Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Fatal Affair

Publicerad 2008-09-22 18:07:24 i Naglar i lila,

Mer Misa som legat i arkivet och väntat. Riktigt läckert! Det är i alla fall en av de swatcher jag gjorde medan jag kokade ris så lacket är lite slarvigt påmålat. Men det är vansinnigt vackert!

Fatal Affair är allt det jag ville att OPI Who are you Wearing skulle vara. Den är lila men lila så det syns, den gnistrar i rosa och blått och den är enkel som bara den att lacka med. Helt enastående! Älskar Fatal Affair!

Trots att lila inte är min största favoritfärg så har jag nu en total explosion i lådan av lila lack. Flera av dem gillar jag dessutom riktigt mycket. Det här kvalar lätt in på topp fem!

Inte dumt med den här på naglarna, eller hur? Den skimrar så vackert i solen och är fortfarande en djup och härlig lila i skugga. Ingen svartnande färg, snarare blånande. Den tar upp mycket blått i skuggan.

Kommentarer

Postat av: moonstruck
Publicerad 2008-09-22 19:02:35

Ha, ha! Du kokar ris och lackar naglar samtidigt; du har i sanning simultankapacitet, kvinna;) Snygg färg, det känns så behövligt med mörka färger nu, efter sommarens neonlack jag överdoserat:)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-22 20:18:15

Åhh jag kommer ihåg att du kokade ris, du är ju för rolig! Den är för läcker den där Fatal Affair, jag som är lilagalning får nog ta och införskaffa tror jag.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-22 20:38:22

Oh, snyggt! Ett Sminkanlack tycker jag!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-22 20:39:24

Yum va snyggt!!! Sååå vackert!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 21:59:03

Moonstruck! Den här färgen är definitivt härlig! Älskar! Och koka ris är inget problem medan man swatchar. Det sköter ju sig själv!



Marina! Ja, gillar man lila är den nog ett "måste"! Den är tokläcker!



RQ! Ja, en balansakt mellan blått och lila som faller mig väl i smaken! :D



Linda! Visst är det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-22 22:24:28

Fruktansvärt vackert, fast på ett oroligt positivt sätt! Det här lacket leder ligan över lila lack som jag vill ha, så himla snyggt! Och du, det matchade dagens sminkning dessutom, det får du en extra stjärna för:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-22 22:43:32

härlig blålila, det ser man inte ens på flaskan!

jag satt och tittade på

http://www.scrangie.com/ och såg hennes swatcher på beauty rescue lounges höstkollektion, och flera lack var ruskigt lika de viva la diva lacken som du visade upp i helgen! det har nog sneglats både en och flera gånger..

men det är schysst att ha budgetalternativ till BRL!

själv lyckades jag värja mig och sitter nu alldeles nykär och lycklig med crepes suzi-ette från france-kollektionen. vilken underbar färg, riktigt mustigt retro! rödare än kanel, egentligen precis samma nyans som mitt rooiboste som dragit för länge. aaah..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-23 06:02:46

Emma! Jag hatar att behöva påpeka detta men jag har ju brutna naglar med Parlez-vous OPI? dag. Fortfarande. Men Fatal Affair är ett grymt lack, så långt håller jag med! Det här har verklgien varit de lila lackens höst!



GQ! Jag tycker det är underbart att VlD gjort sina ripoffs på RBL! 35 kronor styck dessutom! Jag är lite kär i VlD-lacken överlag då de inte bara slog till på samma färger som BL utan även samma egenskaper. Lättlackat och täckande efter ett lager!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-23 08:08:51

Jag byte bort mitt who are you wearing eftersom det inte var som jag trodde. Detta har jag tittat på länge. Åker upp på listan.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-23 09:39:43

ser ut att passa dej alldeles ypperligt!

snyggt snyggt!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-09-23 10:21:13

Jag får nog införskaffa några Misa-lack. Detta var jättesnyggt!

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-23 16:57:54

Gap-apsnyggt lack! Fy fasiken vad snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-23 17:12:22

haha, ja det vet jag väl, men du matchar ju i bloggen, och det får du stjärna för också, om än inte lika stor...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-23 18:53:21

Sminkjante! JA, det här är mer lila och mer gnistirgt!



Sanna! Jaaaa! Tycker jag med!



Fåfängan! Klart du ska ha Misa-lack!



Badis! Japp! Håller med!



Emma! Okej! Fast jag hade ju faktiskt en perfekt matchning mellan Parlez-vous och Android Angel igeår. OCh idag matchade jag tröja och naglar. Fortfarande Parlez-vous. Nu ska jag lacka om till grått med röda detaljer, om det funkar. Imorgon ska jag ha en klänning i svart/grått/rött! Det du! Du anar inte vad duktig jag är just nu! Och färgglad! Färger på kläderna är inte för vanligt med min garderob!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-23 22:53:43

Oj! Nu är jag imponerad! Det låter väldigt snyggt med gråa naglar med röda detaljer... Och du har rätt, det var en bra matchning med parlez-vous... Jag ska också lacka om till grått, tänker testa after hours... Och imorgon ska jag ha grönt smink och gröna byxor:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-24 06:14:57

Emma! Jag är också imponerad! Men idén till manikyren har jag haft sedan i söndags så klännngen väljs efter naglarna. Om du undrar alltså! Men nu kan jag ju lägga till röda läppar på min matchningstårta och har liksom kvalat in i en ännu högre division! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-24 15:59:45

Ja, din matching spelar i mycket höga divisioner just nu! Mycket fint och kul! Har du förresten sett att Rouaa har skrivit på pret-ty angående sleigh ride. verkar som om 8ty8 ska släppa sitt utlandsstopp nu, och tydligen ska den även komma in på h2t snart. Hurra säger jag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela