Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Star Gazer nr 138

Publicerad 2008-10-07 18:01:39 i Naglar i blågrönt&turkos,

Som ni vet har jag ju Rodeo Fantatic på naglarna idag, men jag tänkte att jag kan liva upp er med en gammal notd från i våras. Det här lacket tillhör mina faoriter rent färgmässigt. Perfekt blandning av turkosblått och grönt! Hoppas ni gillar det!
image4663image4664
Ett rent impulsköp är det här nagellacket. Jag skulle handla lite penslar på Smink och Perukmakaren, väntar vid kassan och ser plötsligt något grönt glimma i ögonvrån. Jag kastar mig fram till ett litet bord med Star Gazers nagellack på display och hugger detta ljuvliga blågröna! Mmmmm! Underbart! Det liknar Rimmels Mania rätt mycket, som ni kan se här, men det skadar inte att ha två snarlika av en så härlig färg!

Jag har bara målat ett lager och det är över ett knallblått nagellack jag hade innan. Ändå täcker färgen helt det andra lacket. Det är inget överlack på då jag bara skulle prova det här och se hur det blev på. Det blev jättesnyggt! Har ni vägarna förbi Smink och Perukamakaren i Stockholm så skulle jag rekomendera att ni tittar in och ser vilka fynd ni kan göra. Det här nagellacket kanske? Eller någon annan av Star Gazers färger? Sen finns ju så mycket mer där.

Kommentarer

Postat av: Leonie
Publicerad 2008-10-07 18:22:59

Snyggt!Tänk vilka fynd man gör ibland på ren impuls.Själv har jag knallblå naglar idag,Depend nr 41.Jag viftade med naglarna framför min sambo och sa:

-Snyggt!?

-Nej det tycker jag faktiskt inte, svarade han.Haha,det kom verkligen från hjärtat.Men det gör inget,han behöver inte tycka att det är fint och jag gillar det ju oavsett.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-07 18:27:24

Det är sjukt snyggt!

Smink och perukmakaren borde öppna en butik i Norrköping tycker jag!

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-07 19:11:59

Vilken läckerbit! Så du!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-07 20:32:35

Leonie! Helt rätt! Man ska ha det man själv gillar och blir glad av! Blått är så snyggt!



Sanna! Ja, det borde de! eller så får du flytta hit! ;D



Badis! Visst är det jag!!

Postat av: moonstruck
Publicerad 2008-10-07 20:33:56

Jag beställde ett Stargazerlack från England, nr. 236. Det är ett petrolblått metalliclack, extremt täckande och mycket..ja, metalliskt:)Lite som billack, faktiskt. Rekommenderas!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-07 22:26:09

Skiitsnyggt, ursäkta språket! Alltså kan man hitta Stargazer hos Smink och Perukmakaren?? Ytterligare en anledning att ta sig dit...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-08 06:11:06

Moonstruck! Stargazer är fantastiska! Jag gillar detta lacket som sjutton! Skulle gärna ha fler!



Marina! Japp, det är bara att ge sig ut på utflykt. De har stängt söndag och måndag tror jag. Men lördagsöppet!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela