:12

Färgen var riktigt underbar men skulle inte klara av att sitta still med den tork tiden :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-11 22:30:42

Ida! Ja, det har ju lyckats bli skadat nu, så torktiden ogillas skarpt.



Marie! Ett lager brukar ju betyda kort torktid. Men det är inte torrt än....



Fåfängan! JA, färgen är fin!



Alex! Extremt tråkig torktid...



CC! Om det fanns en bild så skulle jag visa dig, men det gör det inte. Har verkligen inga. På heder och samvete.



Tessan! Nej, torktiden är trist.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-11 22:32:11

Galet snygga färger på lacken! Den där rödrosaaktiga var ju ascool! Varför är man inte miljonär, jag bara undrar??

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-11 22:51:11

Inte alls så tokigt... Men så där riktigt fantastiskt kan jag inte känna att det är. Inte ngt av lacken i denna kollektion faktsikt. Synd, för Misas höstlack ser så otroligt fina ut... Kul att det täckte så bra iaf, det är alltid ett stort plus!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-11 22:56:19

Skymtar jag skimmer i det eller är det ljuset som spelar ett spratt? Jag gillar det iaf! Ser mycket bärbart ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-12 06:28:06

Marina! För om vi vore miljonärer så hade vi inget att längta efter.



Emma! Nej. Du har rätt. Hde det inte varit för Dirty, sexy, money hade jag inte beställt alls. Men de är ju inte fula heller.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-12 07:33:02

Vilken lycka att det väntar här hoss mig! Jag tänkte ha det till helgen när är bjuden på bröllop. Kommer passa perfekt till kläderna.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-12 08:13:36

Marina! tänkte inte på det...;-)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-12 08:14:23

såg du, ha ha jag skrev svar till mig själv...hjärnsläpp!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-12 15:19:25

Sminkjante! Ja, men ge det lite extra tid för torkningen... Eller så är mitt överlack lite gammalt. Så kan det faktiskt också vara.



Marina! Hihi! Ja, så kan det gå! Har också gjort så några gånger...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela