Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Royal blue

Publicerad 2008-05-13 21:04:25 i Sminkans EotD,

image4162
Okej, nu tror ni nog att jag blivit tokig, men här kommer en bonus-eotd. Det är ju så att om man har naglar i en färg som heter Dating a Royal måste man ju passa på att prova en ögonskugga som heter Royal Blue. Den är dessutom matt vilket i mina gon är ögonksuggornas motsvarighet till krämlacken!

Grunden för makeupen är Rubenesque, en paint pot från MAC.

Ovanpå den har jag lagt Royal Blue, en helmatt, klarblå skugga från MAD Minerals. Den ligger på yttre halvan av ögonlocket samt under ögat. På inre halvan av ögonlocket ligger en helmatt, svart skugga från HM Divided. Som highlighter använde jag skimrande Kaleidoscope Illusion från Pure Luxe.

Mascara från Lancome, Hypnose.

Inte jättebra bilder, men ni får stå ut. Imorgon kan jag lova er, om blogg.se bara håller ihop och inte kraschar, att det kommer ett till Sinner-läppstift. Fram till dess får ni njuta av dagens enorma antal inlägg, jag har varit flitig som en liten myra, och så får ni drömma om Mod-naglar och Lipstick Queen! ;D

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-13 21:12:44

Vad roligt att du varit så aktiv, härligt och 10+ åt dig!:) Fin makeup!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 21:15:41

Badbomben! Ja, jag orkar inte göra något vettigt. Har bara pysslat med mitt smink och min blogg. Och badat badkar jättehett med massa Lush!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-13 22:34:50

Haha, jag tror inte alls att du är tokig, en liten återblick till dina EOTN är jättekul! Jättefin msinkning och visst är det extra kul att namnet på naglarna och ögonmakeupen matchar, såväl som färgen...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-13 22:36:12

Men vilket krångel det är med blogg.se då!

Gul triangel nere i vänstraa hörnet hela tiden

Härlig makeup. Du får en aqua/grön ton på ögonen.

Gillar även den fina highlightern

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 06:10:31

Emma! Vad bra! Jag lackade ju inte om naglarna igår, så då ska ni ju ha en bonus-eotd! ;-)



Sanna! Tack! Highlightern har jag fått av Roketqueen! Visst är det tråkigt att det ska vara krångel med blogg.se. Men frhoppningsvis är det snart överståndet!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-14 07:17:15

Fint. Matchning till färg och namn. Najs.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-14 08:10:08

blå härlighet ;) dunderfint!! Den klarblåa från MAD va en het liten sak..:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-14 08:17:59

Jag vet inte om jag sett särskilt många matta blåa skuggor, de verkar inte så vanliga, men uj så snyggt! Gillar det här!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 16:34:02

Sminkjante! Tack!



ItM! Ja, blått är flott!



Veronica! Jag älskar Royal Blue från MAD. Väldigt snygg och väldigt matt. Det är kanske inte så vanligt, har inte funderat på det. Deep Blue från MUS är kanske med lite skimmer...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela