Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Playtime

Publicerad 2008-03-19 06:18:08 i Naglar i orange,

image4068
God morgon alla underbara! Onsdag, snö som faller och sista hela arbetsdagen för påsk. Jag har knappt sovit i natt för värken i leder och i rygg så ni får vänta på ögonsminket. Jag lovar att det kommer under dagen. Förmodligen efter fyra någon gång. Jag slutar nämligen tidigt och sen ska jag ha några goda vänner här en stund i kväll. Fram till dess får ni njuta av naglar istället. Underbart orange och sprudlande är Playtime från H&M! Rouaa lockade mig i fördärvet med sin frestande notd på det här lacket och jag gillar det verkligen!

Färgen behöver tre lager för att bli så täckande som på bilderna, och då kan man ändå se skillanden mellan rsa nagel och vit tipp under, fast inte i alla ljus. Konsistensen är lite rinnig och det känns lite tunt när man lägger på det och det kan bli spår av penseldrag i lacket, alltså ränder i färgen. Den kräver alltså lite tid och tålamd, men det är värt det för en så här glad sommarfärg!
Ser ni förresten att mina naglar är lite längre än vanligt? OPI Natural Nail Strengthener är medicinen för mina naglar!
Bilderna är tagna i dagsljus med tre lager lack och ett lager överlack, Poshe i det här fallet.
Här är en bild tagen med blixt:


Musik för Playtime måste ju bli Come out and Play! Och den här filmscenen är väl så klassisk att den också måste få vara med!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-19 06:30:56

Uppiggande färg och musik. Kan en morgon börja bättre. Tack!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-03-19 07:22:21

Väldigt trevlig nyans. Verkar passa din fingerfärg bra med. Har du fått flytta tillbaka till din lägenhet ännu?

Postat av: MissPurple
Publicerad 2008-03-19 08:04:58

Riktigt snygg nyans. Ja visst är de kanon, som sagt, man skulle ha köpt fler bara.. :/

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-19 08:21:12

Sån udda nyans, riktigt cool!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-03-19 09:37:21

Åh...snygg färg nu till våren!
Mail till dig!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-19 11:00:38

Å det ser riktigt fint ut.
Man kanske skulle prova nåt ur opi's nail treatment sortiment. Mina naglar bara skivar sej hela tiden. inget kul alls.
Men sånt är sååå tråkigt att köpa, nagellack i nån kul färg är mycket roligare. Men jag vill ju så gärna ha starka fina naglar :/

Postat av: leonie
Publicerad 2008-03-19 12:20:30

Snygg och somrig färg och vad bra att den finns så lättillgänglig. Hoppas du får vara frisk på det här lovet.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-03-19 13:42:41

JAg har också den, den e jättefin :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-19 16:02:03

Sminkjante! Visst är det en härlig färg! Flera som gillade den på jobbet också. De tycker annars jag har så mörka nagellack hela tiden. Typ nästansvarta hela tiden. Men det tycker inte jag!

Kajalpennan! För att vara orange passar den mig rätt bra. Och nej, jag är evakuerad fortfarande. Till maj tror de...

Miss Purple! Ja, men det är väl bara att knalla ner på HM och bunkra upp! Just nu gillar jag orange, men det är nog inte min färg egentligen. Lite av en fluga alltså. Men Monsooner or Later tror jag att jag kan gilla ganska länge.

Veronica! Ja, den är väldigt lysande! Häftig!

Fåfängan! Okej, ska kolla om en minut!

MUML-Sanna! Ja, jag håller med. Men jag köpte ett 4-lackspaket med bara bas-, topp- och stärkande lack. Så har man det gjort ett tag framöver.

Leonie! Hoppas jag med! En dag kvar! Eller en halv rättare sagt! Hihihihi!

Sanna! Ja, visst är den fin!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-03-19 18:10:53

Snyyygggt!!! Vill ha på tårna.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-19 20:59:40

Peter! På tårna blir den säkert fantastiskt fin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-19 21:38:57

Riktigt snyggt! Jag kollade på lack på H&M igår och kände inget direkt sug, men kanske måste kolla en gång till. den ser faktsikt riktigt snygg ut på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-19 22:20:50

Emma! Många verkade gilla det. Det är ju kul! Men jag trötnade efter en dag. Inte helt, jag kommer ha det igen, men jag vill inte ha det i flera dagar i sträck...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela