Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Viva la Diva nr 37

Publicerad 2008-05-07 16:14:39 i Naglar i korall&persika,

image4994
Viva la Divas lack med numret 37 inhandlades i måndags efter jobbet. En glad korallröd färg som har tydligt släktskap med t.ex Playtime från H&M, fast mindre orange. Det är dock samma fel på de båda lacken. Två lager och man kan fortfarande ana kanten mellan nagel och tipp, om ni förstår hur jag menar. Jag tycker det är jobbigt att lacka mer än två lager men jag avskyr att man ser linjen mellan vitt och rosa på nageln lysa igenom lacket. Det är ingen katastrof med nr 37, man jag kan se det anas och bara det stör mig.

Annars är det en härlig sommarfärg, lekfull och optimistisk! Den vill springa längs soliga sandstränder och ge sig ut på cykelturer med picnic-korg. Det är en bekymmerslös färg, och väldigt ung.
Min kollega tyckte gårdagens gyllenvita var mycket snyggare än detta. I hennes ögon är den här färgen sliskig. Det kan den nog också vara. Vad säger ni? Är det här färgen för tånaglarna i flip-flopsen? Eller ska den pryda även dina sommarnaglar när du spelar volleyboll på stranden? Eller hör den mer hemma på mellanstadiediscot?

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-07 16:29:29

Inte sliskig utan glad och munter, litet framåt och extrovert utan att vara uppkäftig. Kunde nog tänka mig lacket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-07 16:58:43

Badbomben! Eller hur! Om det hade varit en person hade det varit en lite påfrestande typ att umgås med i längden, men en person man ändå gillar att träffa ibland. En sådan där som kan snacka med allt och alla och som hittar på aktiviteter och vill få igång alla. En trevlig människa att ha på fest. Nu är naglarna omlackade till ett lack som är mer tedrickar-typen...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-07 17:06:41

:D Kul beskrivet, precis! Får vi se tesmuttarlacket?

Jag väntar på mitt opi-lack från HQhair, när jag kom hem så höll jag tummarna för att postlappen ren skulle ha landat genom luckan men inte än. Kanske imorgon:)

Postat av: Peter
Publicerad 2008-05-07 17:08:45

Detta kommer garanterat nån gång i sommar att sitta på mina tånaglar(Flip Flops)!! Vansinnigt Läckert!!!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-07 18:11:06

Vilka härliga beskrivningar av ett lack.Jag upplever det som mer rött än korall men visst är färgen läcker.Ska jag ha ett korallfärgat lack föredrar jag nog ett med mer orange i sig.
Vad långa dina naglar börjar bli - tjusigt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-07 18:11:55

Lite för peppy för mig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-07 18:58:00

Badbomben! Jag hoppas du får ditt lack snart!
Mitt nya lack kommer knske senare ikväll, kanske imorgon. Vi får se.

Peter! Du kommer vara läckrast av alla i dina flipflops med detta på tårna! Perfekt!

Leonie! Ja, jag ser det som korallrött med betoning på rött. ;-) Jag vill ha en mer dammig korallton, som på en top jag hade på 80-talet. har inte hittat den färgen än.
Och visst börjar de bli långa! Jag älskar OPI Natural Nail Strengthener! Sen får vi se hur de verlever trädgårdsarbetet. Förra helgen funkade bra trots ogräsrensning, men man vet ju inte...

Sminkjante! Haha! Ja, det är en påflugen färg!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-07 20:01:05

Jag tycker att det var en härlig färg! Sommar!
Haha, älskar din beskrivning " lite påfrestande typ att umgås med i längden, men en person man ändå gillar att träffa ibland" :D
På ett sådant sätt kan man umgås med ett nagellack

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-07 21:20:41

Jag tycker att den är en färg för alla tre! Jag har ett lack i näsatn denna färg från isadora, volcano red, förra sommarens kollektion och den var förra sommarens favorit! Tror att jag ska ta den nästa gång, den är ju superhärlig till sommaren!

Postat av: theMuse
Publicerad 2008-05-07 22:01:31

RawRrrr!
Rockin' that red ;)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-07 22:56:17

Härlig sprudlande färg med energi, tycker den va jättefin och uppmuntrande!
Dock så är det väl en nyans man ledsnar på efter kanske en dag eller två.
Men verkligen ett riktigt sommarlack :o)
Skulle absolut vilja köpa det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-08 06:24:56

Sanna! Visst är det så! Och när man ledsnat på hennes energi så tar man bara och byter mot en lugnare, mer avvaktande färg!

Emma! Ja, det funkar nog lite här och där! Det är rättt trevligt med glada lack ibland!

theMuse! Yes, isn't it a gorgeous red! Very happy looking!

Linda! Exakt! En dag eller två, sedan vill man ha något mindre grällt. Men den är härlig om man bara har den en dag. Då blir den bara pigg.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-08 09:54:04

Så spännande, tedrickar-lack är jag absolut nyfiken på! Men detta lack var läckert, riktigt somrigt och härligt, och definitivt en underbar tånagelfärg!

Postat av: Carro
Publicerad 2008-05-09 21:53:55

Vrålfint! =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela