Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan loves Brite Bird

Publicerad 2009-08-11 16:32:43 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Det här är helt och hållet Sminkjantes fel. När jag kollade hennes blogg imorse hade hon en supersöt rosa och grön makeup som genast fick mig att tänka på gamla Barbie loves MAC-kollektionen. Emma gjorde ju sin helt förtjusande tolkning av den looken för ett tag sedan i sitt Emma loves MUC-inlägg och jag bestämde mig för att nu är det dags för mig också, men för mig är det ett Sminkan loves Brite Bird!
Ser ni hur fint skimret är i skuggorna? Det jag använt är pigment från Brite Bird, Lemon Soda, Pink Lemonade, Cream Cat och Hot Taupe-ic, ett par usla lösögonfransar från ebay och svart kajal.

Jag började med en bas av ett litet reafynd från Max Factor, Masterpiece Colour Precision Eyeshadow, en sorts krämskugga i tub med svampapplicator. den luktar otroligt kemiskt och illa så jag kan inte rekomendera den. Men den fanns i många färger och var rätt billig.
den smetade jag ut från frans till bryn på mina ögonlock. Ovanpå de lade jag sedan Citrus Soda i grönt på hela ögonlocket samt under ögat. På brynbenet lade jag Pink Lemonade. Mellan de båda skuggorna lade jag en linje av Hot Taupe-ic och den lade jag även som ram runt ögat. Därefter Cream Cat som highlighter.
Som avslutning fyllde jag i brynen, fäste de usla lösögonfransarna och drog en kajallinje längs fransskarven och ut i en kort vinge. Ja, det var det. Jag vet att jag inte alls har gjort en kopia på Barbie loves MAC-makeupen, men den är alla fall lite åt det hållet. Jag tyckte det blev ganska fint. Tack för inspirationen Sminkjante!
Nu får vi fundera lite på vad jag ska göra av alla sminkningar som samlar sig. Jag har en opublicerad från i går och en från i morse. Det här sitter jag med nu framför datorn. Snacka om glamouröst surfande! Hihi!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-11 18:43:11

kaononvackert! Vad kul med en sminkan loves brite bird, det var en himla fin look! Underbart vackra färger, och de usla fransarna ser jätefina ut:)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-08-11 20:43:24

Otroligt snyggt! Skall nog testa dom där skuggorna nån dag..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 20:47:09

Emma! Tack min vän! Alltid kul att inpireras av sina medbloggare och bloggkollegor! Bra om den blev bra!



C-N! Ja, gör det! Du blir inte besviken!

Postat av: Nelia
Publicerad 2009-08-11 21:17:06

Hej!



Jag undrar om du kanske har några tips på bra:

Foundation?

Maskara?

Puder?

Rouge?



Det spelar inte så stor roll om det är budget eller dyrt bara det är bra. Tacksam för svar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 21:20:38

Nelia! Det är ju väldigt svårt att ge någon annan råd, speciellt som jag inte vet något om din hudtyp eller dina färger. Jag tycker du ska kolla runt på olika bloggar, i min länklista hittar du en massa bra sådana, och försöka hitta någon som har liknande förutsättningar (hudtyp och färger alltså) och be om tips från henne. Sen finns även ett ypperligt forum, www.pret-ty.se, där du kan få massor av superbra och proffsig hjälp av makeupintresserade människor i massor.

Postat av: stephy
Publicerad 2009-08-11 21:25:36

woww! hur fint som helst sminkan!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 22:04:36

Stephy! Tackar! Vad kul att du gillade det!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-08-11 22:57:52

riktigt fint! och jag gillar fransarna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-12 07:26:58

Suss! Ja, fransarna i sig är fina, men stela, så de är hopplösa att fästa.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-08-12 08:16:43

Oj så vackert! Den här sminkningen gillar jag verkligen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-12 09:24:52

Marybeth! Tack! Vad glad jag blir!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-12 09:37:07

Supersnyggt! Jag gillar verkligen namnet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-12 11:02:00

Sminkjante! Tackar för inspirationen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela