Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Frankenlack i lila

Publicerad 2008-10-18 16:14:52 i Naglar i lila,

Okej, jag sa att jag skulle lägga av. Inga mer inlägg idag. Höll jag det? Nej. Här kommer dagens sjätte, och förhoppningsvis sista, inlägg. Läs på, kommentera och gör mig lycklig! Jag kommer inte vara så här produktiv om jag inte tror att ni hinnenr med. ;D
Jag har alltså frankat fram detta mästerverk dag. Den ska heta Divine Purple, tror jag, men namn är inte min starka sida.

lika delar av Seche Vite, Russian Navy från OPI, Velvet Rope från Color Club och OPI DS Divine.

utonhus ser den blålila ut, i alla fall när inte solen skiner. Snyggt blålila dock. Jag gillar färgen men den är inte så fantastisk som den blir i sol eller i elektriskt ljus. Tillåt mig visa:

Då vaknar alla de gnistrande skimmerkornen till liv och den röda färgen kommer fram. Jag tycker det blir otroligt fint!

Det blir helt sagolikt fint! En sprakande fest! En magisk karusell! En ljuvlig stjärmbeströdd matel! En gnistrande ametist!

Man kan inte se skimret på bilderna, för de är för små. Men i förstoring ser det ut så här:

Fantastiskt va? Jag är kär! Kär i min egen skapelse!

Hoppas ni också gillade det här lacket! Det är ganska likt Misas Fatal Affair men skimret är annorlunda. Jag tycker faktiskt min version är ännu snyggare! Dessutom har det goda lack egenskaper och torkar fort. Kan et bero på att en fjädedel består av Seche Vite? Och, det räcker med ett lager!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-18 16:55:43

woho! Din version seriöst är mycket snyggare än misas! skitsnyggt och helt i min smak!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-18 17:11:25

Ooooh, supersnyggt! :) 'dräggel'

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-18 17:17:32

Nej men! Sminky! Det där måste vara djävulskap, du har ingått en pakt med hin onde! Inte kan man annars skapa nåt sådant där ljuvligt! Oih!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-18 17:35:54

Mmm, fantastiskt!

Jag får nöja mig med Fatal Affair så länge, som var ett av lacken i min underbara låda jag packade upp i går. Än har jag inte gett mig på att franka, eftersom detta är ett rätt nytt intresse hos mig har jag så många lack som inte är provade ännu, så det kan nog hålla mig sysselsatt de närmaste åren utan att börja blanda dem (fast lite layering har jag ju vågat mig på, det är inte lika komplicerat).

Hur går det egentligen med rättningen av alla prov? ;-) :-D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-18 18:29:20

Å jösses vilken vacker skapelse! Nu blev ju jag också sugen! =)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-18 18:30:29

Och härligt med så många inlägg idag! Jag hinner lätt med! ;)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-18 18:49:36

Jag hänger med! Oh my vilken underbar färg! Älskar att du blandade in lite holografiskt i en så mörk färg.

Postat av: Karusell
Publicerad 2008-10-18 18:51:55

Tänk vad mycket roliga lack det skulle komma ut på marknaden om du fick designa din egen linje!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-10-18 19:51:10

Men du, vilket djup och vilket skimmer! Urläckert! :)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-18 19:51:54

sååååååååååå snyggt!!

Postat av: derwent
Publicerad 2008-10-18 20:23:04

det vart ju stört snyggt ju!!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-18 21:22:27

Oooh, detta har du verkligen lyckats med! Härlig färg och helt amazing skimmer :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 21:52:57

Sanna! Vad bra att du gillar det! Jag är supernöjd själv!



Ika! Ja, det blev bra!



Badis! Men hallå, all magi är inte svart magi! ;D



Pixelpig! Jag lovar, det är inte svårt att franka ett lack heller. Man ara häller två färger i ett annat kärl och skakar om. :D

Rättningen ska jag ta tag i imorgon. Kanske. Idag blev det inte mycket gjort på jobbfronten.



Adrasteiah! Hehe! Bara att sätta igång med projekt frankenlack!



Ninni! Visst blev den söt! Det är ett sådant här lack jag letat efter!



Karusell! Absolut! Och alla skulle glittra och/eller vara gröna och ingen skulle köpa dem... ;D



Johanna! En av mina bättre, eller hur!



Rouaa! Jaaaa! Hihi!



Derwent! Ja, riktigt fint för att vara egenkomponerat!



Sofia! Tack! Jag tycker verklgien det blev bra själv!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-18 22:10:13

Det här var ett riktigt snyggt lack! För att göra mig lite lustig får man säga att det här är seriöst limited edition... :) Synd!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-19 08:11:35

Jäklar vad snyggt!!!! Villa ha!

Postat av: vampyvarnish
Publicerad 2008-10-19 08:19:48

Ooohhh Sminkan that's hot! I would buy that color for sure. I have to try doing a franken, it's something I haven't tried quite yet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 08:55:47

Marie! Haha! Jo, sant. Men receptet finns ju om man vill fixa en egen flaska. ;D



C-N! Bara att blanda till! En fjärdedel av allt, skaka och klart!



VampyVarnish! Yes, you must try to franken! It is great fun! I made a couple of really nice polishes! And it is so easy! All you need is an empty bottle and some nice polishes! It can't go wrong!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-19 09:57:51

Nämen herregud! Det där är det finaste lila jag sett!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 09:59:25

RQ! Det är inte så dumt! Jag gillar det själv! Ett av mina bästa frankenförsök!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-19 15:24:22

Mmm snyggt!!

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-10-19 17:50:58

Härlig färg. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-19 18:08:58

Shiiit vilken snygg lila! Åhh jag döör för lila!! Men man ser ju glittret... jättesnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 18:57:35

Linda! Japp! stolt



recenseramera! Tycker jag med.



Marina! jag är jättenöjd själv!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-19 20:22:37

Väldigt väldigt vackert! jag är klart imponerad, underbar färg, underbart skimmer, men som sagt purple divine... håller tummarna för att du vinner tävlingen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 20:32:10

Emma! jag är jättenöjd med blandningen! Bästa lila jag har!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2008-10-19 21:03:27

Det här måste vara det perfekta lila!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 21:32:22

Marybeth! Tror jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela