Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Julröda naglar med An Affair in Red Square

Publicerad 2009-12-24 10:45:08 i Naglar i rött,


Jag hade nog egentligen inte tänkt byta lack från underbara Sexagon men det hände en liten olycka. Jag skalade kålrot till kålrotslådan och lyckades i samma veva skala av halva långfingernageln på min vänsterhand. Typiskt. Så, efter att ha räddat det som räddas kunde och stillat blodflödet såg den nageln mer än lovligt sjaskig ut. Det blev alltså rött på julafton, helt traditionsenligt. Jag hade tagit med mig fyra röda lack till landet och fick en liten julklapp på terminsavslutningen också, med ytterligare ett rött lack. Jag ställde upp allihopa på köksbordet och funderade på vilket jag kände mest för. Handen tvekade inte när den sträcktes mot underbara OPI An Affair in Red Square. Kanske borde den ha varit med på min 20 i topp lista, för det här är ett av de vackraste röda skimmerlacken som finns. Det är en klarare färg än den andra storfavoriten, Pretty at the Premiere och det har samma lyster som en klassisk julgranskula. Perfekt, med andra ord, att bära på julafton!

Vad kan jag säga... Bilderna är rätt tråkiga eftesom min nagel är så stympad, men jag tänker inte bry mig om det. Här ser man alla fall färgen i dagsljus. Bilderna är tagna i fönstret. Vill ni så kan ni titta på hur det såg ut när mina naglar inte var sönderslagna i denna gamla notd. Där är det dessutom bara ett lager av lacket. Jag är verligen förtjust i det här lacket! Varför har jag så sällan röda naglar när de röda lacken är så himla vackra? Jag borde verkligen skärpa mig och använda alla underbara nyanser av rött som jag faktiskt äger.

An Affair in Red Square kom, självklart, i den ryska kollektionen. den har tyvärr inte fått den uppmärksamhet den förtjänar, tycker jag, för det här är verkligen ett bra lack. Två lager ger god täckning och fantastiskt djup i glansen men ett lager hade nog faktiskt räckt om man föredragit att göra så. Det har en bra torktid och är enkelt att måla med om man bortser från kvasten till pensel som OPI envisas med. Den kommer man ju liksom inte ifrån om man vill använda OPI-lack över huvud taget.

Inte bästa bilden men alla fall, en liten julhälsning från mig. God Jul alla Sminkan-läsare!

 

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-12-24 11:49:45

God jul på dig Sminkan! Stora kramar från en som har Color Clubs Ruby Slipper på naglarna, som du skickade till mig förra julen :)

Du har jättefina julpumlenaglar, stympade eller ej!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-24 12:24:42

GOD JUL önskar Linda & lilla Algot =) Superfina naglar, här bli´re Twinkle Toes om de hinns med mitt i försenad julklappsinslagning och fix innan man ska iväg :P

Postat av: Susanne
Publicerad 2009-12-24 19:08:51

Å vilken vacker, glad röd färg! Mycket passande och juligt. God jul till er, Sminkan och Emma, och tack för att ni förgyllt mitt 2009 och gett mig både utbildning och inspiration vad gäller naglar och ögon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-25 12:48:01

Marie! Vad bra att den kommer till användning! God Jul på dig. Jag skanar dig på din blogg. Längtar efter lite Fizz Ivy nu...



Linda! God Jul till er med! Åh, Twinkle Toes... Jag glömde ta med den. den är ju absolut helt enastående vacker!



Susanne! Tack själv för att du läst oss och för din fina kommentar! God Jul på dig med! Kram!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-26 13:20:28

Läskigt med nagelskadan =( Snyggt med rött, dock! Lacket är ganska likt mitt jullack, Jag-u-are.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela