Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layering-experiment 1

Publicerad 2008-05-01 10:12:31 i Naglar i rött,

image4875
Jag hade lackat naglarna med OPI I've 'red' the Script men ändrade mig plötsligt. Ville ha naglarna rödare! Ni kommer få se bilderna på bara I've 'red' the Script någon annan gång, de ligger färdiga i blogg-utkasten och bara väntar, men idag får ni se mina första maj-naglar! Fast, det är klart, ett gammalt inlägg finns ju med I've 'red' the Script.
Ovanpå I've 'red' the Script ligger nämligen ett lager av Vodka&Caviar. Hur den ser ut för sig själv kan ni se här. Det är ett fantastiskt läckert, klarrött lack som verkligen förtjänar att uppmärksammas!
Här är det alltså ett lager I've 'red' the Script och ovanpå det ett lager Vodka&Caviar. Båda från OPI.

Jag är väldigt nöjd med kombinationen. Det blev en djupare röd färg än den klarröda V&C men inte så kall som den magentatonade IRTS. Lite av skimret i IRTS slår igenom V&C och ger djup och lyster. Kanske är det är den ultimata röda? Jag gillar den skarpt! Det är en lackröd färg, alltså sådant lack man använde förr när man lackade paket och brev. Dessutom har den ett härligt sidenskimmer! Den för tankarna till kinesiska bröllopsdräkter.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-05-01 10:35:17

Vilka filmstjärnenaglar!!Jättefint!

Postat av: Suz
Publicerad 2008-05-01 10:41:24

Instämmer helt! Väldigt snygg lackkombination och väldigt fina naglar!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-01 10:45:46

J*vlar va snyggt!
Jag avgudar!!!!!!!!!!!!!!!
WOW

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 11:45:27

Santa C! Ja, jag tycker också det blev fint!!

Suz! Ja, kombinationen höjde båda lacken! Är supernöjd!

Sanna! Visst blev det bra! :D

Postat av: Ia
Publicerad 2008-05-01 14:08:07

Kan nog vara den absolut snyggaste röda färgen!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-01 16:12:43

Jättesnyggt! Himla fin klar röd färg och så lite skimmer... Har du någon uppfattning om hur det håller när man kör layering. Jag har testat dte nån gång och tyckte attt det satt sådär... Men det beror väl på vad man har för nagellack. En kedja är inte starkare än dess svagaste länk...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-01 16:23:50

Jeeez!! Kan det bli snyggare? Skulle inte tro det! Sidenröda rosblad, satintyger, Mata Hari-läppar... Fantastiskt underbart. Så produktiv du är! Jag blir alldeles snurrig av lycka!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 16:25:28

Ia! Jag tror det! Den är perfekt!

Emma! Jag har inte märkt att det skulle vara något problem. Men jag lackar ju om så ofta att inget hinner bli problem för mig! :D

RQ! Håller med! Det är den ultimata röda!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-05-01 19:35:38

Åh vad snyggt. Tånagellack?

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-01 22:40:09

Åh vackra röda naglar *Älskar*

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-02 08:48:29

Peter! Tack! Personligen skulle jag inte börja krångla med layering på tårna, men annanrs, ja.
Färgen är bra till allt, skulle jag tro!

Linda! Ja, det blev en väldigt fin röd!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela