Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Admire

Publicerad 2009-02-09 22:32:01 i Naglar i rosa,

Mer nagellack ur arkivet. Här kommer ett som är väldigt snarlikt det Sally Hansen-lack jag nyligen visade. Dessutom har detta lacket vandrat vidare och ägs nu av Glamqueen. Har alltså bara swatchat det en gång på en hand...

Admire är det ljusrosa lacket ur china Glaze Romantiques kalla delkollektion. Det är ett silkigt silverrosa som faktiskt är ganska fint trots risk för tantighet. Det metalliska gör att den inte blir pärlemo-aktig.

Ett lager räcker och det torkar fort. Det är dock inte helt enkelt att applicera utan att få penseldragmärken. Dessutom vill den bubbla lite, som ni ser. Inte bra... Nästa gång (ja, som ni förstår är texten lite utdaterad, det blir ju ingen nästa gång...) ska jag naturlgtvis ha underlack under, vilket nog kommer ge en slätare finish. Det här är ju bara en swatch. Har lite svårt att se när jag skulle bära färgen "på riktigt" som en manikyr. Den är så hudfärgad att jag skulle känna det som om naglarna fallit av och bara köttet var kvar på fingertopparna.

Trots det tycker jag det är en ganska fin färg. Tror den skulle passa på någon med lite solbränna eller en av naturen lite mer gyllenbrun hud. Något som ger lite mer kontrast i alla fall mot den rosa. På mig smälter det verkligen ihop i vissa ljus.  Det ser ut som en ganska oskyldig färg, lite flickig nästan, och ger mig associationer till cykelturer i solen till stranden när man var en liten tjej. Oj, både tant och tjej... Ja, vem har sagt att det är lätt att beskriva nagellack. ;D

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-09 22:54:55

Jag tycker att det ser jättefint ut på dig

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-09 23:38:06

Jag gillar det som fan! Jag har ett lack som liknar detta väldigt mkt (av star nails) som är ett av mina favvolack

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-09 23:50:59

Det från SH var finare, men detta är också fint. men alltså, smälter det verkligen in så med din hudfärg, det ser inte så ut på bilderna?

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-10 00:57:02

Hur många Romantique-lack skaffade du, och hur många har du behållit? ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-10 06:12:54

Sanna! Ja, kankse inte så tokigt...



CC! På dig kan jag se det och tänka mig att det är tjusigt!



Emma! Okej, kanske inte. Men det är bara för det är så metalliskt. :D



Marie! Fick sex i julklapp och har gett bort två. Det lila och det rosa. Och så köpt två till själv. Så sex lack har jag. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela