Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma Loves MUC

Publicerad 2009-05-12 06:07:05 i Emmas FOTD 2009,

Som ni kanske minns så sa ju Sminkan i förra veckan att hon ville se mig i rosa smink, helrosa var dock inget krav. En av de allra vackraste kollektionerna jag vet, kanske den allra vackraste, Barbie loves MAC, innehåller just rosa. Jag har länge tänkt att jag ska göra en tolkning av den sminkningen, men det har ännu inte blivit av, så nu tog jag tillfället i akt. Dock innehåller min tolkning inga MAC-skuggor, så den här sminkningen får istället bli en tribut till Make Up Cosmetics, för de gör riktigt bra skuggor, bättre än MAC om ni frågar mig.  MACs kollektionsbilder är dock helt fantastiska, så på sätt och vis så är väl denna sminkning en tribut till dem också.



Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge:MAC Pink Swoon och MAC Love Rock

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Den rosa från H&Ms Smokey Eyes Palett, MUC Time och MUC Play

Highlighter: MUC July

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Eyes

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Korslagda lösögonfransar Ardell 105, med Ardelllim

Läppar

Läppglans: Benefit Her Glossiness Who Are You Wearing



Globlinjen markerade jag med den rosa H&M skuggan. Därefter applicerade jag gröna Time från MUC på ögonlocket. Från globlinjen och en bit upp, ovanpå H&M-skuggan, applicerade jag rosa Play från MUC. Den rosa skuggan som användes vid Barbie loves MAC sminkningen heter Playful och den gröna heter Springtime Skipper. Lite kul att det i min version blev Play och Time. I alla fall, när Play var på plats så applicerade jag rosaskimriga highlighterna July från MUC, under brynet, samt en bit omlott med Play. Kajal och Time under ögat, eyeliner längs med övre fransraden och mascara på fransarna. Därefter var det dags för fransar. I MAC-versionen har modellerna superlånga fina fransar och alltså tog jag mina Ardell 105 dom har rejäl längd, och ett perfekt utseende. Ardells fransar är dessutom så himla bra och bekväma! Inget ont om mina Ebayfransar, de är fantastiska på sitt sätt, men Ardell slår de inte. Rouge på kinderna och knallrosa läppglans på munnen och så var min MUC/MAC/Barbie-tribut klar. Jag är nöjd med denna faktiskt, det var en kul sminkning att göra och jag tycker att slutresultatet blev fint. 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-12 06:10:16

Verkligen en vacker makeup på dig! Du är jättevacker! Blusen är pricken över i dessutom. ;D

En fantastisk tolkning!

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-05-12 06:59:13

Jättefint och vackert :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-05-12 07:08:02

Väldigt fina ögon

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-05-12 08:56:48

Kanonfint. Du är vacker som en dag. Detta är den bästa tolkning jag sett av Barbie love MAc.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-12 09:19:23

Tredje bilden underifrån ser du baske mig ut som kollektionsbilden för barbiesminket, jädrars vad du har fått till det! Superfint!

Postat av: Lackoholic
Publicerad 2009-05-12 09:40:05

Så vårigt och fint med grönt och rosa! <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-12 11:03:07

Sminkan: Tack raring! Jag är väldigt förtjust över sminket och över blusen:)



Makeuponista: Tack!



Kajalpennan: Tack så mkt!



Sminkjante: Tack så mkt snälla rara du! Nu blev jag riktigt riktigt glad, det ska jag leva på ett tag:)



Marina: Åh tack! Ja jag ville ha bilder som liknade Barbiebilderna, men det är ju inte riktigt samma sak när man får fota själv och inte har nån som retuscherar. Vad kul att du tyckte att det blev bra iaf!!!



Lackoholic: Tack så mkt! Grönt och rosa är en av de vackraste färgkombitionerna jag vet, iaf nu till våren:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-05-12 11:31:23

vad roligt att direkt när jag kom in på bloggen tänkte jag "emma har sminkat barbie sminkningen från MAC! " verkligen en jätte bra tolkning och du är vacker i rosa och grönt! :D

Postat av: Purity
Publicerad 2009-05-12 11:56:14

Åh, jag älskar också promobilderna för Barbie loves MAC och är jätteledsen över att jag missade den kollektionen =( Supersnygg tolkning, mitt i prick!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-05-12 12:31:11

väldigt vacker tolkning! Så ljus och fin :)

Postat av: linda
Publicerad 2009-05-12 12:46:51

jisses va snyggt och jag älskar hårbandet också!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-12 12:47:00

Stephy: Åh, gjorde du?! Nu blev jag riktigt glad, tack så mkt snälla du!



Purity: Ja, bilderna är fantastiska! Missade med den kollektionen det var innan jag hade börjat handla MAC. Tror t o m att jag var på Åhlens i Gtbg när den fanns inne, har för mig att jag såg en monter, vilket dock inte bekom mig särskilt då, nu fräser jag såklart över det:) Och tack förresetn, vad kul att du gillar min tolkning...



Suss: tack Suss! Ser du att jag har använt min nya foundation också?;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-12 12:48:20

Linda: Åh tack! Jag jag tänkte att hårbandet kunde vara fint till, men det var svårt att knyta... Är egentligen ett presentsnöre:)

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-05-12 12:57:42

Ohh jaaa va snyggt, riktigt bra tolkning av Barbie-makeupen :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-12 16:45:21

Inthemake: Tack så mkt snälla du! Jag gillar MACs Barbiesmink så himla mkt, så om du tycker att jag har lyckats med den tolkningen så blir jag jätteglad!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-12 18:20:40

OMG! Detta är en av de snyggaste sminkningar jag sett. Helt fantastiskt! Och kul med namnen =)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-05-12 19:43:27

Det där är min favvo-kollektionsbild också, därav min avatar :). Jättefin sminkning och ljuvliga färger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-12 22:11:03

Kerstin: Åh gud vad glad jag blir! Tack tack tack!'



Mayaline: Yes, den kollektionen är så läcker! Tack! Kul att du tycker det blev fint.

Postat av: ewe
Publicerad 2009-05-12 22:48:05

Emma det här har du gjort jävligt bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-12 23:10:41

Jag älskar rosa och det här har du gjort riktigt snyggt! Galet fin eyeliner också. Du ser lite shårä 30-40 tal ut och det är verkligen vackert! Du är så fin!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-05-13 01:49:37

Sååå vackert! Min favoritkombo, den första i alla fall! Grönt och rosa... som Pink Lady-äpplen...mums... Lyckat! Som vanligt är dina läppar "to die for".

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-05-13 09:38:41

Åh vad fint och vårfräscht! En supersnygg Barbie! Kläderna är verkligen pricket över I:et!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-13 10:41:44

Ewe: tack så mkt raring:)



Alexlyndra: Tack så mkt Alex. Jag tycker att rosa är underbart till sommaren och våren, och så gillar jag det lite extra med grönt... Hmm, 30-40-tal? Det har jag inte tänkt på...



Creme-idiot: Tack! det är min favoritkombination med! Måste använda grönt och rosa mer, för det är ju så fint ihop... Och tack igen:)



Marybeth: Tack så mkt! ja jag tycker med att det känns som en vårmake, är nöjd och glad, och älskar toppen!

Postat av: Frida
Publicerad 2009-05-13 18:26:23

Wow, snygg kombination av färgerna. Älskar ögonfransarna också!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-05-13 20:20:20

Förstår om du är nöjd med den här sminkningen, den är jättefin! Och vilka fransar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-14 09:31:12

Frida: tack Frida! Jag är med förtjust i färgerna, och fransarna:)



Makeupoholic: Tack så mkt:)

Postat av: Anna L
Publicerad 2009-05-14 19:58:06

... Schnyggo!

Postat av: Angeli
Publicerad 2009-05-14 19:58:39

Åh, elsker sminken din!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-14 23:15:34

Anna L: Tack så mkt:)



Angeli: Åh tack, vad glad jag blir!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-07-25 14:18:12

Du gjorde också det jätte fint :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-11 18:25:33

Vansessa: Tack raring:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela